Zijn hier nog 'actieve' Belgen?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door snoezelke, 4 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o leuk mamavandaan! zo gezellig zeg.

Ik ben verpleegkundige in een ziekenhuis. Doe mijn job enorm graag maar zit nu natuurlijk verplicht thuis door de zwangerschap

2. sarah1989

sarah1989 Fanatiek lid

26 aug 2012
    1.090
    8
    38
    Vrouw
    Arbeider
    belgie
    Hoi meiden,

Vandaag een helse dag gehad;)
    bleek dat de gyno me verkeerd had geinformeerd!!
    helemaal geen operatie haha!
    Wel nog steeds dat vloeistof Naar binnen gespoten
    euhm hoe ik me voelde op dat moment
    heel heel slecht:(:x
    Deed ongelovelijk veel pijn!
    Ik riep zelfs naar de gyno : STOP ER NU GEWOON MEE!!!

Bahhhh' Maar zoals ik al vermoeden
    alles was mooi doorgankelijk
    dus geen oorzaak te vinden:)

3. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Hey

Petra83: hier nog een verpleegster ik werk wel bij het wit gele kruis.

wij moeten thuis blijven vanaf 6 maanden maar vraag me dan toch af hoe ik dat met een buik moet gaan doen. Al ga ik me dood vervelen als ik zo lang alleen thuis ga zitten!
    Ochtend ik moet me daar nog geen zorgen om maken zeker! Eerst zwanger geraken! ;)

Sarah gelukkig dat dat nu achter de rug is!

Groetjes

4. mama van daan

mama van daan Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Ik ben opticien-brillenmaker en mama
    Limburg(België)
    Ik ben opticien/filiaalhouder,ook wel leuke job alhoewel ik de crisis enorm voel bij momenten maar dat zal in elke winkel wel zo zijn vrees ik!

Gisteren onze badkamer gekozen en prijzen laten opmaken nu nog zien of de instalateur nog iets vd prijs wilt afdoen;)!
    Tis allemaal zo duur,maar alst ok is gaan we normaal dit jaar badkamer nog plaatsen,keuken is pas volgend jaar wegens nog duurdere post !

Vannacht raar gedroomd,dak in UZ LEUVEN op jaarlijkse controle ging en dak zwanger bleek te zijn zonder dak er iets van gemerkt had:(haha raar toch e da je er zo mee bezig bent.
    Hier ist nog aftellen maaar vinden we niet zo erg hoor dan is daantje al stuk zelfstandiger en das ook een voordeel vinden wij tov als ge 2 kleine kapoenen hebt rondlopen.

5. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Gelukkig dat alles in orde is sarah! Die onderzoeken zijn echt geen pretje he, kan er van meespreken zeg.

ah Porkie, leuk, nog een verpleegkundige. Ik heb ook heel lang getwijfeld om bij het wit gele kruis te gaan werken, maar hier in onze kleine gemeentes werken die altijd onderbroken voor een full time, en dat zag ik toch echt niet zitten. Geef mij dan maar volledige shiften aan 1 stuk en 1 weekend op 3. Dat werken viel mij wel mee zen, op 6 maand viel de omvang van mijn buik best nog mee en had ik nog niet al te veel last.

mamavandaan, de prijzen tegenwoordig, daar val je stijl van achterover he. Wij moeten nu vooraan nieuwe dakgoten laten steken, voor 4 meter spreken ze hier van prijzen van 3000 euro :-s

6. mama van daan

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Limburg(België)
    Petra85:

Ja idd enorm gewoon hoe de prijzen tegenwoordig zijn.
    Voorbeeldje van bepaalde posten van ons huisje.

*Ramen+voordeur = 32.000 euro
    *Keuken = 37.000 euro
    *Badkamer = 14.000 euro
    *Vloertegels = 27.000 euro
    *Trap + binnendeuren = 15.000 euro

En ga zo maar door tsss enorm gewoon hoor!
    Wij weten ook waarvoor we al 8 jaar vollebak aant sparen zijn,anders was het allemaal niet mogelijk geweest vrees ik

7. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Petra:
    Ja ik werk fulltime bij ons wisselt het. Tis altijd 12 dagen werken 2 vrij.
    Je begint maandag tot donderdag halve dagen dan vrijdag tot vrijdag ochtend en namiddag. Dan 2 dagen vrij. dan van maandag tot donderdag halve dagen en van vrijdag tot vrijdag onderbroken dus ochtend en avond. Zo elke keer op nieuw.

het is soms wel vermoeiend en je lijkt ooit weinig vrij te zijn maar ik doe mijn werk heel graag. Het contact met de mensen vind ik hier zo fijn!

Mama van Daan: Opticien dat lijkt me niet gemakkelijk!

verbouwingen daar komt veel bij kijken denk ik maar ooit moet het gebeuren e!

groetjes

8. mama van daan

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Limburg(België)
    Ben blij da wij nieuwbouw doen en niet moeten verbouwen want zo uitbreken en al da kan soms nog duurder uitkomen dan nieuwbouw!
    Kga blij zijn als we 1.5 jaartje verder zijn dan kan ik uitkijken naar onze verhuis!!

En tis weer maart se fijn de lente is in aantocht hopelijk en kijk ook uit naar open kleren/schoenen....
    Int zonneke liggen mmmmm

xxx

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik ben IT-er; in IT is het (nog?) niet echt crisis maar wel de laatste jaren meer en meer alleen consultancy. Ik merk wel dat de eisen ook hoger beginnen te liggen, ze zoeken nog wel veel mensen maar willen dat je vanaf dag 1 rendeert, opleiding etc. zit er minder en minder in. Ook ben ik een beetje bang dat zodra ik zwanger ben, dat mijn baas niet gelukkig gaat zijn en een reden gaat zoeken om me te vervangen. Sowieso bij de klant waar ik nu zit, wordt deeltijds werken of thuiswerk niet geapprecieerd behalve voor overuren - heb net een aantal weken dag-, nacht- en weekendwerk (dus 24/7 bijna) achter de rug en voor alles buiten de kantooruren mag thuiswerk wel dus - (en laat ik nu net graag mijn ouderschapsverlof voor nummer 1 willen opnemen als 4/5e werken). De ideale job bestaat niet volgens mij, maar nu kom ik toch hoe langer hoe meer met tegenzin naar mijn werk.

10. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    tja, hier dus wel verbouwingen en renovaties. Wij hebben een klein, oud huisje gekocht. Natuurlijk al heel veel geld ingestoken ondertussen, maar wij konden echt geen 300000 euro lenen met onze bescheiden loontjes. En op hulp van onze ouders moesten we ook niet rekenen. Ben langs 1 kant wel trots dat we alles zelf bereikt hebben, maar het duurt natuurlijk. Eer ons huis echt af is, zullen terug opnieuw kunnen beginnen met renoveren.

wat we al hebben gedaan: centrale verwarming, nieuwe elektriciteit, overal nieuwe plafonds, keukenmuren in de gyproc gezet, nieuwe keuken, nieuwe ramen, zolder geïsoleerd, koterijen achteraan weg gebroken.
    wat nog moet gebeuren: nieuwe badkamer, gang en trap renoveren, valtrap naar de zolder steken, tuin aanleggen en tuinhuis.

Ik hoop nu wel om binnenkort al wat gras te zaaien zodat we deze zomer toch in onze tuin kunnen zitten

11. mama van daan

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Limburg(België)
    Wij kunnen en wilden ook geen 300.000 euro gaan lenen hoor dat zou volgens ons ook niet zo slim zo slim zijn want dan moet ge immens veel afbetalen!!
    Er zijn idd mensen die 100% of zelfs 110% gaan lenen maar dat vonden wij NOT DONE!
    Wij hebben 125.000 euro geleend en de rest is allemaal spaargeld van 8 jaar!!!
    Wij zijn ook best trots dat we al zover staan qua bouwen en de plannen die er nog volgen,denk dat vele mensen verbaasd zijn van ons doorzettingsvermogen en dat we ons quasi alles ontzeggen om alles te kunnen sparen voor ons huis!

12. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    wij hebben ook 125000 geleend, en de rest van ons eigen spaarcentjes.
    Wij konden echt niet bij onze ouders terecht om te overbruggen en mijn man woonde al alleen en dan kan je zeker weinig sparen.
    De bouwgronden zijn hier ook onmenselijk duur, 200000 euro voor alleen de grond zijn hier geen uitzonderingen, en dan staat er nog niks op he! Schandalig gewoon.
    Wij hebben is gekeken voor een 'sociale' nieuwbouw te kopen. Moesten aan enorm veel voorwaarden voldoen, gelukkig met 1 kind ten laste kwamen we er wel aan. En dan begonnen die huizen, met 2 slaapkamers, aan 240000 euro! Als we 3 slaapkamers wilden nog meer. Dat noem ik niet meer sociaal zen

13. mama van daan

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Limburg(België)
    Ja i know tis niet meer te doen in bepaalde steden!!!
    Wij hebben onze bouwgrond in najaar 2010 gekocht aan 105.000 euro (7a50ca),ook niet supergoedkoop,maar net te betalen voor ons!
    En zijn dus even bezig geweest met de plannen,architect,stedenbouw enzo en in mei 2012 eindelijk met de effectieve werken begonnen en hopen in najaar 2014 te kunnen verhuizen,want ook al kunnen wij nu vrij goed sparen omdat we inwonen bij men schoonouders toch mis je soms de privacy om es te doen wat je zelf wilt!
    Kmis bijvoorbeeld het samen id zetel liggen met met ventje,schoonpa ligt elke avond id zetel en ik ZIT opt uiteinde en ventje bezig voor de bouw achter pc;).
    Gaan in totaal 4 jaar bij hen gewoond hebben!

Hiervoor hebben we al paar jaar samengewoond hoor hebben reeds ooit een huis gekocht (245.000) maar na een jaar vol miserie(vochtproblemen!)hebben we dat huis toch maar weer verkocht en op zoek gegaan naar iets anders.

14. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    porkie: Ik ben van West-Vlaanderen. Nog geen kindjes maar wel bezig dus. Ik ben wegens rugklachten al 4 jaar thuis maar hoop snel als onthaalmoeder te kunnen starten.

sarah1989: Pfff ook rot als ze je misinformeren.

mama van daan: Is inderdaad allemaal niet goedkoop hé zeg. Wel fijn dat jullie door dat sparen wel het huis kunnen zetten wat jullie willen.

Hier al een tijdje afwezig geweest want ik voel me de laatste week niet goed. Krijg nog moeilijk iets binnen van voedsel en voel me natuurlijk erg futloos en emotioneel. Ik hoop dat het snel over is.

15. mama van daan

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Limburg(België)
    Snoezellke: een griepje of mss zwanger dat ge u zo slecht voelt?
    Hopelijk ist snel raak!

Ja wij zijn blij da doordat we kunnen inwonen het huis van ons dromen kunnen zetten.
    Gisteren toch weer goed nieuws gekregen ivm de badkamer,hadden gedacht da we -10% kregen vd installateur en wat blijkt nu.....
    we krijgen -25%!!:D:D !!!!!!!
    JOEPIEEEE dus moeten niks goedkoper gaan kiezen,de badkamer wordt dus 100% onze goesting

Gisteren een vervroegd verjaardagscadeau gekregen,horloge van Fossil:).
    Vandaag maar werken tot 13u en dan beginnen bakken voor men verjaardag zondag.

xxx

16. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    snoezelken, beterschap hoor. Ben je al bij de dokter geweest?

mamavandaan, super nieuws zeg! amai, mooie korting.
    en mooi cadeau heb je gekregen, die fossil juwelen zijn echt mooi he

17. mama van daan

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Limburg(België)
    Petra83idd die hebben mooie horloges en juwelen en betaalbaar!
    Ik kan geen honderden euro's meer uitgeven aan een horloge die elke dag aan heb.
    Heb ooit een super mooie gekregen van men vriend maar bij een inbraak gepikt en sinds dien koop ik niks meer te duur tenzij zoals de verlovingsring(1000 euro)maar die heb ik hele dag aan altijd dus zal normaal nooit thuis liggen.
    Ben nu ook aant uitkijken voor nieuwe handtas ma da gaat van het verkaardagsgeld afhangen of ik iets zal kopen:p.
    En de collectie kleren van dit jaar is totaal niet mijn ding zo die pastelkleuren ik hou van felle levendige kleuren zoals oranje,rood en blauw!
    Dus mss zal er niet veel gekocht worden dan;).

18. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    o nee, ik vind die pastelkleuren ook helemaal niets! zo flets zeg.

aan juwelen geef ik ook niet veel geld uit hoor, op het werk mag ik toch niks van armbanden, horloges of ringen dragen. Geen lange oorbellen of lange halssnoeren dus is het alleen voor thuis. Het duurste stuk dat ik heb is mijn trouwring, maar die hang ik, samen met men verlovingsring aan een ketting rond mijn hals als ik moet werken.

19. mama van daan

11 feb 2013
    1.496
    0
    0
    Limburg(België)
    Mijn duurste juweel is voorlopig mijn verlovingsring(1000 euro) en volgend jaar bij de kerkelijke trouw men trouwring maar da bedrag ken ik nog niet haha!
    Vandaag laatste werkdag vd week en morgen dagje uitslapen

20. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    mama van daan: Ik kan ondertussen weer eten maar nu een serieus irritante kriebelhoest die veel keelpijn veroorzaakt. Ben niet zwanger dat is zeker. Denk dat ik nu rond mijn eisprong zou moeten zitten. Maar ik ga er van uit dat dat niet zal komen gezien ik nog niets krijg van medicatie.
    Wat een geluk van die korting zeg!

Petra83: Nee nog niet naar de dokter geweest maar mijn vriend wil dat ik woensdag ga als het nog niet beter is.

Ivm juwelen, hier ook nbiet zo duur. Voor mijn vorige verjaardag van mijn vriend een ring gekregen van €150 en dat is mijn duurste. Wel een paar ringen van rond de €60 die ik zelf heb gekocht en mijn kettingen zijn altijd redelijk goedkoop (ongeveer €10 à €20). Ik draag (buiten mijn ring) eigenlijk nooit juwelen buiten of feestjes. Mijn horloge is iets van €15 hehe, vond niets in mijn smaak buiten die.

Deel Deze Pagina