zijn hier nog meer vrouwen te zwaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knuffie 23, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Zij zegt dat haar gyn raar doet. Ik leg alleen uit dat ik het meer dan normaal vind dat een gyn bij dermate overgewicht de risico's benoemt want je spreekt niet van een paar kilo teveel. En ik weet nog steeds niet in welke mate raar. Kijk als die gyn er keer op keer over begint... ja dan kan ik me voorstellen dat ze het zat is. Maar het is wel logisch dat je gyn je inlicht over risico's. En zo kom ik bij de gezondheidsrisico's.

Ik laat mensen verder in hun waarde. Zeg helemaal niet dat zij geen goede moeder is. Ja, als je levenskwaliteit achteruitgaat vanwege je gewicht en je kan daardoor minder doen met je kinderen (je zal ongetwijfeld tegen problemen aanlopen als je gewrichten kapot gaan) dan zullen zij daar wat van merken. En als je eerder doodgaat door gezondheidsproblemen die gewichtsgerelateerd zijn, ja dan zullen ze dat ook merken. Maar je hoort mij niet oordelen over pedagogische kwaliteiten of wat dan ook. Jij leest in dit topic wat je wilt lezen, goed dat is aan jou. Als je een topic opent kun je reacties verwachten, dat is nou eenmaal zo. Maar je hoort mij niet onbeschoft zijn en zeggen dat dikke mensen tijdbommen zijn die maar beter niet aan kinderen kunnen beginnen. Dat maak je er zelf van. Het is me duidelijk dat je je aangevallen voelt en dat is heel jammer.

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Om even weer terug te komen op t eerste berciht met de vraag of er meer zware dames zijn hier..

Ik sluit me maar aan bij de clan.. Mijn bmi zit rond de 37,5-38 In 2005 was het nog 47.. Er is dus al wat af, maar echt denderend gaat t niet..

Ik heb nu maar besloten eerst maar gezond te eten en dan zien we volgend jaar wel weer.. ik bedoel... ik ga nu niet lijnen!

3. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

sluit me hier volledig bij aan! Maaike mag best haar mening geven, en ze heeft zich duidelijk verdiept in het onderwerp.
    Bij the way: doe niet geïrriteerd Peetjekip en Wnndy!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wow, wat is dit een ongelofelijke kortzichtige reactie zeg. De dame in kwestie heeft juist een veel te laag gewicht gehad, iets wat net zo erg is als overgewicht. Doe dus maar niet alsof ze bevoorrecht is ofzo en dat was haar insteek ook helemaal niet. Ik denk dat zij heel goed weet hoe het is om "afgekraakt" te worden aangezien extreem dunne mensen evengoed veel gezeik over zich heen kunnen krijgen. Jammer alleen dat sommige dikke mensen niet inzien dat dit net zo erg/vervelend kan zijn.

Eigenlijk vind ik dat zij juist de gene is die zou mogen reageren op dit topic (al vind ik net zoals een aantal anderen dat iedereen mag reageren) omdat zij waarschijnlijk beter dan ik weet hoe het is om qua gewicht af te wijken van de norm. En dan maakt het niet zo heel veel verschil of je te dik of juist te dun was (beide brengen tijdens de zwangerschap risico's met zich mee!).

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Idem dito. Schaam je!!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik weet niet hoe het bij maaike zit, maar als ik een bmi van 17 zou hebben, zou ik anorexia hebben. Ik heb een tijdje een eetprobleem gehad en toen zat ik op een gewicht van 55 kilo. Voor een bmi van 17 zou ik 50 kilo moeten wegen. Nou echt niet dat er dan nog vet op mijn lichaam zat hoor. En hoe durven jullie te beweren dat dit zogenaamd minder erg zou zijn dan overgewicht? Tssssk, ongelofelijk!

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik voel me hier met mijn BMI van 30 al niet meer thuis, voor een BMI van 40 zou ik 30 kilo aan moeten komen en voor een BMI van 17 zou ik 40 kilo af moeten vallen.
    Mensen: leven en laten leven, beide is ongezond en dat wordt gelukkig ook niet ontkend. ;)

8. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ben ik helemaal met je eens ondergewicht kan net zo erg zijn als overgewicht alleen er is vaker wat te doen aan overgewicht dan voor ondergewicht er zijn ook meer instanties, hulpmiddelen e.d.
    Ik heb zelf 50 gewogen met mijn 183 cm lang en echt geen pretje, elke dag bont en blauw van alle botten die tegen elkaar opbotsen, altijd ziek, en inderdaad het brengt ook erge risico's met zich mee wat betreft zwanger zijn en worden. Dus ik denk dat beide uiteindes van de gewichtschaal weten waar ze het over hebben als ze zeggen "anders" te zijn en hierop beoordeeld worden.

Ik zou echt nooooit meer zo dun willen zijn dan maar ook nooit zo dik dat het gevaarlijk is, allebei is gewoon niet goed en niet gezond.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Precies :) En ik hoop dat de dikkere dames zich dit beseffen (want dat idee kreeg ik niet).

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Poeh zeg met ongeloof dit hele topic doorgelezen! Ik snap eigenlijk niet waarom sommige zich ineens aangevallen voelen als er een 'dun' persoon zich mengt.

En idd, hier hebben jullie beide gelijk in. Zowel de dikkere als de dunnere dames krijgen te horen wat de risico's zijn en idd elke keer weer. Ik zal je zeggen ivm ondergewicht ben ik dus verplicht om elke week bij de huisarts te gaan wegen, en ook elke keer bij de gyn (waar ik dus ook heen moest ivm gewicht) word het me steeds weer verteld. Ik vat dat helemaal niet op als kritiek, ik weet zelf ook prima dat het zo is! En zou het ook graag anders zien. Alleen is het zo moeilijk om het anders te krijgen. Wat dus ook geld voor dikkere meiden, dat snap ik! Afvallen is moeilijk! Maar dus ook voor dunnere meiden kan het heel moeilijk zijn om aan te moeten komen.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

tuurlijk geldt het voor zowel te dikke als te dunne dames.
    een van mijn beste vriendinnen is veel te licht en zijn altijd samen op ons eten aan het letten, maar ieder op een andere manier. maar in beleving en gezondheid merken we beiden niet zo heel veel verschil.

12. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Ik had ten tijde van BMI 17 geen anorexia maar had ten gevolge daarvan 10 jaar geleden een BMI van 12.3 en heb het toen bijna niet gered. Mijn lijf heeft hier nog altijd onherstelbare schade van dus je zult wel snappen dat ik verbaasd was uberhaupt zwanger te raken (ben onverwachts zwanger geraakt). Ik heb nog altijd moeite om op gewicht te blijven want het is alsof mijn lijf zich er zo op in heeft gesteld. Met een dergelijk BMI hoef ik ook niet te roepen: joh niets aan de hand, het is niet gevaarlijk, ik kan het prima. Dan verklaart iedereen me voor gek, het is schokkend laag. Net zoals 40+ schokkend hoog is en ook gevaarlijk, maar dat mag je niet zeggen want dan kraak je iemand af...

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wow, een bmi van 12,3! :confused: dat is echt laag..
    ik vind best dat je zoiets over een te hoog bmi mag zeggen.. te zwaar of te licht, je moet gewoon realistisch zijn vind ik. als iemand tegen mij zegt dat ik te zwaar ben spreekt die persoon toch ook gewoon de waarheid?

of zoals Dr Phil zegt: you can't change what you don't acknowlegde" :)

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    you gotta love Dr. Phil l is het soms een vreselijke arrogante *** :)

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    een bmi van 17.. Dat zou niet eesn bij me passen..

Dan zou ik nog geen 46 kilo mogen wegen... Dat is 54 kilo minder dan ik nu weeg... :confused:

16. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Heeey Allemaal,

Ik vind het spijtig maar dan ook echt zeer spijtig dat dit hele topic nu alleen maar gegal naar elkaar toe is.
    En waarom alleen maar omdat iemand wil weten of er meerdere vrouwen zijn die wat zwaarder zijn.

Dit is toch een beetje een teken dat wij dikkere zwangere vrouwen niet worden geaccepteerd. Als dit wel het geval zou zijn...zou ieder van jullie dus een beetje begrip kunnen opbrengen met de situatie.

Ik voel mij totaal niet aangevallen want ook ik mag zoals maaike1982 me mening geven ook al stoot ik hier mensen mee voor het hoofd...Wat overigens nooit mijn bedoeling is geweest.

Ik denk dat iedere vrouw met een overgewicht zich elke dag bewust is van de situatie als ze in de spiegel kijkt...

Ik heb niet gezegd dat mensen hun mening NIET mogen geven. Maar ik wijs maaike1982 er alleen maar op dat dit een topic is voor zwaardere zwangere vrouwen.
    Als zij haar mening wil geven over haar BMI zit ze hier duidelijk aan het verkeerde adres.
    Ik heb alle respect voor haar want een BMI dat te laag is is ook idd niet gezond.

Dat de VK ons hier op wijst is ook volledig hun taak...maar kunnen dit ook op een normale menselijke manier over brengen.

Nogmaals vind ik het jammer dat er zo wordt gereageerd want dit topic gaat niet meer over te zwaar zijn...Het is nu over een weer discirminatie over te dun of dik zijn...! Kwalijke Zaak!

BTW @ suus1983... Jah die scheld ik verrot jah...Dat dat voor jou aso is in jou ogen is prima ieder zijn mening...Maar jij wil toch ook menselijk behandeld worden door je VK...En als ik niet menselijk behandeld wordt...ga ik diegene ook niet menselijk behandelen...!

QUOTE: BEHANDEL EEN ANDER ZOALS JE ZELF OOK BEHANDELD WIL WORDEN!

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja dus word je als crap behandeld door je VK :rolleyes:
    Schelden doen alleen aso mensen naar mijn mening dus word je ook als aso behandeld. Ik gebruik je eigen woorden maar even.. en zo gaat het cirkeltje rond je kan beter de betere persoon zijn en zo'n VK laten zien hoe je werkelijk iemand WEL behandeld anders ben je zelf net zo slecht bezig..

18. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    En zo is jou probleem dus elke keer wat anders!
    Je heb elke keer wat...is het niet omdat ik dit zeg is het wel omdat ik dat zeg...

Weet je wat ik doe! Ik stop met deze eindeloze discussie.
    Ik open een andere topic waar ik me beter bij voel want Dit schiet niet op...!

Hoop dat de mensen die het met me eens zijn en met me meegaan.

Hier wordt je alleen maar gekleineerd op wat je zegt en op wat je bent.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

"Allwen maar gegal"? Ik heb normaal en netjes gereageerd hoor, dus zou je niet iedereen over 1 kam willen scheren?

Ik heb me nog nooit niet geaccepteerd gevoeld!
    Spreek voor jezelf alsjeblieft, ik heb niet zoveel met "wij-dikkere vrouwen", net zo min als met "wij-vrouwen met rood haar", wij-vrouwen op naaldhakken". Ben niet zo'n hokjesdenker.

Overduideijk van wel. Je zegt dat je niet wordt geaccepteerd, dus voel je je toch aangevallen?

Ik dus echt niet! Ik zie een totaalpakketje in de spiegel waar ik tevreden mee ben. Als ik iedere keer dat ik in de spiegel kijk me bewust moet zijn van mijn haarkleur, beenlengte, grootte van mijn borsten of whatever, zou ik geen leven hebben! Daar ben ik totaal niet mee bezig!

Fout. Dit is een topic voor zwangeren en het is een openbaar forum waar iedereen haar mening mag geven, mist fatsoenlijk. Ik voel mij totaal niet aangesproken door Maaike en bovendien heeft ze gelijk; nl. dat ze zegt dat morbide obesitas gevaarlijk is. Daarbij zegt ze eerlijk dat zij aan de ondergrens zat, wat ook gevaarlijk is.

Je bent nu aan het discrimineren (=buitensluiten).

Jij voelt je aangevallen, jij voelt je niet geaccepteerd, jij maakt er een issue van, jij discrimineert door mensen te zeggen dat ze hier aan het verkeerde adres zijn.

Achter elkaar spreken over "verrot schelden" en respect tonen, wat spreek jij jezelf tegen zeg, in dit hele bericht overigens!
    Als jij iemand verrot scheldt en dat jouw manier van de ander behandelen is, dan denk ik dat je een hoop bagger over je heen krijgt in je leven!

Sterkte met alles!

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Eens!

Deel Deze Pagina