Meestal zie ik bij vrouwen die kapster van beroep zijn dat ze heel mooi glanzend haar hebben met veel volume en helemaal niet pluizig, droog aan de onderkant.. Ik ben echt benieuwd welke shampoo jullie daarvoor gebruiken? Ik gebruik nu John Frieda en de ene kapster zegt dat het goed is en de ander weer niet.. Wat werkt nou echt goed? Mijn haar pluist namelijk alleen de eerste dag niet maar de 2e dag weer wel.. Ik gebruik er nu een beetje kokosolie voor maar dat helpt niet heel goed.. Denk dat een goede shampoo ook mee speelt.. Verder was ik me haar met shampoo 2x per week en met water elke dag(soms een dag overgeslagen door haast/geen zin of tijd...) nu heb ik best lang haar( bijna tot me billen) en het is zo volumeloos! Ik föhn het met een föhn borstel 1/2x per week en heb ook al van dat volumepoeder geprobeerd.. Gebruik ook sprays voor volume van John Frieda maar niks helpt! Heeft iemand tips?? Ben me haar echt een beetje zat..
Mijn kapper heeft als test omdat ik van mijn pluozenbol af wil (en al ooit ergens anders een kleine keratine behandeling van 100 euro heb gedaan die bij mij niet werkte ) mijn haar gewassen met indola straight.. WAUW! Wat een resultaat: mooi glanzend, pluis vrij haar en zelfs stijler (heb slag van mezelf en wilde graag stijl haar) nooit geweten dat een shampoo dat kan! Na twee dagen gewassen met mijn eigen shampoo en helaas toen was het over.. Logisch want het is gewassen met wat anders.. Maar ik wil echt die indola aanschaffen als mijn salaris binnen is (een set met shampoo, conditioner, olie en een spray dacht ik? Kost namelijk bijna 60 euro!) Misschien hebben ze zoiets ook voor meer volume?
Je haar korter knippen en in laagjes. Haar tot je billen is te zwaar en zakt snel in. Daar werkt weinig tegen. Gebruik ook liefst geen conditional. Ik zweer zelf bij Chi shampoo van Farouk. Super spul en altijd pluisloos en glanzend haar. Een beetje silk ervan in de punten en je kan er tegenaan.
Oo kleintje dat klinkt goed! De prijs is wel erg duur! Ik dacht zelf aan max 25 voor een shampoo en max 15 euro voor een olie.. Conditioner gebruik ik niet want heb ooit gehoord dat dat het haar verzwaard en niet echt toegevoegde waarde heeft aan je haar.. @ kiwi, ik heb laagjes gehad maar dat doe ik dus echt niet meer! De eerste 2 weken is het hartstikke mooi maar zodra me haarpuntjes droog worden en gaan splijten, lijkt het net of me hele haar dood is! Omdat de plukjes natuurlijk ongelijk zijn en 'verdeeld' zijn over de hele lengte van me haar.. Dat ziet er echt niet uit.. Conditioner gebruik ik niet(zie bovenstaande..) chi shampoo ga ik even voor googlen, dankjewel!
Ik heb een tijd de chi shampoo en conditioner gebruikt van chi. verschillende soorten. Maar achteraf merk ik geen verschil met de gewone shampoo's
Ik moet nu ivm medicijnen voor mijn hoofdhuid verplicht wassen met een milde shampoo. Nu heb ik de andrelon puur en mild gekocht en mijn haar heeft verbazingwekkend meer volume! In combi met hun serum geweldig! Was vorige week bij kv 2+2 gratis dus ik dacht ik probeer even die lijn..
De meeste kapsters gebruiken een shampoo en conditioner van hun salon. Zelf gebruikte ik de enrich lijn van wella professionals. Als het droog was een serum erin, dan zweer ik bij bio silk. Verder kun je met styling een hoop aan volume doen. Ik heb nu (heel fout als kapster) adrelon get the volume powder gekocht. Werkt perfect! Ik heb ook bijna geen lagen trouwens
Ga wel even kijken voor die biosilk.. Welke moet ik ervan hebben dan? Die poeder werkt dus niet bij mij... Het werkt 5 minuten en dan zakt het weer helemaal in en me haar is dan zo stroef..
Biosilk - Silk - Silk Therapy Deze te koop bij de Douglas. Ik gebruik daarnaast ook de shampoo en conditioner van Biosilk Biosilk - Conditioners - Hydrating Biosilk - Cleansers - Hydrating Met dat serum is 3 tot 5 druppeltjes op je hand genoeg voor je hele haar dus heel zuinig spul! Ik doe het als het handdoekdroog is en de dag na het wassen nog een klein beetje ben erg tevreden
Ik raad je aan om een goede föhnborstel te kopen. Dus niet 1 met synthetische haren, maar 1 met varkenshaar. Die kan je alleen kopen bij kappers of kappers inkoopwinkels. Met andere borstel krijg je je haar noooooooit glad en glanzend. Hou de föhn niet te dicht bij je haar, al helemaal niet te heet. Als je je haar om de borstel hebt moet je een klein beetje trekken om spanning te krijgen, de föhn van boven naar beneden gebruiken en altijd èlke keer fixeren met koude lucht. Zo sluiten de schubben. Een goede shampoo is de basis. Ik zelf zweer bij de All Soft lijn van Redken. De verzorgende shampoo en conditioner áltijd even in laten werken, het liefst niet op zeiknat haar. Verder gebruiken kapster altijd glansspray, die van Goldwell is heel goed. Dat is dus geen versteviging, maar pure glans. Shampoos in de winkel bevatten altijd siliconen om het haar gezond te laten lijken, voor de rest doet het niet zoveel. Ik gebruik overigens altijd een klein beetje arganolie (ook van Redken) in de punten. Biosilk is ook een lekker product, maar ruikt mij te sterk. Nooit te veel gebruiken! Ik heb heel veel ervaring als kapster en pluizig lang haar. Dit ben ik...
Mijn haar reageerde veschrikkelijk op biosilk. Helaas. Ik heb nu shampoo van Rituals, zaten in zo'n cadeau verpakking en wilde het wel proberen. Nou ik ben helemaal in shock hoe goed mijn haar hier op reageert. Pluis is compleet weg, het is mooi glad en het glanst heel erg. Dus TS, ik denk dat het een kwestie van uitproberen is. Elk haar kan weer anders reageren op een shampoo.
Heb van mijn kapster voor proef K1 gehad, fantastisch spul! Had ook erg pluizig en lang haar, met die shampoo en conditioner blijft het perfect! Ook alleen via kappers te koop. Daarnaast ook een glansspray en slik van de kapper voor extra glans maar door de shampoo gebruik ik deze eigenlijk niet eens meer. Gewoon wat mousse van de Hema en het zit perfect Shampoo kost rond de 8 en gaat bij mij zon klein half jaar mee bij dagelijks gebruik. Echt maar paar druppels nodig.
biosilk en chi deden hier helaas niets voor mijn haar. Het werd er niet slechter van maar ook niet beter. Helaas nog altijd niet hèt product gevonden. Wanneer ik bij de kapper weg ga zit het mooi en glanst het zonder te pluizen. Dus de producten aangeschaft die ze op dat moment gebruiken maar helaas werkt het thuis niet zo. Heeft er denk ik ook mee te maken dat ik niet een half uur de tijd heb om mijn haar mooi te fohnen.
gek hier mijn kapster raadde juist aan om wel heet te fohnen, maar niet te hard laten blazen tegen pluis!
Haha dan zou ik heel gauw een andere kapster gaan zoeken of een hele goede bescherming gebruiken voor föhn en stijltang. Je mòet warm föhnen, maar nooit te heet. Je haar droogt daar veels te veel van uit en is dan extra kwetsbaar voor de borstel en het weer. Je kan beter de föhn iets langer laten blazen dan kort en te heet