Ons zoontje is bijna 4 en vind het moeilijk wat hem te geven voor 5/12. Motorisch loopt hij erg achter en zit daarbij op het niveau van 2,5 jr ( volgens de fysio). Hij wil zelf graag playmobil maar ik vind daar nog heel veel kleine stukjes inzitten en hem daar eigenlijk nog te klein voor.Duplo hebben we al veel maar zouden we bijv politiebureau kunnen kopen, maar vraag me af of hij daar niet te groot voor wordt. Idem met vtech toet toet maar daar hebben we nog niks van. Verder vindt hij Cars en planes geweldig maar daar zie ik ook niks geschikts (behalve dan misschien de duplo). Wie nog tips of adviezen?
Het vriendje van mijn oudste speelt nog met de duplo, die zijn nu 6. Ik geloof dat hij ook cars duplo heeft.. Playmobiel hebben mijn oudste nooit echt mee gespeeld. Maar een ander klasgenootje weer veel. Hangt erg van het kind af.. Misschien iets als kapla? Daar speelde mijn oudste op het kdv en de kleuterklas mee, en nu ook bij een ander vriendje.
Kapla is ook leuk ja! V-tech toet toet heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik heb meer het idee dat dat voor wat kleinere kindjes is. Duplo vind ik nog prima kunnen hoor! Mijn oudste is 5 en als hier vriendjes komen spelen, halen ze de Duplo nog regelmatig tevoorschijn. Playmobil is hier nooit zo'n succes geweest, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn kinderen. Als jouw zoon duplo leuk vindt, zou ik dat gewoon nog lekker geven!
Toet toet hebben we ook in huis. Maar dat zou ik voor een bijna 4 jarige zeker niet meer kopen. Met duplo wordt door de oudste ook nog wel mee gespeeld, maar ik koop er niets meer bij. Zoon is ook al weer 3 geweest. Hij heeft wel cars duplo auto`s, die zijn wel leuk. Cars heeft ook lego, maar dat is wel erg klein en ligt weer snel uit elkaar. Zoon heeft dat op zijn lijstje gezet, maar ik vind het nog niet geschikt. Veel moeilijker dan playmobil. Playmobil gaat wel prima als je de kleine dingen weg laat. En het hangt er ook vanaf wat je koopt met de auto`s kun je prima zo spelen terwijl je bij de school heel veel losse onderdelen hebt (zelfs als je het mini spul weg laat) en het is ook heel groot als je het weg zet. Van playmobil heb je ook een politieserie.
Playmobil 123 is hier bij de oudste ook nog een succes. Kleine playmobil heeft ze hier vanaf 2,5 en dat gaat ook goed.
Hoezo is Cars niet geschikt? Zijn gewoon kleine autootjes, net zoals Planes. Hier ook een Toet toet garage met auto's, maar mijn dochter van bijna 3 speelt ook net zo lief met grote zus haar Cars auto's.
Hier al vanaf een jaar of 3 playmobil. Misschien dat die kleine stukjes juist goed voor z'n motoriek zijn? En als hij enkel motorisch achterloopt hoef je ook niet bang te zijn dat hij het opeet toch?
Hier hebben we zowel Duplo als Toet Toet auto. Met beide wordt gespeeld, in vlagen. En dat doen ze allebei (bijna 2,5 en 4). Ik denk echt dat het per kind scheelt. Playmobil zou ik pas doen als hij ouder is. Heb je al een houten treinrails, daar wordt hier ook veel mee gespeeld?
Mijn zoontje loopt motorisch ook nog wat achter. Maar dit beïnvloed niet de keuze voor zijn speelgoed. Doet hij nog veel in zijn mond ? Dit doet mijn zoontje niet en hij oefent met eindeloos geduld zelf heel erg zijn fijne motoriek doormiddel van strijkkralen en kleine auto'tjes. Maar ik zou voor de treinbaan gaan van duplo. En duplo blijft leuk. Mijn zoontje krijgt voor zijn verjaardag er nog een duplo trein bij.
Wat wij doen met de playmobil is de kleine dingetjes nog weg leggen voor over een half jaar of jaar. Dit omdat ik anders overal en nergens die dingen op stofzuig en hier uk dat toch nog niet interessant vind. Misschien is dat een oplossing?
Ik zou voor de playmobile 123 gaan. (Gele dozen) echt hele leuke spullen! Is alleen niet in elke winkel te vinden... Mijn zoontje vindt het erg leuk en speelt er veel mee. Ik heb het ook gekocht voor Sinterklaas. Duplo heeft hij hier al heel veel. Ook toet toet vindt hij leuk en hier krijgt hij ook iets van.