Zijn hier mensen zonder een TV?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 28 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Hoe streng is zo'n filter eigenlijk? En bestaat er één filter of meerdere soorten?
    Ik lees wel eens een blog van een christelijke vrouw die een post had geplaatst over borstvoeding. Stond het woord tepel met een * tussen de t en e omdat de filter het anders zou tegenhouden... Is het niet storend dat je doodnormale woorden niet gewoon kan typen of valt dat mee?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Filter net bij m'n man (klik safe ) thuis kan je geen YouTube oid mee afspelen. De uitdaging is meer hoe snel je kinderen dat kunnen omzeilen op jonge leeftijd al.

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat dat sowieso afhankelijk is van hoe je verder met apparatuur en je kinderen omgaat. Mijn 7 jarige dochter heeft nog nooit van you tube gehoord en weet pas sinds een paar maanden wat een tablet is....jaja die kinderen bestaan nog.

4. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zie hier voorbij komen dat mensen niet nutteloos voor de tv willen zitten of dst ze meer tv kijken dan ze zouden willen.
    Maar ik vraag me echt af wat er zo erg aan is. Ik vind het heerlijk om dus te niksen voor de tv, je hoeft toch niet altijd wat nuttigs te doen.
    en als je vind dat je teveel kijkt zet je het toch uit?

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

En wat ze dan hier op zp doen. Zp is even nutteloos als de tv. Wel leuker :D
    wat is er zo nutteloos aan een tv en waarom zijn topics zoals "hoevaak was jij je handdoeken per week?" wel nuttig?

6. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hahaha eens. Soms is nutteloos tijdverdrijf gewoon leuk!

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Inderdaad. Het enige verschil is, hier lees je hoe vaak iets in het wasmachine moet, op tv zie je welke rommel je erin moet gooien. Hier lees je hoe vaak je je moet douchen, op tv welke shampoo je moet gebruiken :p
    Alleen zijn hier die topics lachwekkend, op tv de reclame niet daarmee kijk ik alleen naar utopia en verder geen reclame.
    Ja ik weet het, utopia :) tja dat is zoals zp he, nutteloos, vermakelijk en sensatie :D

Kijk wel veel netflix

8. Hester

Hester Niet meer actief

Hier niet zo heel streng, heb filter van Solcon. P*rno wordt gefilterd net zo als (het aanzetten tot) discriminatie, sites met geweld en dat soort spul ;) Nog wel meer van dat soort dingen.
    Ik kan eigenlijk alles typen geloof ik en ik ben ook nog nooit op een geblokte pagina gestuit. Dus hier valt het behoorlijk mee :)
    Ik kan zelf ook sites aanvinken dat ik daar niet op kan, maar dat kan ik zelf dus ook uitzetten ;)

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.230
    1.876
    113
    Hier wel een tv maar die gaat pas aan in de avond.
    heel soms overdag maar we worden er duf van.
    dus meestal film of sesamstr.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mijn idee, mooi zitten en dom kijken of andersom :D

Wij zijn ook geen zappers, kijken echt doelgericht wat en tv kan ook best leerzaam en ontspannend zijn...wat voor de één nutteloos is kan voor de ander heel nuttig zijn :p

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies dit dus :D

Niets lekkerders dan af en toe een heerlijke '' nutteloze '' lach film te kijken samen met een bakje B&J en een heerlijke kop warme choco.

Het leven is al zo serieus, waarom zou een avondje nutteloos hangen voor de TV dan niet goed zijn toch? :D

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Met de cookies van tegenwoordig is niks meer zeker... En wat Google doet... Dan zit je hier op het forum en omdat er een topic over scheiden voorbij komt, krijg je de twee weken erna reclame voor schiedsingsadvocaten of van datingsites. Er zijn genoeg 'onschuldige' sites, die voor allerlei rotzooi zorgen. Denk maar eens aan de nieuwswebsites. Nu.nl, de Telegraaf, het AD, etc.

Kiezen waar je naar kijkt? Niet op internet, hoor! Terwijl ik aan het typen ben, zie ik rechts een stuk of 5 reclames heel irritant knipperen om mijn aandacht te trekken. Een website voor babykleertjes, 'gratis' foliumzuurtabletten, afslankdieet, (geboorte)kaartjes en nog iets. Bovenaan reclame voor de Efteling en voor een of ander spelletje voor de telefoon. Oh en helemaal onderaan ook nog iets van een computermerk... Reclame op tv is irritant, ja, maar het is een illusie dat je op internet zelf bepaalt wat je bekijkt. En wat men van JOU bekijkt, want de bedrijven achter de reclames weten niet wie ik ben. Hier online wel.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een ad blocker op m'n laptop. Ideaal!

14. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Ik heb Netflix, maar geen tv-abbonement. Ik heb het weggegaan, want ik keek nooit en bovendien is het nu goedkoper. Voor bijvoorbeeld het Sinterklaasjournaal heb ik de NPO-app gedownload. Qua nieuws heb ik de NOS-app en evt. het internet.

15. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen tv en dat blijft ook zo.
    Er is zoveel onzin op en al die reclames!

Het klopt wel dat je nergens over mee kunt praten, dat merken wij regelmatig als mensen grappige reclames bespreken of als er programmas worden genoemd.

Iemand zei tegen me dat ze de winnaar van heel holland bakt tegen was gekomen. Wie? Wat? Nooit van gehoord haha.

Maar ik mis het geen seconde.
    In de avond gaan we gamen of ik kijk een serie op de computer (nu bijvoorbeeld down voor dummies gratis terugkijken). Of ik ga lezen, haken, wandelen, klusjes of gewoon internetten :)

Als we bij vrienden of familie zijn dan irriteer ik me aan de miljoenen reclames. Wel verbaasde ik me erover dat je tegenwoordig programma's specifiek kunt opnemen. Vroeger moest er een videoband in en die moest je op een bepaalde tijd aan en uitzetten, dus er is wel het 1 en ander veranderd!

Deel Deze Pagina