Het heeft enkele weken geduurd, maar ik ben overtuigd: Morgen gaan we een nieuwe pup ophalen. Het wordt een speelkameraadje voor onze hond, die zich binnen nog al verveeld en nog steeds verdrietig is over de dood van haar vorig speelkameraadje. Maar goed...nu nog een naam! Het is trouwens een kruising tussen een tzi-tzu en een mops! (haha, wat een combi niet?!) Onze hond die we al hebben, is een kruising tussen tzi-tzu en maltzer en heet Mikki.
of iets wat eindigt op een i of y of juist totaal anders, is t een teefje of reutje? en is t een van de foto?
Onze hond heet Levi (op zn engels uitgesproken, net als het spijkerbroekenmerk). Het is een reu. Vinden het zelf een stoere naam voor een stoere hond!
Ja, 1 van de foto. Welke weten we nog niet, want we moeten ze nog live bekijken. We kunnen haar gelijk mee nemen. Het is voor ons naar de andere kant van het land, dus dat is wel fijn. Maar goed, is even kijken met welk beestje een klik hebt. Het is een teefje....dat willen we in ieder geval!
Sorry dat ik het leuke nieuws moet drukken maar je pup direct mee mogen nemen is over het algemeen broodfok. Let je heel erg op? Beide rassen hebben aardig wat gezondheidsproblemen.
Het is een gezin met een nestje. Hondjes zijn gewoon huisdieren, dus opgevoed in de huiselijke kring. Maar ik snap wat je bedoelt hoor, maar daar zou ik nooit een hondje weg halen. Dit is ook nog al een aparte combi, haha! Maar beide rassen zijn erg lief, speels en leuk met kinderen. Onze hond komt ook gewoon uit een huiselijk nestje. Hebben er nog nooit wat mee gehad...
Wees er heel erg bedacht op dat dit ook gewoon een broodfokker kan zijn. Broodfokker hebben gezinnen die de nestjes bij zich opnemen, zo doen ze zich voor als nestje uit een huiselijke situatie. Als de ouderdieren niet aanwezig zijn weet je genoeg he?
@Wachtende: Om helemaal "zeker" te zijn, heb ik nog ff goed gekeken naar de advertentie. Heb ook gekeken of er onder deze naam meerder advertenties zijn geplaatst met puppies e.d. Dit is dus niet het geval. Ook heb ik even gekeken naar wat de "kenmerken" zijn van een broodfokker. Dus daar gaan we zeker opletten als we er zijn. We hebben ook contact gehad met die mensen en ze vroegen ons nog wel of we niet te vroeg wilden komen ivm carnaval Dus het klinkt ons wel als een gezin met een "stoute" tzi-tzu moeder die op stap is geweest met een mops
Heb nu: Catootje Kaatje Manlief is nu met dochter kussentje/mandje enzo aan het halen..... Hoop dat Mikki haar nieuwe speelkameraadje kan waarderen Mevrouw is wat chagerijnig na de dood van haar vriendje. De hondjes gaan elke dag mee naar het kantoor van mijn vriend. Ze hebben daar kantoorruimte, een loods en een grasveld om te spelen. Daar waren ook altijd 2 oudere boxers, maar 1tje is nu overleden en de andere is zo oud, dat die nu thuis blijft. Nu is er wel een nieuwe boxer, een pup, maar die is zo overheersend en wel 4x zo groot als onze hond. Onze hond is dus nu vaak alleen binnen en de boxer pup dan buiten en andersom. En als onze hond veel alleen (zonder andere honden) binnen is, wordt ie me toch een partij chagerijnig! Is ze niet gewend... Dus hopelijk met een nieuw vriendje, van haar eigen grootte is ze misschien weer wat vrolijker. Voor ons en de kids is het in ieder geval ook leuk!