Al jaaaren hebben wij een plastic tuinstel. Je kent ze wel een witte tafel met gat in het midden voor de parasol, en 4 witte 'klapstoelen' waarvan je de leuning kan verstellen. Nu willen we graag wat anders, echter, wij hebben geen ruimte in de schuur om de set 's winters binnen te zetten. Het moet dus weerbestendig zijn. Wat raden jullie aan, en wat raden jullie af?
Ik moest even google-en om te kijken wat een 'wicker' tuinset is. Prachtig! Alleen gaat onze voorkeur niet uit naar een lounge-achtige set, ivm. hernia. Ik kan hier nooit en te nimmer meer uit opstaan... Maar ik vind het wel heel mooie! Alleen vanuit practisch oogpunt niets voor ons, helaas!
In elk geval geen tuinset met glazen tafelblad, want die waren wij vorig jaar vergeten binnen te halen en toen was dat hele blad aan diggelen, kapotgevroren. Nou ja, stom, maar dit gebeurt ons nooit meer. ; )
Wij hebben deze set en staat inmiddels al ruim 4 jaar buiten, en nog steeds ziet hij er prachtig uit!
wij hebben een hardhouten tafel en gevlochten stoelen. over de stoelen trek ik gewoon een hoes van de winter net als over de tafel en ze zullen het dan hopelijk wel houden.
Bij ons gelukkig dan niet gebeurd. Wij zijn ook erg tevreden over onze (wicker)set, wij hebben dan ook een lounge bank met tafeltje en daarnaast een tafel met 6 gewone stoelen, maar die zijn niet instelbaar. Alleen even afspuiten, klaar.
Wij hebben ook zo'n wicker tuinset. Geen lounge, maar hoge stoelen (niet verstelbaar) en een granieten tafel. Ik denk dat het hier ook niet gaat lukken om het in de winter binnen te zetten i.v.m. ruimtegebrek, maar we kopen dan van die hoezen voor er om heen. Lijkt me het meest handige!
Ik heb een wicker loungeset (met metalen pootjes), en die laat ik gewoon zonder hoes buiten staan in de winter. In de zomer even een lapje erover of de hogedrukspuit erop, en klaar. Blijft echt mooi spul hoor! Je kan bij Kwantum betaalbare wicker stoelen kopen (met en zonder standen, geen lounge). Wat ik me altijd afvraag bij hardhout...even een vraagje in het algemeen: moet je dat altijd beitsen? Want ik zie vaak bij andere mensen dat dat hout na een jaar al helemaal grijs wordt. Wat kun je doen om het mooi te houden?
Nee, het roest niet! Het is bespoten met een soort van verf. Daardoor lijkt het net van dat zware metaal zeg maar. Maar als je een stoel opppakt is ie zo ligt als een veertje Wel moet je het voor de zomer begint even afsoppen, maar dat doe je met alle tuinsets. Helaas was dit tuinset niet goedkoop, wij hebben de 4 stoelen, tafel en de 2 voetenbankjes. De draaistoelen zou ik er ooit wel graag bij willen hebben maar die zijn alleen al 250,- per stuk Deze set hebben we gekocht van het geld dat we gekregen hebben voor ons huwelijk in 2007, zolang staat de set dus al buiten. En volgens mij heb je ook nog 2 of 3 jaar garantie. We hebben de set gekocht bij Garden Impressions in Dronten
Dat is net wat je mooi vind. Ik vind bijvoorbeeld dat verweerde grijze hout erg mooi en zou m'n tuinset nooit en te nimmer beitsen en/of lakken. Doe je dat wel, dan moet je het wel bijhouden. Gelakt hout moet je toch wel elk jaar schuren en opnieuw lakken. Beitsen is wat onderhoudsvriendelijker en doe je als je het nodig vind de kleur weer op te halen...
Wij hebben een tuinset van composiet. Het blijft zo mooi! En onderhoudsvrij. Een aantal huizen hier in de buurt hebben ook composiet op de gevel als alternatief voor hout. Blijft dus goed in weer en wind.