zijn hier nog meer vrouwen te zwaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door knuffie 23, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    BTW @ suus1983... Jah die scheld ik verrot jah...Dat dat voor jou aso is in jou ogen is prima ieder zijn mening...Maar jij wil toch ook menselijk behandeld worden door je VK...En als ik niet menselijk behandeld wordt...ga ik diegene ook niet menselijk behandelen...!

haha, eerlijk is eerlijk, hier kan ik alleen maar om lachen hoor. Net wat zogelukkig zegt, je hebt het over verrot schelden en respect in een zin? Wat snap je nu niet dan?
    Dus begrijp ik nu goed dat als de vk jouw wijst op de gevaren van een hoog bmi dat je haar verrot gaat schelden? Nou lekker ben jij.. Heb nu al medelijden met je vk.
    (als ik jouw was zou ik trouwens maar wel bedenken dat die zelfde vk wel mee gaat helpen om jouw kindje te wereld te brengen, persoonlijk zou ik haar een beetje respectvol behandelen en dus niet uitschelden, je weet maar nooit, je mocht haar nog eens nodig hebben..)

Nog een kleine aanvulling. Ik heb het natuurlijk wel op een normale manier de gevaren wijzen van overgewicht, niet op een lullige manier oid, dat hoeft niemand te pikken.

2. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    @ zogelukkig: Als jij netjes heb gereageerd...waarom voel jij je dan nu aangesproken om mij nu aan te vallen? En daarbij komt er nog bij dat ik zeg dat het NU alleen maar gegal naar elkaar toe is...

Ik begrijp dat je geen hokjesdenker bent...Was mijn bedoeling ook niet om ons in een hokje te plaatsen...Maar is het niet zo dat de hele maatschappij onder hokjes valt? Zo zien andere mensen het nl wel....

Ik voel me NU door jou wel aangevallen...Je doet alsof ik nu een verschikkelijk mens ben...

Ik heb ook niet gezegd dat ik niet tevreden ben als ik in de spiegel kijk! Je leest de zin duidelijk verkeerd...

Ik ben me er van bewsut dat dit een openbaar forum is...En iedereen mag zijn mening geven...maar niet als iemand zegt dat ik geen goede moeder kan zijn omdat ik een maatje meer heb.

Ik discrimineer niet! Wat ik wilde duidelijk maken is dat haar BMI te laag is...en dit een topic over een te hoog! Daar ging het onderwerp niet over.

Met het verrot schelden bedoel ik dat als mijn VK mij zo zou behandelen ik toch echt wel mijn bekkie bij me heb...Ik laat mij gewoon niet kleineren.

@ suus1983: Deze hele topic zou moeten gaan over dat knuffie niet goed behandeld werd bij de VK.

Je zegt: Nog een kleine aanvulling. Ik heb het natuurlijk wel op een normale manier de gevaren wijzen van overgewicht, niet op een lullige manier oid, dat hoeft niemand te pikken.

Waarop ik zeg: ik haar verrot te schelden...! Waarmee ik dus bedoel ik haar duidelijk zal laten merken ik me niet laat kleineren.

Als een VK mij zo zou behandelen net zoals dat ze bij knuffie heeft gedaan...zou ik niet eens mijn kindje door diezelfde VK op de wereld laten komen...Genoeg VK's in NL.

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Ik heb een BMI van 30.8.ben ook te zwaar..(zit ik niet mee want mijn vriend is gelukkig met mij en neemt me zoals ik ben)
    Mijn VK heeft mij er ook op geattenteerd dat mijn BMI wat aan de hoge kant was..maar heeft er verder niks over gezegt..

Knuffie veel plezier met je 20e echo..Geniet er van.!
    Trek het je niet aan wat andere mensen zeggen daar moet je echt sch**t aan hebben (sorry dat ik het zo moet zeggen)

Ik ben liever wat dikker dan dat ik zo dun als een plankje ben..bah geen kijk..! wij hebben tenminste mooie rondingen..:p

Laats ook hoorde ik een meisje zeggen met maatje 37 ofzo..ja ik wil afvallen.! aaaaaaargg daar kan ik me dan zo kwaad om maken..! maar ja..

Alle meiden.! succes.!

4. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    We hebben nog steeds niet van Knuffie 23 gehoord in hoeverre ze naar werd behandeld hoor wwndyy. En als zij het naar noemt dat ze wordt gewezen op de gevaren van een dergelijk BMI dan is alles wat er in dit topic is gezegd logisch. (Behalve bepaalde verwijten dan..)
    En dat jij dit een teken vind dat 'wij dikkere zwangere vrouwen niet worden geaccepteerd' dan plaats jij jezelf in een hokje. Want dat heb jij mij NERGENS horen zeggen. Ik heb alleen een opmerking gemaakt over het gevaar van een te hoog BMI en ik heb hier zeker niet mijn mening over dikkere mensen laten blijken.

5. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    En hier wordt juist de dunnere medemens afgekraakt.

Een gynaecoloog heeft het niet over wat hij/zij mooi vind. Dus het is mooi dat jouw vriend het mooi vindt, maar daar gaat het een gyn niet om. Die wijst alleen op de risico's, het is een zakelijk iets. Ik heb het niet over wat ik wel of niet mooi vind. Ik heb het alleen over feiten. Er wordt gewezen op ongezond gedrag, of dit nou te dun of te dik is. Ik geef geen waardeoordeel over te dik of te dun zijn. Ik wijs alleen op de consequenties van morbide obesitas, wat iets anders is dan een beetje overgewicht.

By the way: maatje 37 bestaat niet.

6. wwndyy

wwndyy Actief lid

15 sep 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    wwndyy schreef:
    Dit is toch een beetje een teken dat wij dikkere zwangere vrouwen niet worden geaccepteerd.

zogelukkig schreef:
    Ik heb me nog nooit niet geaccepteerd gevoeld!
    Spreek voor jezelf alsjeblieft, ik heb niet zoveel met "wij-dikkere vrouwen", net zo min als met "wij-vrouwen met rood haar", wij-vrouwen op naaldhakken". Ben niet zo'n hokjesdenker.

Maaike1982: Ik vind het wel mooi dat je elke keer (want is meerdere keren voorgekomen) dat je andermans woorden gebruikt en niet je eigen...Begin een discussie met je eigen visie en kijk op iets...en niet omdat een ander iets zegt.

7. Maaike1982

Maaike1982 Actief lid

7 jul 2008
    318
    0
    0
    Journaliste
    Amsterdam
    Dat heet:ergens op in gaan, een reactie geven op.
    Ik ben juist degene die hier een discussie is begonnen en reageer op wat anderen schrijven ipv selectief er alleen uit te pikken wat ik wil horen..

8. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    STOP toch met deze discussie aub,
    hier schieten we niets mee op
    kan deze topic aub gesloten worden
    bedankt
    liefs joanita

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ten eerste ben jij niet de TS dus als je niet het topic wilt lezen moet je gewoon niet er komen ipv vragen of het gesloten kan worden (altijd de makkelijke oplossing kiezen kom je nergens in je leven) omgaan met commentaar is moeilijk maar als je jezelf in een minderheidspositie ziet (door te dik te zijn) dan moet je hiermee leren omgaan.

Ik heb geaccepteerd dat ik te dik ben en dat dit ongezond voor mij is en ipv energie te stoppen in discussies waarin positief gediscrimeerd word kan je beter energie stoppen in je eigen gezondheid.

Jemig eerst hebben we rebecca gate bij popstars en nu ook al hier (dik zijn is gewoon ongezond klaar, valt niets over te discuseren) en als je vind dat mensen niet aardig tegen je doen hierom moet je je eens afvragen of ze dat doen voor jouw eigen bestwil of dat ze je perse dwars willen zitten (hoe te dikke mensen dat vaak voelen) dat laatste zou aantonen dat je jezelf belangrijk genoeg vind dat mensen energie gaan stoppen in het jou dwarszitten. LIJKT MIJ NIET.

Mensen vinden het WEL belangrijk genoeg om samen met jou een gezonde zwangerschap door te komen met als resultaat een gezond, gelukkig kindje, de rest doet hun niets.....

10. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    gelukkig ben ik zelf ook zwaar, denk nog wel wat zwaarder als jou,
    maar dat doet er niet toe, ik ben blij hoe ik ben en niemand kan mij iets wijs maken over dat te zwaar zijn fout is, vind er niets fouts aan, leef gezond maar helaas gewicht gaat er niet af.
    ik kan hier heen goed mee om gaan gelukkig maar elke keer een discussie op dit forum, hier is het niet voor toch of wel
    alleen elkaar tips te geven en niet elkaar af te kraken naar mijn inziens

maar goed
    toedeledokie en zelf ook nog heel veel succes met je zwangerschap,
    hoop voor je dat je kindje
    liefs joanita

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

:) :) Rebecca is uiteraard veeeeel te dik, maar die meid heeft tenminste geen probleem met haar uiterlijk en haar mede-kandidaten en de jury ook niet, juist omdat ze zich "normaal" en niet als een zielig kippetje opstelde, daarom was ze ook door. Een dunne den had ook diva-gedrag kunnen vertonen, jammer dat ze de speciaal voor haar ontworpen jurken van Jan Aartsen niet aan wou. Alles beter dan die "tent" die ze vorige week aan had (Gerard maakte haar overigens niet aan het huilen, ze moest lachen; compleet opgeblazen in de media).
    Ik vind Rebecca een mooie meid omdat ze van zichzelf houdt, dat uitstraalt en ook nog eens goed kan zingen.

Mensen die denken dat anderen mensen hen scheef aankijken of links laten liggen hebben een probleem met zichzelf; vaak doen die andere mensen dat helemaal niet, maar de dikke of dunne of roodharige denkt dat dat zo is.
    Zodra je jezelf gaat accepteren en van jezelf gaat houden, zal je zien dat je toegankelijker wordt voor andere mensen. Je houdt nu mensen onbewust op een afstand doordat je denkt: "ze mogen me toch niet" of "ze vinden me lelijk", zo sluit je jezelf buiten met dat muurtje om je heen!

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Dat hoop ik ook voor iedereen hier in dit topic.. dat staat helemaal los van elkaar, ja ik woog op mijn zwaarst ook 120 kilo (na mijn bevalling) en weeg nu nog over de 100 (dat je het minder aan mij ziet zegt niet dat ik geen probleem heb) maar steek mijn hoofd niet in het zand door te zeggen dat het wel meevalt, niets fouts aan is want erkennen is de eerste stap naar een gezond en beter lichaam denk ik dan.

Het is gewoon een feit dat te zwaar zijn fout is (fout vind ik dan geen goed woord maar dat gebruik je zelf) ik vind (en het IS) gewoon ongezond hoe je het ook went of keert, NATUURLIJK ben ik helemaal met je eens dat je algemene levenstijl heel gezond kan zijn en je wat dikke kan zijn (maar wat dikker heb ik het over een BMI van 25-35, NIET BOVEN de 40 dat is gewoon levensgevaarlijk en is NOOIT gezond met geen enkele levenstijl)

Wel grappig dat ik voor deze zwangerschap juist zwaarder woog als jij dus je was zelfs lichter als mij :p (alsof dat een wedstrijd is :rolleyes: )

13. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ik woog voor mijn zwangerschap 110 kg, en nu nog 110 kg was eerst 5 kg aangekomen maar die is er weer af. ben ik wel heel blij mee maarja zal nog wel wat zwaarder worden hoor. hahahaah
    liefs joanita

14. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hmmmm ben niet echt te zwaar maar een paar kg minder zou ook geen kwaad kunnen. maar ja komt manlief net weer aan met een stuk banketstaaf van een halve meter :p :D :( dus is ook niet goed voor de kilos. wel erg lekker

15. zogelukkig

Oh, zeker lekker henkie! Wij hadden laatst ook zo'n smulstaaf in het weekend; even in de oven en hij ging schoon op; heerlijk! Ik heb nu gevulde speculaaskoeken liggen, ook niet te versmaden! :)

16. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hmmm gevulde speculas... ook heeeel eerug lekker. doen we volgende week ;)

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ooei mijn man is hetzelfde maar ik kan soms heel streng zijn hoor, allebei een stukje en de rest gaat gewoon in de vuilnisbak, ik haal zulke dingen eigenlijk niet in huis (mijn man doet dat al TE vaak haha) die heeft ook weer kruidnootjes gehaald maar die kan ik gelukkig goed weerstaan.. (5 dec mag ik zondigen maar verder niet)

18. zogelukkig

Oh, mijn man is ook degene die de koek in huis haalt (hij kan het hebben! 8) ). Ik zondig vooral op zondag, hihi! Maar ik doe vrijwel alles op de fiets, wandel minstens een uur per dag met de honden en ik doe aan sport. Ik ga niet op een houtje bijten, maar snoep door de week verstandig met fruit of een extra bammetje met kaas, vind ik lekkerder dan een zak chips! ;)

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja heerlijk hoor een lekkere boterham is soms nog beter en fruit JAMMIE!

Mijn man heeft trouwens ook een aardige kontvolume maar is gewoon een vreselijke snoepkont (en ook een stresseter) hij is verantwoordelijk voor zijn eigen lijf maar als ik nieuwe broeken moet gaan kopen omdat ie te dik word, dan gaat ie gewoon op snoep-dieet (gewoon even een paar weken geen snoep mogen kopen) die valt ook gewoon zo makkelijk 10 kilo af als ie dat laat staan (IK=JALOERS!)

20. zogelukkig

Ik ook jaloers op mijn man. Als die een paar kilo te zwaar is, dan laat hij die paar pilsjes die hij drinkt en zijn kroketje op zijn werk staan, gaat wat fanatieker sporten en is ie meteen 2 kilo kwijt, gemeeeeeeen! Ik kan hem wel mooi pesten met: "buikvet is gevaarlijk vet", dan wordt ie echt woest, gaat voor de spiegel staan met zijn buik in en zegt dan: ik BEN helemaal niet dik", hilarisch! :)

Deel Deze Pagina