yake: Dat is dan wel een beetje dom van hemzelf. Hij wist toch waar hij mee bezig was? Ik wilde eigenlijk reageren op het feit of de kinderen dan geen "vader" hebben. Mijn vader is vroeg overleden. Ik heb hem nog wel tot 12 jaar gehad, maar mijn broertje bijvoorbeel maar tot een leeftijd van ongeveer 5. Natuurlijk waren er wel een paar mannen in de buurt, maar niet echt heel veel. Een vriendje van mij heeft hem bijvoorbeeld leren scheren. Ik wil hier mee zeggen dat een man of vader echt niet "nodig" is om een kind op te voeden. Mijn broertje is een hele leuke en stabiele jongen. Verder vind ik het heel erg dat het klimaat tegen homosexualiteit zo aan het veranderen is in Nederland. We lijken bijna wel weer terug te gaan in de tijd,
Dit is ook wel een beetje kort door de bocht. Hij is psychisch niet helemaal stabiel.... Ik hoop echt dat hij contact met zijn kids mag blijven houden.
Hoi Meiden, Vraagje, hebben jullie nou veel te maken met negatieve reacties op jullie zwangerschap? Zoja hoe gingen jullie daar dan mee om? Ik zelf heb altijd gezegt als ik voor mijn 30ste geen vriend heb dan word ik BOM-vrouw-----> bewuste ongehuwde moeder. Ik kreeg daar altijd heel veel negatieve reacties op . Nu heb ik een vriend en ben ik zwanger en is dat heel normaal . Ik vind dat toch altijd zo een onzin. Mij maakt het niks uit hoe een gezin in elkaar zit als de kinderen maar goed verzorg worden en liefde krijgen.
@ Jettje:Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen negatieve reacties op mijn zwangerschap heb gekregen. Iedereen die we kennen, zijn blij voor ons. Dus dat is wel heel erg fijn om te merken. @Yake: Maar waarom zou hij die kinderen nu dan ineens niet meer mogen zien dan? Hij heeft nu twee kinderen bij deze dames in plaats van één. Dat is toch het enige verschil? Verder is er toch niks verandert. Hij is de vader. En wat je zegt over dat nodig zijn, snap ik eigenlijk niet helemaal. Bedoel je omdat ze nu allebei een kind hebben gekregen, ze zijn zaad niet meer nodig hebben? Dat zou wel erg gemeen zijn, hoor. Ik neem aan dat die vrouwen hem gewoon willen blijven zien. Waarom niet? Verder over homoseksualiteit: Ik krijg heel weinig negatieve reacties daarop. Misschien lopen mensen achter mijn rug om wel te kletsen, maar dat interesseert me dan niet zo, eerlijk gezegd. Maar ik word nooit uitgescholden of zo iets dergelijks hoor. Gelukkig maar. Daar zou ik niet zo goed tegen kunnen. Wij zijn toch net zo veel als een ander? Alsof je wat aan je geaardheid kunt doen? x Linda
Aan het eind van de eerste zwangerschap was daar namelijk even sprake van. Nu ziet hij het kindje af en toe. Nu is de tweede net zwanger, nog maar heel pril. Ik ben bang dat als het eenmaal geboren is dat het dan allemaal gaat veranderen. Zij zijn twee sterke vrouwen en hij is emotioneel en psychisch nogal instabiel. Ach, de tijd zal het leren!
@ Yake: Tja, zou wel een beetje lullig zijn. Dan zou gewoon voor zijn zaad gebruikt zijn door hen. Ze moeten hem dankbaar zijn, dat ze zo'n kostbaar geschenk hebben gekregen. Zonder hem, hadden ze geen kinderen gehad. Mag je wel wat respect voor hem hebben, vind ik. X Linda
ik heb in mijn omgeving geen lesbische stellen of homo stel die via eigen manier aan "zaad" komen en dit ook zelf inbrengen. Ja het is normaal, tuurlijk maar ik sta er niet bij stil hoe ze dat gedaan hebben! Ik sta er uberhaupt niet bij stil hoe ander mensen een kindje maken dus ik wil aan deze mensen bewonderen ook voor hun daadkracht. en je weet wat ze zeggen waar een wil is is een weg!