Ik wil niet bezuinigen op de voeten van mijn kinderen, maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat redelijke/goede schoenen echt 80 euro of meer moeten kosten. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen, of wie weet er een goed merk die iets minder voelbaar is in de portemonnee?
Ben bang dat ik geen ander antwoord heb dan 'Ja'. Voor mijn oudste ben ik vaak op zoek geweest naar goedkope(re) goede schoenen, maar ben ze nooit tegen gekomen (behalve toevallig een keer een gelukje met de opruiming). Tuurlijk heb je ook wel goedkopere kinderschoenen, maar je ziet het verschil in kwaliteit heel goed vindt ik. Ook wanneer ze erop lopen zie je duidelijk verschil.
Nee hoeft niet. Bij mijn jongste slaag ik overal wel in de 50 euro klasse zeg maar. De oudste daarintegen moet dus echt dure schoenen hebben niet om het geld maar omdat hij hele lastige voeten heeft.
Nee. Goede schoenen kan je ook voor voor 30,- wel vinden. Tenminste ik vind ze goed genoeg: redelijk tot goed flexibele zool die wel voldoende steun biedt (dat laatste zeker bij het eerste echte paar) en ik wil over het algmeen ook dat de enkel iets steun heeft. Zo vind ik bijv bepaalde schoenen van Woefies ook prima schoenen en die koop je bij een Bristol in de sale soms voor 20. Ook koop ik geregeld (mijn inziens!) achterlijk dure schoenen voor een prikkie in de sale: bijv van 120 naar 25 incl verzenden etc. Maar grote voordeel is ook wel dat kids hier redelijk doorsnee voetjes hebben en niet smal/breed of klein/groot voor de leeftijd.
nee hoor nog nooit zoveel geld uitgegeven aan schoenen! En ze hebben goedkopere schoenen gehad die wel goed waren of met leuke kortingen van dure schoenen.
Dr. Visser is dacht ik één van de betere schoenmerken...en niet zo duur. Ik had voor de oudste eerst vaak schoenen van Van Haren, daar slaag ik altijd en ze zijn niet zo duur. Alleen sleet de zool super snel door en dan kon ik dus nog een paar kopen en soms nog een paar... Kortom, dan was ik uiteindelijk alsnog duur uit. Vorig najaar voor het eerst duurdere schoenen gekocht en die zijn gewoon het hele seizoen heel gebleven. Nu voor de zomer dus weer een duurder paar en dan een (of in de zomer meerdere) goedkopere erbij voor het KDV/BSO. Ben nu uiteindelijk goedkoper uit, denk ik.
Ik koop ook altijd Elefanten. Fijne schoentjes! Van leer ook, dat is volgens mij wel belangrijk. En ik hou ook altijd uitverkoop in de gaten.Je kan wel ongeveer inschatten hoe het gaat qua maat.Ik koop vaak zomerschoenen voor het jaar er op in de herfstsale.. Tja je moet toch een beeeetje op de centjes letten, en er lopen hier 3 hongerige mondjes dus....
Lees dit eens, in het licht van de goede ontwikkeling van de voet. Conclusie: dure dikke zolen schaden ontwikkeling van de voet, koop goedkope gympies Op blote poten (in de stad, tussen ‘normale’ mensen) | Het Paleo Perspectief
Ik kocht altijd hele dure Omoda schoentjes voor de oudste, die duurder waren dan mijn eigen schoenen.....*whaaah* Maar dat mooie leer sleet me te snel naar mijn zin. Binnen 3 maanden was hij door dat dure paar heen telkens. Dus had besloten om voor buiten spelen en fietsen van Haren schoenen te kopen, zo rond de 25 euro..en wat schets mijn verbazing, hij loopt er perfect op, niet minder dan op de Omoda schoenen, en.......de neuzen slijten niet...(soort kunstsof beschermlaag denk ik) , ze blijven gewoon hartstikke mooi. Ook heb ik gympen van nike bij van Haren gehaald, ook maar rond de 20 euro, en loopt er super op. Ik heb dus besloten om niet meer 100 euro neer te leggen voor schoenen voor de heren, mits ze geen moeilijke voeten hebben of krijgen ! Ze groeien er zo uit (al loopt de oudste nu al meer dan een jaar op maat 24 rond) en slijt nog sneller.
Hier altijd wel dure schoenen, probeer ze vaak wel inde uitverkoop te kopen maarja dat lukt niet altijd... Elefanten en dkt visser zijn prima schoenen voor normale voetjes maarja helaas hier helaas smalle voeten dus die schoenen zitten voor geen meter...
Van Haren heeft juist ook prima schonen voor brede voetjes/hoge wreef, vind ik. Bij Van Haren had ik altijd meer keus dan bij Omoda, maar nu dus toch in ieder geval één paar bij Omoda en het 'buitenspeelpaar' dus alsnog bij Van Haren (of Scapino of Bristol of wat dan ook).
Is waarschijnlijk ook aan de soort voet Mijn oudste heeft een extreem hoge wreef en een brede voet waardoor hij dus echt is aangewezen op 4 merken de rest is te smal. Hij kan al een poos veters strikken omdat hij dus alleen veterschoenen aan kan. Mij jongste heeft hele makkelijke voeten die kan alles aan.
Hoeft helemaal niet! Als jouw kind gewoon een normale voet heeft kun je makkelijk slagen voor schoenen onder de 50 euro. Mijn middelste had/heeft moeilijke voeten.Hoge wreef en een brede voet en ook een grote maat.Bij haar kwam ik wel vaak uit op schoenen van 80/90 euro.Ik kon dan kiezen uit 4 paar en dat was het.Nu is ze 7 jaar en is haar voet genormaliseerd en koop ik gewoon schoenen bij van Haren.
Bij Scapino hb je Dr Visser. dit is, in tegen stelling tot wat veel mensen denken, niet echt merk maar een keurmerk. het betekent dat ze goed zijn gekeurd door een orthopeed. Voor 50 euro heb je prima schoenen. Ik ga nu eigenlijk altijd eerst daarheen. VanHaren heeft ook prima schoenen. Ik vertik het om voor een kind 80 euro te betalen voor nog niet eens 1 seizoen. Ik kan mijn geld wel beter besteden. Mijn schoonzus gaat 3 a 4 xpj naar een zogenaamde speciaalzaak en betaald dan zo 100 euro per paar en dan heeft ze 2 kids maar volgens haar zijn die schoenen het beste. tsja het zal vast maar niet voor mijn portemonnee.
koop de schoentjes in de aanbieding! op internet bijvoorbeeld veel oxxy schoentjes in de sale. als ik ergens leuke schoentjes in de sale zie neem ik ze mee, ook vaak al maatje groter. en Van Haren is ook prima, soepele zooltjes helaas maar amper in de aanbieding maar zeker betaalbaar.
Vandaag Geox bij de outlet gekocht voor 30 euro. Superleuke schoentjes! Maar wel noodgedwogen, Eva heeft haar andere zomerschoenen binnen 2 maanden versleten (van Dolcis, was toen 2e paar helft van de prijs, voor allebei de dames toen zomerschoenen gekocht, Eva Dolcis merk en Lisa Ecco's (moeilijke voetjes...), was zo'n 110 euro kwijt...)
Dank voor alle reacties! Er is dus, zoals ik hoopte, wel wat mogelijk om toch goede schoenen te krijgen voor iets minder. We hebben hier een scapino in het dorp. Zal er eens kijken. Wat betreft kopen via internet: ik heb idd gezien dat daar voordeel te behalen is, maar vind het toch een beetje eng. Hoe doen jullie dat dan met de maat? Het ene maatje is de andere niet. Of de maat kan goed zijn, maar de pasvorm bagger. Mijn gevoel zegt ze toch eerst te moeten passen...
Geen idee, want hier dus ook een brede voet en behoorlijk hoge wreef. Bij Omoda meestal één paar, heel soms twee paar, die ze aan krijgt. Weinig keus dus, maar tot nog toe altijd wel geslaagd. Bij Van Haren meestal ook de keus uit twee paar. Vooruit kopen of op internet bestellen kan dus niet, want je weet nooit of ze het zal passen. (Eventueel kan in de winkel passen en op internet bestellen natuurlijk wel, maar ik vind service ook veel waard en wil daar dan best wat extra voor betalen.)