"subsidie voor stiefkinderen" ??

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Angel78, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Mijn vriend woont sinds juli 2011 bij mij en mijn kinderen (2004 en 2009). Wij gaan in mei trouwen.
    Volgens zijn collega's is er een of andere 'subsidie' van de belastingdienst voor hem aangezien hij kostwinnaar is en dus zorg draagt voor mijn kinderen.
    Ik krijg elke maand alimentatie voor de kinderen.
    En verder: kindertoeslag, zorgtoeslag en kinderbijslag.
    Ik geloof hier geen barst van.
    Jullie?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Misschien de inkomensafhankelijk combinatie korting en evt de "kinderkorting". Maar vraag het anders gewoon even na bij de belastingdienst.

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En hij kan recht hebben op ouderschapsverlof, en dus ouderschapsverlofkorting.

4. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    Overijssel
    Wat ik ervan kan vinden is er alleen iets als IK geen recht heb op kinderbijslag...

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    dat zou dan wel heel bijzonder zijn. Geld krijgen voor de kinderen van een ander. Lijkt me erg stug.

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik denk dat jij gelijk hebt hoor Angel78, het is alleen als jij geen kinderbijslag ontvangt, maar wel in levensonderhoud moet voorzien.
    Dus lijkt me niet dat je vriend/man recht heeft op korting van de belastingdienst, aangezien die kosten al 'gedekt' zijn door allimentatie en kbs.

7. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    Overijssel
    Daarom...ik geloofde er al geen snars van haha...
    mijn vriend rekende zich al rijk, de mafkees haha

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb nog even zitten zoeken...

Kinderkorting bestaat sinds 2008 niet meer en is omgezet naar kindgebondenbudget. Dus dat is afhankelijk van je inkomen. Maar volgens mij krijgen jullie dat al.

En dus evt de inkomensafhankelijke combinatiekorting (maximaal 1871,=) Dus ook afhankelijk van hoeveel inkomen je hebt in het jaar van aangifte.

Let trouwens wel even op met je alleenstaande ouderkorting!!!! Die vervalt nu je niet meer alleenstaand bent!!!

9. PiaH

PiaH Niet meer actief

Zou wel leuk zijn, ging ik het ook meteen aanvragen :)

10. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    hey hey

ik zag dit topic staan en ik heb inderdaad ook nog nooit gehoord van zoiets,maar er is wel iets voor de minstverdiende... de algemene heffingskorting en die is voor 2012 toch € 2.033, op jaarbasis.

ik weet niet of je er wat aan hebt,maar je kan het altijd even nakijken toch!

Deel Deze Pagina