Hulp nodig bij het uitzoeken van een spelcomputer

Discussie in 'De lounge' gestart door bo75, 16 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Wij willen een spelcomputer kopen die aan te sluiten is op de televisie en waar je alleen en met meerdere mensen (kinderen en volwassenen) op kunt spelen. Alleen zijn we totaal onbekend op dit gebied en word ik ook niet veel wijzer van google. Wie kan een basis uitleg verschaffen over de verschillen in Nintendo Wii, Nintendo Wii U (mini?), Playstation, X - box?

Op dit moment neig ik naar Nintendo Wii en dan de U, omdat die nieuwer is (maar lees ook dat die niet echt aanslaat?? waarom is mij niet duidelijk), ook vanwege de prijs. Ik denk dat die goedkoper is. Ik zeg "denk", omdat ik niet weet wat ik precies moet aanschaffen om "gameklaar" te zijn en wat dan de totaalprijs is.

Wel mis ik dan een beetje leuke meisjesachtige spelletjes voor onze dochter van bijna 6. Die zie ik dan wel weer voor de Nintendo DS (littlest pet shop en zo), maar we willen juist op de televisie kunnen spelen en niet op los apparaat.

En wat ik mij ook afvraag is of spelletjes voor spelcomputer ook in het Nederlands zijn, d.w.z. dat je dan net zoals bij een DVD voor een taal kunt kiezen.

Verder snap ik niets van een aantal termen die ik ben tegen gekomen. Wat is Disney infinity en hoe werkt dit? Wat is ambigoo of zoiets i.c.m. Nintendo? Hoe verschilt de mini van de gewone Nintendo? Is het nog handig om een Nintendo W te kopen ipv Wii U? of is dit gedateerd?

Alle advies is welkom. We hebben geen gamers in onze omgeving. Ik ben ook van plan om naar een winkel te gaan en mij daar te laten adviseren. De enige in de buurt is Mediamarkt en toen ik vorige keer hierover advies vroeg, trof ik een jongen die mij helemaal omver blies met allerlei termpjes en (voor mij nog) te hoog gegrepen info, zodat ik achteraf nog niets wist. Dus ik hoop eigenlijk dat lezers hier mij misschien kunnen bijspijkeren op basis kennis over spelcomputers en dat ik gewapend hiermee naar de winkel kan. Bij voorbaat bedankt!

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het ligt er allemaal aan welke spellen je wil spelen. Ik zou de meest favo spellen bekijken en dan de console kopen die daarbij past.

Hier hebben we helaas alles in huis met een gamer als papa :D Heel fijn maar soms ook te moeilijk om te kiezen welke je wil.

3. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dank je voor reactie. Is console de spelcomputer zelf? Ik had begrepen dat je 2 consoles nodig hebt om tegen elkaar te spelen en dacht dat het ging om de dingen die je in je hand hebt om te besturen en dat je daarvan 2 nodig hebt. Je hebt toch hopelijk geen 2 spelcomputers nodig om tegen elkaar te spelen ?? Help.Ik ben echt een nitwit op dit gebied :$.

Spellen kom ik ook niet echt uit wat leuk is. In ieder geen actie of schiet spellen. Misschien bestaan er niet zoveel echt meisjesspellen. Enige dat ik ben tegengekomen voor een spelcomputer is een Barbiespel, maar als ik af moet gaan op kwaliteit dvd's van Barbie, is dat denk ik prut. ik zat meer te denken aan Littlest Pet Shop, Winx of My little Pony of een Troetelbeertjes spel, maar dat heb ik niet kunnen vinden en misschien is het er ook gewoon niet ;). Mijn man en ik vinden meerdere dingen wel leuk, maar probleem is meer dat er ook leuke kinderspelletjes moeten zijn voor de spelcomputer die we kiezen. Maar je hebt gelijk dat welke spelletjes een belangrijk criterium is.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb zowel een wii (de oude dus) en een xbox360. ik vind een xbox meer voor grotere kinderen/volwassenen. besturing is moeilijker en er zijn veel minder kinderspellen beschikbaar dan bijvoorbeeld de wii.

wiiU is nieuw en nog ook flink aan de prijs. zo ook de spellen. ook zijn er nog niet super veel spellen voor te verkrijgen.
    een wii is wel wat ouder maar hiervoor zijn wel veel spellen 2e hands te krijgen en heeeeel veel voor kinderen. ik heb er nu zo'n 80 verschillende en van alles wat. veel zijn er ook in het nederlands. al redden ze zich vaak prima als de spellen engels zijn hoor. zo hebben we oa 3 verschillende dora spellen, diego, dans en sportspellen, kirby en disney prinsessenspellen. en natuurlijk de mario spellen en donkey kong zijn hier helemaal in. (vooral bij mij:):D
    de mariospellen kan je met meerdere mensen spelen of alleen. je hebt mario games die je bijv met zn vieren kan spelen. moet je natuurlijk wel 4 controllers hebben.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    een CONSOLE is de spelcomputer zelf. om met meerdere te kunnen spelen heb je meerdere CONTROLLERS nodig. die zijn rond de 20 euro per stuk. als je een spelcomputer nieuw koopt dan zit er meestal standaard 1 bij. als je voor een wii gaat kijken dan zou ik ook tweedehands overwegen. op marktplaats word je echt dood gegooid met advertenties van wii's die verkocht worden. vaak complete pakketten met meerdere controllers en spellen voor weinig.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Met kinderen zou ik sneller voor de Wii gaan, omdat je dan met bewegingen kan spelen. Dit is ook een optie voor de playstation maar daar moet je dan weer extra spullen bij kopen.

Wij hebben een playstation maar de oudste heeft voor zijn verjaardag een Wii (2ehands) gekregen. Vooral Wii sport is volgens mij bij veel kinderen populair.

Wij hebben vroeger ook het spel Mario Party gehad, dat is echt een spelletje waar je met en tegen elkaar speelt ook erg leuk voor kinderen.

Het apparaat (dus Wii, PS, Xbox) is de console. Het ding wat je in je hand hebt heet een controller. Wil je tegen elkaar spelen, dan heb je minstens 2 controllers nodig. (soms ook uit te breiden naar 4 en dus sommige spellen met 4 tegelijk te spelen)

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    de wiiU is en de de spellen zijn nog flink aan de prijs en echte gamers vinden de beelden enz niet echt intressant. 1 van de redenen dat het nog niet echt aanslaat.

verschil tussen wii en wii mini is dat je met de gewone wii op internet kan. er zijn een paar spellen die je bijvoorbeeld kan updaten door via de wii op internet te gaan en een paar spellen kan je online spelen. ik heb bijv wel eens mariokaart gespeeld samen met mn nicht die 100 km verderop zit. de spellen die internet nodig hebben kan je dus niet op de mini spelen. verder kan je op de gewone wii spellen van de nintendo gamecube spelen. (is een oudere spelcomputer van nintendo).

eigenlijk weinig verschil tussen die 2.
    disney infinity is een spel. hiervoor heb je een speciale portaal voor nodig en die disney infinity poppetjes. dat portaal sluit je aan op de spelcomputer en daar kan je die infinity poppetjes op aansluiten of erop zetten. als je dit doet dan word er een extra gedeelte/land in het spel geopend. door die poppetjes te kopen, word je spel dus uitgebreider/groter en kan je er meer mee doen. lijkt me heel leuk maar zelf heb ik het niet omdat ik het aardig aan de prijs vind. die poppetjes zijn (dacht ik) rond de 10-15 euro per stuk.

8. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dank voor jullie reacties. Geeft al wat meer duidelijkheid :D.

Hoe denken jullie over Wii of Wii U? Klopt het dat Wii U beetje geflopt is? Ik wil niet iets kopen waar geen spelletjes meer voor te krijgen zijn, Net zoals Philips video het destijds verloren heeft van VHS als iemand zich dat nog kan herinneren.

En hoe zit het met een Wii mini, die is goedkoper, maar wat is dan het verschil met een gewone?

En kan iemand infinty spel icm Nintendo uitleggen? Hoe werkt dat? Je koopt plastic poppetjes en dan?

En Nintendo ambi-nog iets, wat is dat :(?

9. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland

Thanks, je reactie heeft net mijn laatste bericht gekruist. Hoe zit het met dat portaal voor het infinity spel. Is dat een apart onderdeel/ spel dat je eerst koopt en dan later steeds meer poppetjes?

10. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    Zuid-Holland
    Voor wat wij ermee willen - gewoon thuis onderling spelen en niet via het internet - zou Wii U mini dus een optie kunnen zijn. Scheelt weer qua kosten.

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    die poppetjes koop je er inderdaad later steeds meer bij. je hebt starterssetjes van zo'n portaal met 2-3 poppetjes. bij nieuwe poppetjes open je zeg maar weer een nieuw gedeelte van het spel. een nieuwe verhaallijn. zo'n setje is rond de 30-35 euro. maar ik weet niet of die samen kan met de wii mini. dacht dat dat spel af en toe ge-update moest worden maar pin me er niet op vast. ik heb de gewone wii.

voor de wii (mini) zijn natuurlijk veel meer spellen te koop dan voor de wiiU omdat die laatste nog vrij nieuw is. en zoals ik al eerder schreef zijn de spellen voor de wii (mini) heel veel 2e hands te krijgen voor prijsjes a 5 euro per spel. echt het overwegen waard hoor.

Deel Deze Pagina