zijn hier mensen met 2 wasmachines?

Discussie in 'De lounge' gestart door 1981Mama, 24 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies,

De was doen kost me de hele dag (ok, incl een heleboel wachten en andere dingen doen). Ik speel met de gedachte om een tweede wasmachine aan te schaffen. Dan moet er wel een extra kraantje worden gemaakt, en qua stroom kan hij op de stekker van de droger (aparte groep) die gebruiken we toch niet.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die gewoon 2 wasmachines hebben?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan je dan niet beter een grotere wasmachine kopen? Hoeveel was je dan per dag? Ik heb een redelijk grote wasmachine en was 3 a 4 keer per week.

3. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik ben stiekem wel nieuwsgierig voor hoeveel personen jij moet wassen?
    Wij zijn met zijn 4en thuis 2 volwassenen en 2 kleine kinderen, maar ik was echt alleen in het weekend. En soms als het echt moet door de weeks. Ik kom niet op meer dan 7 wassen in de week uit.

Mijn eerste reactie zou zijn koop een grotere wasmachine voor meer kilo's maar als je allemaal kleine wasjes hebt. Dan kun je misschien beter een 2de wasmachine kopen.

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ja, ik zou voor een grotere trommel kijken.
    Hier zijn we met z'n vieren en zo'n vier wassen per week.

Op twee dagen beide keren een bonte en witte was.
    Soms een extra voor handdoeken.

Wat was je dan allemaal als je hele dagen aan het wassen bent? Ben ik dan wel benieuwd naar :)

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik heb elke dag 1 was en een 8 kg trommel. Als je zoveel wast hoe groot is je trommel dan? Wij hadden thuis altijd 2 wasmachines en 1 grote droger. Waren dan ook met 9 personen
    Je hebt tegenwoordig 12 kg wasmachines

6. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    wow4 wassen per week wij wassen dagelijks soms ook wel eens 2 x per dag of wel 3

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wij hebben een nieuwe wasmachine gehaald op 60 graden in 58 min klaar. Hup de droger in en de volgende aan. Heb om de dag 3 machines.
    Een met handdoeken en ondergoed op 90 graden 90min
    Een met de kleren op 60 graden 58min
    En een met de babykleertjes 30 graden 28 min

8. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb een 8kg trommel. Hij heeft ook een timer, dus ik kan hem instellen dat hij 's nachts draait en dan in de ochtend ophangen.

Ik kan me niet voorstellen dat je de gehele dag de wasmachine aan hebt staan en dan nog niet genoeg hebt aan 1 wasmachine.

Wat was je allemaal?
    Verschoon je iedere dag alle bedden of zo?
    Heb je kinderen die veel spugen / plassen?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Hier ook en als ik niet dagelijks 1 of 2 keer was, dan krijg ik het nooit weer bijgewerkt.

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik kan me niet voorstellen dat ik iedere dag (of zelfs 2 of 3x) een volle trommel zou hebben. Wij hebben per week: 1x bonte was, 1x baby/peuter was (ander wasmiddel), 1x beddengoed en 1x hete was (handdoeken, ondergoed, spuugdoekjes etc). En dat is dan met 4 personen.

Hoe krijg je zoveel was bij elkaar gespaard dat je iedere dag meerdere wassen moet draaien? :p

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hoe kom je aan zoveel was dan? Of heb je een hele klein wasmachine? Wij hebben met zijn vijven een gewone normale trommel en ik was gemiddeld zo'n 4x per week.

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik denk dat ik voor 3 personen ongeveer 5-6 machines per week draai. Als ik beddengoed verschoon is het een meer.
    Ik vraag me af hoe je aan zoveel was komt!?!?

13. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik had tot gisteren twee machines. Helaas nu een onherstelbaar kapot. Hier zijn we meer ons zessen, daarbij nog was voor de werkkleding en s zomers nog extra was ivm bedrijf. Voorlopig doe ik het weer met 1 machine. Zien we later wel weer.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik vraag me eigenlijk hetzelfde af.
    Wij zijn met z'n 3-en. Ik draai per week 4-5 wassen, 1 met handdoeken, ondergoed e.d. 1 donkere was op 40 graden (veel werkkleding van mij en m'n man) 1 donkere was op 30 graden en 1 lichte/witte was op 30 graden.
    Daarbij 1x in de 1-2 weken een wasmachine met beddengoed, maar soms zitten m'n trommels niet helemaal vol en verdeel ik het onder bij de andere was.
    Eerst deed ik ook alle wassen op 1 dag draaien, in de zomer lukt dat ook wel qua drogen, maar nu in de winter past (ondanks dat ik ook een droger heb) niet alles op het droogrek.
    Dus nu doe ik 1-2 wassen per dag, begin op maandag en ben dan ergens halverwege/ eind van de week klaar. In het weekend was ik niet, tenzij het nodig is natuurlijk.

15. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    ik doe al mijn was van de week (behalve lakens of bijzondere dingen zoals jassen oid) op mijn vrije maandag. dan is het idd doorpezen, maar ik heb zelf overigens nog steeds maar drie of soms vier wassen. (mijn twee kinderen krijgen elke dag schone kleren en elke dag in bad (dus handdoeken):)) ik heb een bosch en vind dat als je een volle trommel hebt je wel het normaal (lang) programma moet gebruiken. ik vermoed dat als je een echt dure zoals miele zou hebben je wel met een korter programma wegkomt en dan krijg je meer gedaan in een dag.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik was voor 6 (bijna 7) personen en heb gewoon een hele grote wasmachine. Misschien ook een grote kopen?

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik was alleen op maandag. Mijn zoontje wordt wakker van de wasmachine als hij aanstaat als hij slaapt. Daarnaast nog wat andere redenen, anyway, het moet op maandag.

een grotere wasmachine lost het probleem niet op helaas. behalve dat handdoeken en beddengoed dan in 1 was zou kunnen ipv 2.

ik denk dat ik niet extreem veel was heb maar iedere week 5a6 wassen excl beddengoed en handdoeken.

Hij staat op zolder en ik heb momenteel de grootst mogelijke moeite om de trap op te komen.

18. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben een 8kg trommel en wassen vooral in het weekend.

1X bont
    1X sport
    1X handdoeken
    1X wit
    1X beddengoed
    1X kleding kind (ander wasmiddel)
    1x beddengoed + handdoeken kind (ander wasmiddel)

Ongeveer 7 wassen per week dus. Komt ook omdat mijn dochter ander wasmiddel heeft en mijn man veel sport. Maar met 1 machine (en een wasdroger) red ik het prima in het weekend

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb een wasmachine met een trammel van 9KG, met een gezin van 5 kom ik daarmee uit op zo'n 5 a 6 wassen per week. Echt ideaal!

Als je voor 2 wasmachines gaat hou er dan rekening mee dat je misschien een extra groep in je stoppenkast aan moet laten leggen, zeker als je ook gelijktijdig een droger laat lopen.

20. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    als je alleen op maandag kan of wil wassen zou ik er inderdaad een tweede bij nemen, en dan er op letten dat de programma's kort zijn, zodat je daarin echt wat meer wasjes kunt draaien.

eventueel zou je kunnen kijken of je hem niet in een ander plek in huis/schuur/bijkeuken kunt zetten, zodat je die trappen niet steeds op hoeft als dat lastig is.
    (kan je man je niet helpen in het weekend met een paar wasjes?)

wij hebben trouwens maar 1 machine, en ik was veel in het weekend. en sommige dingen door de weeks.

Deel Deze Pagina