Wat is wijsheid?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mikkydj, Feb 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

Nov 14, 2009
    331
    1
    0
    Hallo,
    vandaag bij de gyn. Geweest ivm twee keer een miskraam.
    Zij stelde twee onderzoeken voor. Een chromosomen onderzoek en een stollingsonderzoek. De eerste ga ik (nog) niet laten doen. Niets wat daar toe lijd plus ik heb al een gezonde dochter! Het stollingsonderzoek laat ik maar wel doen maar dan mag pas drie maanden na je laatste miskraam.

Wat is wijsheid? Nu nog twee maanden safe sex zodat het onderzoek kan plaatsvinden of toch door klussen in de hoop op een goede zwangerschap. Als het dan weer mis gaat is het dus wel weer drie maanden wachten!

Al met al was Ik eigenlijk wel teleurgesteld want ik had gehoopt utrogestan te krijgen.
    Tijdens mijn mmm kwamen ze er achter dat mijn progesteron waarde laag waren en mijn luteale fase kort was. De 7iui was toen raak, dit was de eerste keer dat ik utrogestan gebruikt had. Misschien toeval. ... Maar misschien ook niet.
    Deze gyn. Sloot de utrogestan zo snel uit, Nee dat kon er niks mee te maken hebben.
    En dat terwijl zelfs in de bijsluiter staat dat het kan helpen bij het voorkomen van miskramen.

ppff....

nu heb ik nog wat utrogestan liggen en ben dan ook zwaar aan het overwegen om deze te gaan gebruiken na mijn volgende ei sprong!
    Wat zouden jullie doen?
    En weet iemand of je utrogestan ook via je huisarts kan laten voorschrijven?

Groetjes Mik

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Waarom ben nu je bij gyn en niet bij fert arts?
    Ik zou overleggen met de fert arts over de juiste behandelmethode.

3. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

Nov 14, 2009
    331
    1
    0
    Je mag hier alleen naar de fertiliteits arts als je niet zwanger kunt worden.
    Nu lukt me dat wel sinds de eerste zwangerschap dus dan moet je de gyn. Ondanks je verleden. Echt belachelijk, ik had er wel al extra naar gevraagd.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Dat is wel echt heel zuur.
    Je eerst krijg je een behandeling om zwanger te worden...dan lukt het zwanger blijven niet...en dan zou de hulp bij het zwanger worden niet meer nodig zijn? Wat een ...#$%

Ander zkh...andere gyn dan misschien?

5. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Pffff.... Dat gedoe om utrogestan altijd...!! Ii zou het gewoon gaan gebruiken. Heb je een meewerkende huisarts? Dan zou ik het gewoon vragen. Een collega van mij heeft ook 2 miskramen gehad. Bij haar wilden ze niet eens verder kijken, want dat doen ze pas vanaf 3 miskramen. Haar zus en ik hebben haar onze utro gegeven en ze is vandaag met zwangerschapsverlof gegaan. Gewoon doen! Je kan het ook altijd online kopen (wel duur) of misschien zijn er meiden die nog utro hebben liggen.

Succes!

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou wachten; anders riskeer je een nieuwe miskraam en verlies je meer tijd.

7. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

Sep 18, 2012
    2,188
    150
    63
    Ik zou niet zomaar wat gaan slikken z\onder begeleiding. Maak eens een afspraak met je huisarts en bespreek dit met hem. Misschien kan hij wat doen.

Wat ik wel gek vind is dat ik de stollings bloedtest in de zelfde maand heb gedaan als mijn miskraam.. Moest daarvoor niet wachten.
    Chromosomen test wel laten doen, maar helaas moeten we nog op de uitslag wachten, die duurt drie maanden.

Wel raar dat ze het zo allemaal doen.. zeker met jou verleden.

8. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

Nov 14, 2009
    331
    1
    0
    Ja ik vind het ook allemaal vreemd! Erg frustrerend dat ze niet naar mijn verleden kijken. Ik ga Een afspraak maken met mijn huisarts en hun vragen of ze mijn progesteron waardes kunnen nakijken. Of hun wel utrogestan voorschrijven weg Ik niet.

Share This Page