hoihoi, mijn vriend en ik willen echt dolgraag een kindje. alleen ben ik doodsbang dat er iets misgaat tijdens de zwangerschap.Ik heb namelijk 3 dezelfde darmoperaties gehad(ik zat verstopt) en mijn galblaas is eruit gehaald. Ik heb dus best een groot litteken van ongeveer 18 cm. van iets onder mijn borsten tot ietsje over de navel. Ik ben erg bang dat het kindje vast komt te zitten in het littekenweefsel, of dat mijn litteken gaat scheuren. Het is een heel dun litteken..dus niet breed ofzo.tis echt een streepje. hebben mensen hier ervaring mee? ik zou graag met een gerust hart zwanger willen worden. groetjes josé
Ik denk dat je hiervoor beter even naar je huisarts kunt gaan. Wij kennen jou situatie niet en het is ook niet duidelijk hoe je litteken er van binnen uit ziet natuurlijk (of het zou kunnen scheuren etc.). Succes meis.
shit nu je dit zegt heb ook galblaas operatie gehad! idd littekens.. en misschien idd wel scheuren ervan! ik lees mee
heb een blindedarm operatie gehad en daarvan ook nog een litteken, is wel al jaren geleden. Volgens huisarts was dat geen belemmering, maar het zit ook op een andere plek. Denk idd dat je zoiets beter met een arts kunt bespreken, dan heb je alle duidelijkheid
Wat ik weet over littekens ik heb er zelf 1 op mijn buik en ik ben al eens zwanger geweest met dat litteken is dat het geen kwaad kan, littekens scheuren niet meer, tenzij het nog een heel vers litteken is, dat de baby verstrikt zou raken in littekenweefsel kan ook niet Wat wel kan is dat je littekens pijnlijk worden zodra je buik groter wordt litteken weefsel is veel minder elastisch, door het met een goede litteken creme te blijven insmeren gedurende je zwangerschap, kun je dit beperken omdat je je huid dan soepel houdt. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.
bedankt voor de tips. doet me toch wel een beetje goed! ik ga sowieso nog even langs de huisarts, maar ik dacht misschien zijn hier meer mensen met ervaring de darmoperaties zijn al wel bijna 6 jaar geleden.
Ze zijn niet in je baarmoeder geweest met de operatie dus heeft het geen gevolgen voor een eventuele zwangerschap en littekens zijn stug en scheuren naar mijn weten niet (ik houd me veel bezig met piercings en die blijven vaak stevig in littekenweefsel zitten van een vorige piercing enzo)