ben benieuwd naar hoeveel uren jullie per week werken? kan me voorstellen dat je meer uren draait dan wanneer je een partner hebt. of krijg je ook extra toeslagen waardoor het niet per se hoeft? ik ben nu zelf heel druk aan het solliciteren, maar elke keer vallen de uren zo tegen.. veel te weinig!! ben niet alleenstaand, maar ik hou er gewoon rekening mee dat mocht het toch ooit verkeerd gaan, ik mijn kindje wel kan onderhouden!
Hallo Assi allereerst wil ik even reageren op je laatste zin.... mocht het ooit verkeerd gaan..... onderhouden Dit lijkt daardoor of je vermoedens hebt dat dit staat te gebeuren, je plaatst immers ook onder alleen en zwanger. Als er zo weinig vertrouwen is in je / jullie relatie moet je het hier wel over gaan hebben denk ik persoonlijk hoor maar goed je vraag: ik ben alleenstaand mama van mijn zoon van 9 maanden in zwangerschap alleen gelaten Ik werkte en werk nog steeds 4 dagen per week. ik werk 4x9 uur maar ben dan wel de schoolvakanties vrij (contract 32 uur, werk op basisschool) En ja als je alleen bent kun je recht hebben op de volgende toeslagen (via www.toeslagen.nl) - huurtoeslag - zorgtoeslag - alleenstaande ouderkorting - aanvullende alleenstaande ouderkorting - kindgebonden budget en je hebt kinderbijslag en bij kinderopvang kinderopvangtoeslag. je betaald resterende van de kinderopvang dan wel zelf. hoop je zo wat duidelijkheid te hebben gegeven succes enne hopelijk is het allemaal niet nodig he
idd zoals de bovenstaande reactie, lijkt het of je in een niet zo stabiele relatie zit nu, als je dan zekerheid wil over hoe je toekomst zou zijn zonder partner, reken maar eens uit wat je dan aan toeslagen krijgt Proefberekening toeslagen je kan hier alle toeslagen aankruisen, vervolgens je bruto jaarinkomen invullen (dus kijk naar bijv. 20 uur p.w. en dan globaal schatten wat je inkomen zal zijn, en dan keer 12) en dan rekent de site vanzelf uit hoeveel recht je hebt op extra aanvulling Zoals ik het een beetje bekijk, als je parttime werkt, plus de toeslagen en alimentatie, kan je best goed in je eentje rondkomen.
Ik ben alleenstaand en werk fulltime. Ik verdien teveel voor zorgtoeslag en kindgebonden budget. Wel krijg ik natuurlijk (aanvullende) alleenstaande ouderkorting en combinatiekorting etc. Dat kan je maandelijks terugkijgen, maar omdat ik het per maand wel red, vraag ik het jaarlijks terug. Is meteen een mooi spaarpotje Bij de kinderopvangtoeslag houden ze er ook rekening mee dat je alleenstaand bent. Ik heb zelfs wel eens uitgerekend dat als ik minder ga werken ik meer toeslagen krijg en er netto op vooruit zou gaan