Baby nog niet voelen met dik 20 wkn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door finallyzwanger, 12 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. finallyzwanger

finallyzwanger Actief lid

4 jan 2016
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu dik 20 wkn zwanger en heb morgen de 20wkn echo. Spannend!

Ik weet door de 14 wkn echo dat mn placenta aan de voorkant ligt.
    Maar ik voel tot op heden nog weinig in mn buik of ploppen enzo?

Maak me wel wat zorgen.. iedereen om me heen voelde al wat en ze vragen ook steeds.. voel je al wat?? ook als ik hier terug lees op het forum voelden de meeste mensen allang hun kindje.
    Om gek van te worden.

Ook nog last van obstipatie/prikkelbare darmsyndroom dus als ik wat voel is het trekken of steken of mn darmen (denk ik) die vol zitten:x

Meer mensen die later pas hun kindje voelden?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn zusje voelde haar oudste pas na 28 weken. Ook met voorliggende placenta

3. jongmama20

jongmama20 Actief lid

16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Het is normaal dat je je kindje nog niet voelt.
    De meeste voelen het pas rond de 20 of zelfs 24/28 weken.
    En zeker omdat je placenta aan de voorkant ligt duurt het bij jou gewoon ietsjes langer.
    Niks om je zorgen over te maken dus.

Ik voel de kleine wel als sinds de 16e week en moet eerlijk zeggen ze beweegt vollop, ook snachts, dat ik er nu al gek van wordt haha.
    Kan behoorlijk vervelend zijn als het heel de dag door draait of schopt of wat dan ook op dezelfde plek hihi

4. grasspriet84

grasspriet84 Niet meer actief

Mijn placenta ligt ook aan de voorkant met als gevolg dat ik de kleine man niet goed voel. Ik voelde de eerste plopjes toen ik bijna 22 weken zwanger was. Nu voel ik hem op een plek en dit is al vanaf week 28. Hij is toen met zijn hoofdje naar beneden gedraaid en zo ligt hij nog steeds. Op de echo kan ik zien dat hij beweegt, maar ik voel het niet. Ook wanneer ik mijn hand op mijn buik leg, voel ik zijn voetje/knietje langs schuiven. Als ik mijn hand er niet op leg en mijn man wel, dan voel ik het niet en mijn man wel.

Je placenta werkt als een stootkussen :) Ik maakte me ook zorgen, maar in dit geval is het heel normaal hoor. En geloof me...nu vind ik het 's nachts ook wel erg fijn...ik word niet wakker van het getrappel!

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik voel de baby pas sinds 23 weken. Voorliggende placenta. En toen was t een borreltje hier en daar. Nu bijna 26 weken en voel haar echt goed.

6. Saskia86

Saskia86 Actief lid

7 dec 2015
    163
    22
    18
    Vrouw
    Hoi hoi,

Ik voel mijn kleine meid pas sinds week 22, ook met voorliggende placenta! Ligt er echt aan per persoon!

7. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    rond de 23 weken met voorliggende placenta en niet heel sterk, rond 26 weken pas elke dag, geduld het komt vanzelf.

8. finallyzwanger

finallyzwanger Actief lid

4 jan 2016
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tx meiden!!

Jullie ervaringen stellen me echt gerust!
    Ik wacht het gewoon nog even rustig af:)

9. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    ik ook pas rond de 22weken. en heb ook prikkelbare darmen dus idd wist ik niet goed of t nu t kindje was of mn darmen. maar toen ik later niks gegeten had ofzo en toen de plopjes voelde wist k dat t t kindje was. kan dus best onbewust al eerder gevoeld hebben maar toen gedacht hebben dat het mn darmen waren.

ook trouwens voorliggende placenta

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Geen zorgen! Ik voelde pas iets met bijna 23 weken ;)

11. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken! Ik heb een achterliggende placenta en ik voelde mijn meisje pas met de 20 weken.

12. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik voelde hem ook pas rond de 23 weke en de placenta lag gewoon achter dus ik zou mij nog geen zorgen maken als ik jou was.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als het je eerste is, heb je zelf kans dat je wel al eens iets voelde, maar niet herkende. Het duurde bij zowel mijn eerste als bij deze best lang voordat ik echt durfde te vertrouwen dat het mijn kindje was. Het komt vanzelf!

Deel Deze Pagina