Nat buiten en lopen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kiekske, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi,

Mijn zoontje loopt sinds 2 weken. Binnen op blote voeten en in de tuin blote voeten/ leren slofjes. Sinds kort loopt hij ook stukken buiten de tuin. Als wij met de honden lopen, loopt hij altijd een (flink) stuk mee. Op zijn leren slofjes. Met droog weer prima, maar nu het zo nat is buiten, blijven die slofjes niet lang meer heel denk ik.

Kan het kwaad om hem voor de stukken buiten de poort al schoentjes aan te doen?

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Dat probleem had ik in het begin ook. Die leren slofjes zijn meteen helemaal nat.

Ik heb toen van Shoesme Babyproof schoenen gekocht. Deze zijn nog heel soepel, maar wel waterdicht.

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ze schoenen mochten zodra ze (goed) buiten konden lopen? Zo hebben wij het wel gedaan.

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hier net op zijn slofjes gewandeld en idd doorweekt. Dat worden schoentjes!

Bedankt voor de reacties meiden.

5. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Als hij stevig zelf stapt, mag je schoenen aandoen buiten. Binnen laat je hem gewoon verder op blote voeten of soepele slofjes lopen.

Wel flink, zo jong en al zo'n stuk zelf stappen ;)

6. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Mijn zoontje draagt ook shoesme buiten nu, lopen toch wel erg soepel.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het is echt een misvatting dat een kindje alleen op sloffen mag lopen de eerste weken. Waar je wél naar moet kijken, is dat de zool zo flexibel is dat je hem makkelijk kan dubbelplooien tussen je duim en wijsvinger. Én dat de rechtopstaande kant aan de hiel niet te plooien valt.

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben een boerderij en onze dochter, 14 maand, gaat elke dag mee de dieren voeren. Sinds kort wil ze ook buiten lopen, nog wel met hulp van haar buggy, maar toch. Ik heb voor haar "nep"crocs gekocht, maat 18 volgens mij. Hadden ze toevallig bij de supermarkt. Ik vind het een lastige leeftijd qua "schoenen", echte schoenen beginnen bij maat 21, ook laarsjes zijn nog veels te groot, en ook klompen past ze nog niet. ben dus erg blij met de nep-crocs!

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Er zijn genoeg goede buitenschoenen vanaf maat 18/19. Heb je haar voetjes wel eens laten meten? Vaak schat je de maat kleiner in dan ze in werkelijkheid zijn, is mijn eigen ervaring.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ze verkopen gewoon goede schoenen in maat 18 hoor. Zo'n crocs lijken me echt niet goed voor zo'n kleintje.

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Inderdaad zou ik voor de stukken buiten lopen in de nattigheid voor echte schoentjes gaan, liefst wel nog met een flexibelere zool. Die slofjes worden van binnen en buiten nat, gaat broeien. Lijkt me niet echt aangenaam. Binnen indien mogelijk blote voeten, dat is wel echt het gezondst voor de voeten.

Over een paar maanden zit ik met het dilemma "50 cm sneeuw buiten en lopen..." :$

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hier vandaag naar de schoenenwinkel geweest. Hij heeft mt 21 en we hebben nu leuke jochies gekocht. Maat 18 stond er idd ook tussen. Dus voor buiten in de nattigheid heeft hij nu goede schoenen (hij liep er ook zo op weg!) en binnen lekker blote voeten.

Deel Deze Pagina