Wij gebruiken internet ook niet voor films, programma's of uitzendinggemist. Eigenlijk alleen voor online aankopen zoals kleding. Op de hoogte blijven van het nieuws en het lezen van weblogs. Voor ons gaat de vergelijking tussen internet en tv dus echt niet op. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid wel om van alles te gaan kijken, maar die behoefte heb ik absoluut niet. Als wij op vakantie gaan en er staat een TV dan gaat die ook niet aan.
Nee hoor, geen filter hier. Ooit wel eens gehad, toen we net internet hadden. Maar toen moest je te pas en te onpas toestemming gaan vragen om sites te kunnen bezoeken. Dat werkte dus niet. Zeker niet voor het bedrijf van mijn man. Daarna gewoon een ongefilterde internetverbinding genomen. Ik heb hier totaal geen problemen mee. Ik ben zelf de baas over mijn internetgebruik. Als ik een filter zou hebben geeft mij dat het gevoel dat ik bang ben dat ik in de verleiding kom om dingen te gaan kijken waar ik niet achter sta. Dat gevoel heb ik absoluut niet, dus geen filter.
Ik kijk dus echt niet 'van alles'. Soms kijk ik bv een documentaire terug of een paar jaar geleden was mijn zus bij Thats the question, zulke dingen meer. Maargoed, ik heb ook al gezegd dat ik niet tégen TV ben op zich, dus als een programma echt mijn interesse heeft (wat niet vaak voorkomt) dan heb ik er ook geen probleem mee om het terug te kijken. Wat wij gewoon willen voorkomen is dat de TV een prominente plaats inneemt en heel erg belangrijk wordt. En daarbij zijn de meeste programma's sowieso gevuld met dingen waar ik niet achter sta.
Ik dacht (maar ik kan het mis hebben hoor) dat de meeste mensen die gefilterd internet hebben, dit hebben vanwege hun kinderen, dus niet zozeer voor jezelf. En ben het verder wel met je eens trouwens.
Kan ook. Ik zie het in mijn omgeving wel vaak gebeuren dat er opeens op gefilterd internet over gestapt wordt als de kinderen ouder worden. Ik vind dan dat je een soort signaal afgeeft, ik vertrouw je eigenlijk niet.. We hebben een paar afspraken gemaakt over internetgebruik. Zoals de tijd dat ze er achter zitten en waarvoor ze internet gebruiken. Computers staan alleen beneden. Iedereen heeft computertijd, ingesteld met zo'n programma van Windows. Ze zitten er zeer weinig achter. Soms maar 1x per week voor een spelletje.
Ik kijk ook heel weinig tv. Mijn dochter daarin tegen is er wel weer gek op en mijn man ook. Ik zit liever achter mijn laptop en lees daar nog wel het één of ander bij. In december kijk ik meer tv i.v.m kerstfilms en kerst dvd's.
Ik vind het idee wel interessant. Wel films en series kijken via Netflix, maar geen tv abonnement. Scheelt toch weer een hoop per maand denk ik. Dan moeten we alleen nog een internet tv hebben en daar zit nu de crux... Maar ik ga het wel onthouden voor als we een nieuwe tv nodig hebben.
Wij hebben ook geen internet tv hoor. Netflix kan ook via gameconsole (wii, playstation) of via een google chromecast. Die is niet zo duur.
Hier ook geen tv. Wel altijd gehad. Maar bewust weggedaan. Ik zat soms alleen maar op de bank suf te zappen. Als ik nu iets wil kijken dan doe ik dat via de laptop. Ik kies dan zelf mn programma's uit. Ik hoef nu ook geen dingen te zien die ik niet wil zien. Het was trouwens wel heel erg wennen dat ik geen tv meer had. Maar ik mis em nu totaaaaal niet.
Ik heb wel een tv, maar geen tv abonnement De tv staat aangesloten op de computer en via internet kijk ik uitzending gemist en netflix, scheelt behoorlijk wat elke maand.
Wij hebben jarenlang geen tv gehad (10 jaar ofzo?) en ook totaal niet gemist. We keken een filmpje via de laptop, maar ook dat niet zo vaak. Met de komst van dochterlief (2,5 jaar geleden) vond ik het fijn om even 'uit te kunnen staan' en dom naar een beeldscherm te kijken. Dus we hebben een TV gekocht, bleek een smart tv te zijn achteraf. We hebben nu een Netflix abbo en we kijken soms een filmpje via Youtube. Ik kijk eigenlijk meer tv dan ik zou willen alsnog, ik zou soms best wel terug willen naar tv loos.
In dat geval verwacht ik ze ook niet op dit forum. Internet is wat dat betreft veel 'slechter' dan tv.
In ons geval; geen reclame, zelf bewust kiezen wat je kijkt en niet "nutteloos de hele avond maar beeld op hebben staan" maar gewoon gewust een film of serie kijken. Zo kom je BV ook niet in aanraking met voorstukjes van series of films die je niet wilt zien. Vanaf 20u komen vaak al de meest gruwelijke voorstukjes op beeld wat ik gewoon niet wil zien. Dus de overweging is bewust ipv zappen.
Haha, ik snap je reactie! Alleen je hebt voor internet een filter waardoor je internet gewoon "goed" kan gebruiken. En buiten internet kan je gewoon niet, het was inderdaad mooi geweest als dat wel kon. En met zo'n forum als dit lijkt me niets mis mee toch
Je kan toch zelf kiezen wat je opzoekt? Op mijn laptop komen dan ook nooit Russische dames die bevriend met mij willen worden voorbij. Wel als je bepaalde websites zou bezoeken. Bovendien kan je qua werk en administratie ook niet zonder internet. M'n schoon ouders zijn ook van de oude stempel, geen tv, wel filter net voor werk, mail en bankzaken. Overigens veranderen daar de tijden ook wel, 7jr geleden toen we verkering hadden op zondag geen folders lezen, geen mobiel etc. Nu facebookt m'n schoonzus ook op zondag. En sms't m'n schoonmoeder op zondag
Zonder filter kan je internet ook goed gebruiken. Je bent verantwoordelijk voor je eigen doen en laten. Daar heb je, in mijn ogen, geen filter voor nodig. Net zoiets als niet langs de chocola in de winkel willen lopen omdat je dan in de verleiding zou kunnen komen om het te kopen. Je kan ook een afspraak met jezelf maken dat je er gewoon langs loopt en zo sterk in je schoenen zult staan om het niet in je karretje te gooien. Vraagt misschien wat meer inspanning als dat je t vermijd, maar het geeft je wel het gevoel dat je de baas bent over jezelf.
De ene persoon zal daar misschien sterker in zijn dan de ander. Ik vind het belangrijk om mijzelf dan ook helemaal niet in verleiding te begeven. En buiten dat, ik vind het belangrijk dat mijn kinderen niet op site's komen waar ze niet op hoeven te komen. Ook niet per ongeluk.