Mijn dochter is niet lekker sinds gister, doorkomende tandjes. Ze heeft nu verhoging 38.9. Ik heb haar om half 4 een zetpil gegeven. Maar nu vraag ik me af na hoeveel tijd mag je er weer een geven mocht het nodig zijn?
Huh? Om de 6 uur toch? Om de 4 uur zelfs als je wisselt tussen Nurofen en Perdolan. Al geef ik wel nog geen zetpil bij 38,9, maar dat is natuurlijk anders voor elk kindje
Het verschilt een beetje heb ik door. Ik heb de gebruiksaanwijzing nog een keer gelezen en daar staat idd om de 6 uur.(kon het eerst niet vinden) Maar ik heb ook ergens anders weer gelezen om de 8 uur. Naja ik hoop dat ik er niet nog een hoef te geven. Ik ben ook nooit zo snel van de pillen maar ze was heel zielig, hele tijd huilen. Ze heeft van zichzelf wel al een best lage lichaamstemperatuur dus dit is wel flink voor dr. Nu voelt ze zich een stuk beter gelukkig.
Ik geef alleen paracetamol bij zo'n kleintje, en daar staat vaak in de gebruiksaanwijzing om de 8 uur. Maar het klopt idd dat er minimaal 6 uur tussen moet zitten. Heel raar maar zo staat het op de verpakking.
Als je overgaat naar strak 3 keer per dag een zetpil, geef je die gewoon om de 8 uur, maar er moet dus minimaal 6 uur tussen zitten, voor je een nieuwe geeft.
Hangt er vanaf hoe oud ze is/hoeveel kg ze weegt. Ik houd aan hoeveel kg ze is en dan heb je een bepaald schema. Is wat anders dan op het pakje vermeldt staat. (ben verpleegkundige). Ik geef mijn dochter van bijna 10 kg al zetpillen van 240 mg
Ze is 6.5 maanden en ongeveer 70 cm en 8.5 kilo. Ze ligt nu lekker te slapen dus ik kijk het aan hoe het vannacht gaat. Bedankt voor de info iig iedereen.
Onze dochter krijgt bij hoge koorts of veel pijn 4 keer per dag 120, op voorschrift van de kinderarts. Dus dat zou jouw dochter dan ook mogen hebben eventueel, want die is al een stuk zwaarder
Keej, ik denk niet dat het nodig is hoor gisteravond had ik haar ook 1 zetpil gegeven en pas vanmiddag weer 1. Maar het is een flinke meid die van ons
Ik had eens gelezen in een beschrijving dat je per 24U max 6zetpillen mocht geven en er 6u tussenin moest laten Tja wat is het dan? Haha Ik weet het niet meer precies maar het was zoiets
Toen mijn zoontje 6,5 maand was en 68 cm en 7,5 kilo mocht hi om de 4 uur 125 gr Had inderdaad met de lengte en zijn gewicht te maken!
Zo is het bij iedereen weer anders. Op mijn verpakking staat niet meer dan 3 per 24u. Naja ik hou het wel een beetje in de gaten.
Hier hetzelfde. In het zh hanteren ze 90mg per kg per dag en die hoeveelheid dan verdeeld over 3 of 4 doseringen. Maar het liefste 4 zodat de spiegel constanter blijft. Als er een keertje 5 uur tussen zit, bijvoorbeeld omdat ze naar bed moet, is dat ook geen ramp hoor Beterschap voor je meisje!
handig om te weten dit ! hier vandaag nogal een gedoe om zetpillen, ik had een doosje al vanaf de geboorte in huis, nou had ze voor t eerst koorts 38.9 dus ik had haar vanmiddag een zetpil gegeven , op het doosje stond echter geen gram of wat dan ook aangegeven alleen dat ze er 1 per dag mocht hebben, lees ik goed, is het homeopatische, dus wij toch proberen ..werkt die troep helemaal niet , ze bleef hoge koorts houden en ging zelfs nog hoger, gelukkig had de buuf ''echte'' zetpillen voor ons, en toen zakte der temp gelijk.