zijn er peuters die slapen wanneer ze willen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door belize, 24 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    inderdaad arevinol; hij plast niet als hij slaapt, als je dat bedoelt. ook middag slaapjes van 3 uur toen die tijd dus was hij zonder luier ook droog. maar hij is klein om zo n sterke blaas of spieren te kunnen hebben. systeem is zindelijk maar blaas is nog zwak en klein om langer dan 12 uur vol te houden.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik denk dat je de nieren bedoeld Belize ;) Vanuit de blaas wordt geen vocht geresorbeerd. Bij baby's is dat proces idd nog niet optimaal, maar zij krijgen ook donker(der)e urine als ze te weinig drinken en/of veel transpireren.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik bedoel niet de nieren. elk systeem van het lichaam kent ook n reverse systeem. het kan omgekeerd werken. zoals je kunt slikken maar ook overgeven. je kunt vet opslaan maar ook van vet energie maken enzovoort. vocht zit niet in de nieren. nieren zijn filters.blaas houdt het vocht vast. de opslag plaats. ook van huid wordt er vocht uitgetrokken.

bij gevaar van uitdroging drinkt men ook zijn eigen plas.n verlenging van de werking van het lichaam om te overleven.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het is dus het gehele lichaam dat getraind wordt om vocht steeds meer te gebruiken. blaas kan het houden of los laten daarvoor moet het ook sterk zijn maar als het vol is kan het signaal afgeven en je kunt het negeren en systeem werkt omgekeerd. maar wanneer het echt moeten moet het echt wel. ik denk dat mijn jongen max 11-12uur kan doorgaan.en ik denk niet dat dit ooit langer wordt.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    averinol: jij hebt niet alleen grote blaas maar ook er meer verstand van zie ik; ik heb vraag:iets dat ik nooit begrepen heb. als je in ziekenhuis ligt met katheder en aan infuus, katheder heeft zo een baloon in de blaas en daardoor wordt plas voortdurend naar buiten gehaald. je plast niet meer bewust maar het druppelt gewoon naar het zaakje. welk systeem wordt daardoor uitgeschakeld dan. ik vond dit heel raar je merkt daar niks van maar plas gaat zo in het zakje. weet jij dit?

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Er wordt niks uitgeschakeld. De katheter gaat gewoon in je blaas via de plasbuis.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou wat is de functie van de balloon?en als je zo een balloon uitblaast zou dat ook de wand van blaas prikkelen toch?

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ok terug naar topik:
    zoon was 6:10 op.had wel in de luier geplast. eerder in bed is ook geen goed idee.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    vandaag is alles aandacht trekkerij.pfff. zo een peuterpuber dag.

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Haa lekker en dat met dit weer!

Mijn zoontje lag er gisteren erg vroeg in en heeft 11,7 uur geslapen en werd fris en fruitig wakker.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    11uur 20mn geslapen gister.maar mijn zoontje is ook half jaar jonger.

pfff.hij wees n paar keer de po aan met zijn vinger en zei; plas.dat ik hem op moet zetten..pfff. en ik dan: nou ik zal je niet op po zetten hoor. je kunt het best zelf.
    alsof hij nu ineens baby is. half uur later pas hft hij zelf dus geplast. het wordt n lange dag vandaag!

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Belize, de functie van dat ballonnetje is dat de katheter blijft zittten ;) er gaat geloof ik iets van 10cc in, dus dat is niet enorm groot. Sommigen hebben wel steeds t gevoel te moeten plassen, omndat er toch constant iets in je blaas en plasbuis 'prikkelt'.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje heeft vanaf tegen 13uur 1,5uur geslapen.

Deel Deze Pagina