hallo allemaal, ik heb misschien een (domme) vraag, mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie was 30 november 2007. en de ''daad'' heeft 12 december 2007 plaats gevonden. met de uitgerekende datum gaan ze toch daar van uit? en met afspraak maken met de verloskundige vroegen ze er ook naar. en toen vertelden ze dat ik 5 september 2008 ben uitgerekend. kan de echo daar weer wat anders over zeggen dan? groetjes een onzekere moeder in spe...
Hier op de site staat een rekenmodule waarmee je je uitgerekende datum kunt bepalen. Het gaat uit van de eertse dag van je laatste menstruatie en de gemiddelde duur van je cyclus. Wanneer je hebt geklust is niet van belang omdat sperma dágen in leven kan blijven en je dus nooit weet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Daarbij als je een beetje regelmatig sex hebt, weet je natuurlijk niet welke an de keren 'raak' was. Uit de echo kan zeker iets anders komen dan je vooraf hebt berekend. Het kan zijn dat je je hebt vergist in de duur van je cyclus of dat je wellicht al een cyclus daarvoor bevrucht bent, maar dat niet door had. Uit de termijnbepaling van de echo komt de datum die in principe de rest van de zwangerschap wordt aangehouden.
Met een echo kan het idnerdaad weer anders worden. Ik dacht 6 weken en 6 dagen zwanger te zijn, maar volgens de echo 5 weken en 4 dagen. Daar zit dus 9 dagen verschil tussen. Zaadcellen kunnen (bij uitzondering) wel 14 dage blijven leven. Dus als je de 12 sex hebt gehad kan het best zijn dat een eitje pas 2 weken later is bevrucht..... Waar ze dan vanuit gaan bij de verlosk. weet ik eigenlijk niet. Dat horen we bij de 2e echo wel.....
ik was eerst 31 juli uitgerekend, met de echo was dat 6 augustus. en later met de echo bij gyn en nekplooi dus weer 3 aug.
Ik loop ook drie dagen achter op me banner vergeleken met de echo's. Volgende syclus zou ik 24 juli bevallen.. Toen zeiden ze word 29 ste.. En bij de laaste zeiden ze 26 ste dus zeg het maar.... Ik zeg maar zo het komt rond die datum.. hahaha.. wat moet je anders
in principe gaan ze uit van een cyclus van 28 dagen. Tenzij de echo een vruchtje laat zien welke groter of kleiner is. Ze passen je uitgerekende datum aan, wanneer het verschil meer dan 7 dagen is. Dus als jij 6w en 5d bent en de echo geeft 6w en 1d aan, dan blijft die 6w en 5d gewoon staan.
het is toch niet zo'n hele domme vraag geweest... want ik ben weer een stuk wijzer geworden. dank jullie wel voor de tips. ben nu wel extra benieuwd wanneer ik ben uitgerekend. groetjes marijke
Je weet nooit precies wanneer je eisprong / innesteling is geweest...daarom kan de datum van de echo anders zijn dan je eigen berekeningen. Elk kindje groeit in de eerste 12 wk ongeveer even hard....daarom willen ze je dan ook uiterlijk zien. De uitkomst van de echo is dus zeer betrouwbaar..ondanks dat elke mm telt in dagen Nauwkeurig klusje dus
hallo allemaal, ik heb gisteren mijn 1e echo gehad, en ik ben inderdaad wat later geschat. in plaats van 5-9 is het nu 10-9
Ook hier is de datum veranderd na de echo. Ik wist mijn cyclus niet precies en daarom gingen zij in begin uit van 8 september. Na de echo is dit bijgesteld naar 16 september.