Ik ben op zoek naar een creme/zalf of iets dergelijks wat goed helpt tegen droge plekken. Mijn dochter (11 maanden) heeft veel droge plekken op haar huid. Vaak heeft ze het op gezicht, benen en armen. Maar nu is zit het ook op haar rug en buik. Ze heeft er geen last van, dus dat is in ieder geval wel heel fijn. We hebben Zwitsal olie, sudocreme, bepanthen en vaseline al geprobeerd. De vaseline werkt nog het best, maar het gaat eigenlijk niet echt helemaal weg. Ook doen we haar maar 1 keer per week in bad of onder de douche. In bad gebruiken we Balneum extra vettende badolie. Wie heeft er nog een tip? Alvast bedankt! Allistair
Vaselinecetomacrogolcrème, en hoe vaker, hoe beter. Kun je kopen in de apotheek. In het gezicht is cetamacrogolcreme vaak al voldoende. Wordt ook gegeven bij eczeem. Je kunt het vergelijken als sudocreme, om de huid te beschermen. In elk geval ook na het badderen gelijk smeren. Verder zo min mogelijk sop gebruiken, zo te lezen doe je dat al niet veel. Ook heel goed dat je haar maar 1 keer per week doucht of baddert. En de verwarming niet te hoog. Succes!
hoi , wij gebruiken lanettecreme, kun je zo bij de apotheek halen, werkt goed, ons zoontje van 2 maanden heeft ruwe plekken tegen eczeem aan, en het gaat nu een stuk beter, suc6.
Die 2 die genoemd zijn zijn inderdaad heel goed. Het zijn allebei basis cremes, dus veilig voor heel gevoelige huidjes. Ik gebruik daarnaast voor het onderhoud zeg maar Lipikar baume ap van laroche posay, van de apotheek. Is wel duur (iets van 17 euro), maar smeert een stuk lekkerder dan die andere 2.
Bedankt voor de snelle reacties! Ik heb alles opgeschreven. Onthouden gaat 'em niet worden... Ik hoop dat het gaat helpen. Het enige wat ik daarna nog zou kunnen doen, maar ik twijfel daar nog over, is het overstappen naar een ander wasmiddel (Neutral). Maar liever doe ik dat niet, want daar zit helemaal geen geur meer aan. (Gebruik nu Persil Sensitive).
Mee eens, die creme werkt perfect. En in bad doen met badolie, natusan voor gevoelige huid, helpt hier ook heel goed.
Hier ook vaseline lanette creme, en balneum badolie maar die noemde je zelf al op Voor de echte eczeemplekken hebben we wel hormoonzalf gekregen want die gingen gewoon met niks anders weg. Overigens is het rond een jaar bij ons zoontje verdwenen. Dat was toen in de zomer, veel bloot en een lekker zonnetje helpen goed! Deze winter heeft hij nauwelijks meer een droog plekje gehad. Hopelijk groeit je meisje er ook overheen!
Wij gebruiken ook vaseline lanette. Voor de droge plekken op de wangen van de oudste, en voor de eczeemplekken van de jongste. Werkt super! De eczeem gaat er niet mee weg (daarvoor is het te heftig), maar droge plekken kan het zeker aan!
Vaseline, ook ter bescherming voordat je naar buiten gaat of in het badje. En als het echt niet anders kan corticosteroid creme via de huisarts. Dat werkte bij onze baby goed.
Mijn zoon van 16 maand heeft een extreme vorm van exceem en zal je vertellen wat wij gebruiken: Groninger Douche Lotion 13 euro bij de apotheek kan je erg lang mee doen Je wast je kindje ermee en zet je kindje daarna in het badje zodat het water ook vettig word Cetamacrogol (hij heeft nog een andere versie met 10% vaseline en 10% glyserine) Eerst had hij ook koelzalf en badolie van kruitvat Want zwitzal droogt de huid erg uit !! Hij heeft nog meer spullen zoals ook een body voor de nacht maar zo erg is het hopelijk nog niet met jullie kindjes
ik heb alle creme's die hier staan geprobeerd.. niks hielp.. Gebruik nu : Kneipp body lotion teunisbloem probleemhuid kuur. Ook de olie, en de badolie hiervan. Gaat sindsdien super! nergens last meer van een een lekker zacht huidje!
Van Balneum heb je ook een creme. Ik vind die goed werken. Is ook veilig voor gebruik op gezicht etc.
Mijn zoontje heeft sinds kort last van droge plekjes, dus bij de huisarts geweest. We hebben nu ook de lanette creme. Verder heb ik nu ook een creme van laroche posay te leen van iemand anders om ff uit te proberen. Vandaag begonnen, dus nog ff afwachten of het zal werken. Verder gaat hij ook niet heel vaak in bad of douche. De huisarts vertelde wel dat het ook heel goed door het weer kan komen. Kou buiten, warmte binnen...
Zoete amandelolie werkt hier als een trein. Flesje is te koop bij de drogist en kost ongeveer 6 euro. Werkt uitstekend!
Bedankt voor alle tips! Ik heb hier een heel rijtje opgeschreven. Morgen maar eens naar de apotheek. Nou heeft een vriendin van me vandaag ook even gekeken en zij dacht dat het eczeem was. De plekjes op haar rug en buik zagen er vandaag heel anders uit dan gisteren... Toen waren ze gewoon droog en een beetje wit van kleur, maar vandaag waren het kleine rode puntjes geworden. En nou heeft ze er vanavond ook nog eens koorts bij gekregen. Ik vraag me nu af of dit allemaal met elkaar te maken heeft of dat het toeval is. En natuurlijk, of ik er nu nog al de genoemde cremes op kan smeren.