Als je er plek (ook om je was tegelijk te kunnen droge ) voor hebt en het lijkt je ideaal, waarom niet. Maar ik zou niet zonder droger kunnen. Enne ik heb ook 2 stofzuigers, een voor boven en een voor beneden. Scheelt echt.
Poe, volgens mij was ik echt weinig vergeleken met jullie, maar ik gooi dan ook alle was (beddengoed en handdoeken niet) bij elkaar. Ik heb nog nooit verkleuringen gehad. Tshirt dragen we één, soms twee dagen. Spijkerbroeken was ik niet te vaak, want dat is slecht voor je broeken. Ik was 2 keer per week voor normale kleding, 1x per week handdoeken en beddengoed eens per 1-2weken.
Kleding gaat hier ook op 30. Handdoeken en beddengoed 60 en vatendoeken 90. Voor de bacterieennen om de machine gelijk schoon te draaien
Ik was zeker 3x per dag. We zijn met 6 kinderen en 2 volwassenen. Kids hebben elke dag schone kleren aan en wij meestal ook op de spijkbroeken na die soms 2 dagen. We hebben een Miele wasmachine van 10 jaar oud ofzo
De machine schoondraaien doe ik met azijn 1 keer per 8 weken ongeveer. Maar zet je dan alleen vaatdoeken een machine urenlang aan ? Ik vind dat echt zonde... de vaatdoeken gaan hier met de werkdag van mijn man mee op 40 graden. Maar handdoeken enz gaan gewoon samen met de spijkerbroeken en ander donkere was op 30 graden.
Wij zijn met 2 volwassenen en 2 peuters met een wasmachine van 7 kg en daar hebben we ruim voldoende aan. Ik was doordeweeks 1x gekleurde was (dat is hier alles wat niet wit is) en in het weekend 1x gekleurde was, 1x witte was en 1x beddengoed. Alles op 40 graden. Handdoeken worden meerdere keren gebruikt, vaatdoek 1 of meer per dag, kleding gaat direct in de was als het vies is, en anders is het per kledingstuk afhankelijk hoe vaak het gedragen wordt voor het in de was moet. T-shirt, ondergoed en sokken 1 dag, bovenkleding 2 dagen of een broek zonder vlekken nog eventueel wat langer. Een tweede wasmachine zou hier dus werkeloos staan te zijn. Maar vergeleken met de meeste reacties hier ben ik dus wel extreem makkelijk met de was
Veel echte viezigheid (bacterieen etc) zie je niet maar zijn er wel degelijk. En die gaan pas dood vanaf 60 graden. Ondergoed, sokken, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken gaan hier altijd op 60 graden. Zonder discussie, dat is anders gewoon niet fris. Beddegoed was ik in een aparte was maar ook altijd op 60 graden. Een kookwas (90 graden) draai ik bijna nooit omdat het veel energie kost en niet zo goed is voor je textiel, maar twee keer per jaar ofzo draai ik hem wel en dan een lege trommel met twee vaatwastabletten erin. Alle eventuele geurtjes zijn dan weer weg en de trommel en alle leidingen weer schoon.
Ik doe het precies hetzelfde. Bonte was op 40 graden maar ondergoed etc op 60 graden. Ik was alleen het beddengoed niet apart. Dat gaat gewoon bij de andere 60 graden was.
Op 90 graden wassen voor bacteriën is trouwens al helemaal niet nodig als je een droger hebt. In een droger leggen alle bacteriën namelijk ook het loodje is. Zelfs het noro virus kan daar niet tegen en dat kan erg veel hebben.
Jee veel van jullie wassen echt weinig Hier 2.volw en 3 kids. Was soms een dagje niet maar das zeldzaam. Man en ik doen na 1 dag kleding dragen het al in de was. Het is niet vies maar ruikt niet fris meer. Zo een geur erin van het koken bijv . Bleh De.kleintjes kunnen zich ook nog moeilijk schoon houden dus ook elke dag nieuwe kleding. Hun kleding gaat apart. Beddengoed 2x per week. Kids apart. Alles tegelijk past ook niet. Handdoekenwas met ondergoed minimaal 3x per week. Elke dag douche 2 handdoeken pp plus vaatdoek en theedoek en 2 handdoeken van wc's per dag. Witte was rompers ondergoed hydrofielen 1x Kinderkleding 5x per week. Gaan 3 dagen kdv. Groen kdv dus dan weet je wel hoe ze thuis komen. Gaat altijd meteen in de was. Onze kleding ook wel 3-4x per week. Trommel van 9kg maar ik ga met speciale kleuren geen 3 weken wachten tot er nog meer bij ligt en ik een volle trommel heb.
Oelala! Twee wasmachines hebben is mijn stiekeme natte droom der huishoudelijke klussen. Ik ben dus niet de enige met die wens (maar wel in de minderheid haha) Ik herken wel wat je zegt dus ook: continue er mee bezig. Ik ben dan wel lekker mobiel maar het frustreert mij gewoon dat de was echt zo'n never ending story is. Met twee machines zou ik er veel vlotter door heen kunnen gaan. Maaaaar ik vind het ook wel zonde van m'n geld. Het is niet alleen een extra machine, maar ook een extra electragroep, een extra water aansluiting. Dus.... Ik blijf stiekem fantaseren haha
Ik zou dan eerder twee vaatwassers willen om altijd een leeg aanrecht te kunnen hebben Ga idd voor een grotere.
Jeetje sta er echt van te kijken hoe sommige wassen.. Vaatdoeken op 40? gadsie Niet sorteren? Dan is mijn was grauw.. Nooit op 60 of 90 wassen? Bah.. Alles op 30? Wordt hier niet schoon Maar dan wel Ariël of robijn? Is helemaal niet beter hoor. Lidgl merk komt als beste uit de bus.. Ik sorteer wel en draai zelden halve trommels. Wij zijn met 2 + een hond en draai per 2 weken: 3 x handdoeken ( vaatdoeken, dweil etc) 3 x donkere was ( incl werkkleding manlief) 1 x lichtbont 2x beddengoed waarvan een keer met molton op 60 en de andere keer gaat hier de witte was bij op 40. 1x hondendekens. Na de hondendekens reinig ik de machine met azijn. Ik kan mijn programma tijden een was aanpassen dus dan gaat de machine een half uur op 90 en hierna laten spoelen. Was blijft een never ending story.. hoe je t ook doet. Met een of 2 machines de stapel is iedere week even groot. I verspreid t liever over de week
Ik ken mensen met 2 vaatwassers, speciaal model, 2 bovenelkaar (lades), ideaal! Maar dat is bij ons wel overbodig. ik wil gewoon liever niet de hele week met de was bezig zijn het huishouden is uiteraard een soort ongoing-story maar liever alles op maandag zoveel mogelijk Bewaard lekker het overzicht en zo is het weekend altijd voor ontspanning. ik was wel eens op zondag als maandag niet uit komt. Als mijn zoontje wakker is, moet ik dus met zoontje (12kilo) de trap op en af. Dat is helemaal geen doen. tussen zijn slaapjes door is smorgens 1 was, smiddags 1 was en savonds 1 was (of evt 2). Dat is te weinig Ik was niet alles doorelkaar ik heb: -witte was (soms spaar ik deze 2 weken bij gebrek aan was) -lichte was (overhemden man voornamelijk, wel redelijk volle was) -gekleurde was evt aangevuld met een jeans -donkere was (ik draag veel zwart en donker) -ondergoed en sokken+broeken -1 was linnengoed (ene week handdoeken, andere week lakens) en soms was ik op 90 graden. Nu een tijdje niet warmer dan 40 gewassen, en de eerste was 60 stonk verschrikkelijk. Voor mij dus een teken om toch weer wat vaker op 90 te wassen omdat het goed zou zijn voor de wasmach...
Hier hetzelfde. En ik merk ook echt wel dat het gaat stinken als ik niet 1x in de zoveel tijd dus een een 90 graden programma draai. En vaatdoekjes gaan dus bij de handdoeken etc in.
Dan was je op maandag EN zondag, een grotere wasmachine en dan ben je klaar En misschien heb ik het gemist? Maar waar is je man in dit verhaal? Als jij moeite hebt met die trappen e.d. Waarom doet hij het niet? En wbt je zoontje mee naar boven nemen, je kan hem ook in de kinderstoel vastzetten en even een filmpje aanzetten...
Zomaar een idee maar ik heb er 2 van die leeftijd en ik zet ze in hun ledikant met boekjes ed. Heb boven ook een speelgoedkist staan. Zo ren ik ff naar zolder om de was uit droger of machine te halen en snel iets op te hangen. Van jongs af aan gedaan en gaat eigenlijk prima. Evt een Ipad erbij en ze zijn wel ff zoet weet niet over welke verdieping je het hebt maar ook in de box moet dit te doen zijn.
Oh idd ik sleep mijn peuter niet mee naar zolder voor ieder wasje, dat is geen doen. Ik was wanneer ik genoeg was heb voor een machine, ik kijk iedere ochtend even of er dus iets is dat ik aan kan zetten, maar was echt niet dagelijks. Ik denk zo'n 3-4 wassen per week, dat zijn dus volle machines. Ik draai 1 was per dag (zet 't meteen aan als de kinderen zitten te ontbijten). Maar ik lees ook mensen die 2 handdoeken pp gebruiken iedere dag, pfooooeeee, dat doen wij gelukkig echt niet hoor, dan snap ik wel dat je veel was hebt
Kan je man savonds niet gewoon een was aanzetten? Of idd gewoon in de kinderstoel zetten. Hier laat ik zoon gewoon beneden als ik een was aanzet.
Bij grote gezinnen snap ik dat 2 wasmachines een uitkomst is, maar ik heb nu nog 2 kinderen een man met veel was (dagelijks sporten) en 2 honden en heb er echt geen 2 nodig hoor.. Ik draai 2 á 3 wassen per dag. Handdoeken gaan op 60 graden Lakens op 60 graden Vaatdoeken/theedoeken op 90 graden Witte was 40 graden Gekleurde was op 30 graden Dan heb ik nog aparte was voor wol of fijne was, ook 30 graden Ik draai niet vaak lange programma's dat scheelt misschien? En van mij hoeft de trommel ook niet helemaal vol te zijn, ik ga echt niet wachten totdat er een berg ligt.