Hallo allemaal, Volgende week donderdag moet ik weer aan de slag. Mijn zoontje is dan 5,5 maand. Ik heb aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof mijn ouderschapsverlof opgenomen en ontzettend genoten van deze eerste tijd samen. Nu is het bijna voorbij, en ik kijk er als een berg tegenop. Vandaag mijn zoontje laten wennen op het kdv. Dat ging niet echt goed, hij wilde niet slapen, dus dat maakt het er niet gemakkelijker op. Ik besef me nu des te meer dat deze mooie tijd samen er op zit, en dat het dagelijks leven weer opgepakt moet worden. Ik baal er zo gigantisch van. Ik heb er zo van genoten om samen met mijn zoon thuis te zijn, het huishouden volledig op me te nemen en te genieten van alles. Hoe kan ik hier mee om leren gaan, wie heeft er tips? Thanks...
Och jee, ik ga over 1 maand ook weer werken en mijn meissie is dan 4,5 maand en ik ben ook erg benieuwd naar andere verhalen. Want ook ik zie er zooooo tegenop!! Ik vind het heerlijk het thuis moederen en het genieten van alles wat je kindje leert etc. Maar ja ik moet ook weer gaan werken. Mijn meissie gaat naar mijn schoonmoeder en schoonzus, maar zie ook daar erg tegenop. Ik hoop gewoon dat het goed gaat en er geen bemoeienissen gaan komen. Maar ik lees dus ff mee...
Oh meid, we zitten echt in hetzelfde schuitje lees ik! Erg is het he? De liefde voor je kindje zit gewoon heel erg diep en dat maakt het des te moeilijker om los te laten. Nu het voor mij zo dichtbij komt, ben ik ook echt de hele dag aan het huilen, als hij lacht dan springen de tranen al in mijn ogen. Voor jou natuurlijk erg fijn dat je meisje bij familie onder wordt gebracht, maar het is het "uit handen geven" wat zo lastig is. Of het nu bij een kdv, gastouder of familie is, dat maakt niks uit. Je hebt toch het gevoel dat je zelf het beste voor je kindje kan zorgen. Geniet van je laatste maandje thuis! Hoeveel dagen ga je werken? Zijn er meiden die meelezen en hetzelfde ervaren hebben? Kunnen zij ons tips geven over hoe hier mee om te gaan?
Juist! Het uit handen geven! Maar ook het schuldgevoel naar haar toe dat ik zo nodig moet werken! Zeker is het fijn dat ik haar naar schoonfamilie kan brengen en ik moet dat ook loslaten dat niet alleen ik alles het beste kan, haha. Maar het zal ook vast beter gaan en misschien vind ik het straks ook wel weer even fijn, maar nu vind ik dit kleine wereldje heeeerlijk (nooit geweten dat ik dat zou zeggen..) Ik ga straks 3 dagen in de week werken, maar ik ben lang van huis (van half 12 tot half 9) en mis dus het naar bedje brengen waar ik nu juist een beetje ritme in aan het krijgen ben... Hoe is dat bij jou? Hoeveel dagen ben jij van huis? En heb je al een vast ritme? Maar ik ga er zeker van genieten de komende maand!! En kom maar op met die tips!
Bijna elke moeder heeft dit wel. Simone was 5 maanden toen ik ging werken, ze gaat nu 3 dagen naar een gastouder. Ik moest heel erg wennen weer maar wat ik aan haar merk is dat ze het juist heerlijk vindt, even niet bij papa en mama en lekker spelen met andere kindjes en een andere omgeving. Als we vakantie hebben gehad merk ik echt aan haar dat ze er weer aan toe is. Ik was eerst van plan om ouderschapsverlof op te nemen maar ik doe het nu niet omdat ik Simone haar dagjes weg niet wil afnemen, want ze heeft het zo naar haar zin!
pff herkenbaar! Mijn dochtertje is wel ietsje jonger (3,5 maand) maar ik ben gister weer begonnen met werken. Woensdag had ik ook echt een baaldag dat het de laatste 'vrije' dag was. Vandaag is ze naar de creche geweest en gister oma. Bij het ophalen voelde het beide keren niet fijn. Ze doen toch dingen anders en ik moet nog leren dat los te laten. Ik heb een heel sterk leeuwin gevoel op zo'n moment (MIJN KIND!!!) Helemaal als ik dan hoor dat schoonmoeder met haar op stap is geweest. maar ik wil met haar pronken Maar ik moet zeggen dat ik het wel weer lekker vind om op werk te zijn. Super leuk ontvangen (met kadootje haha). Ik heb het contact met mijn collega's wel gemist en om weer wat uitdaging te hebben. Even wat anders hoewel het heerlijk was met haar thuis. Gister nadat ik haar had opgehaald heb ik eerst even thuis een paar traantjes gelaten. Voelde mij zoooo schuldig en rot. Maar ik weet dat ik als thuisblijf moeder nooit gelukkig kan zijn. Maar ehm, tips.. Ik vond het fijn om af en toe een smsje te krijgen van mijn schoonmoeder hoe het ging. Vandaag was ik ook vrij om even te bellen naar de creche maar heb dat bewust niet gedaan (uit angst dat ik haar zou missen). Verder kan ik er nog weinig over zeggen
Even een ander vraagje (aangezien jullie kids ongeveer van dezelfde leeftijd zijn)...maar geven jullie borst-of flesvoeding? Ik geef namelijk flesvoeding en vroeg mij af of de kleine rond de 3 maanden een soort van regeldag kan hebben? Hier hebben ze het bij borstvoeding vaak over, maar het lijkt erop dat mijn meissie het ook heeft. Ze is sinds 2 dagen wat huilerig en wil steeds maar bij mij zijn... Nu ga ik vanavond de hoeveelheid flesvoeding ophogen om te kijken of dit het ook is. Maar ik dacht misschien is dit voor jullie ook herkenbaar? @Zoe: ik denk er hetzelfde over als jij...thuis blijven zou ik uiteindelijk ook niet vrolijk van worden, maar het voelt inderdaad zooo rot. Die tranen zullen bij mij dus ook vast en zeker komen. Ik vraag mij wel eens af hoe sommige mensen het doen die gewoon weer full-time gaan werken? Maken die zich niet druk daarover? Ik keur dat niet af, hoor, laat dat effe duidelijk zijn. Ieder zijn keus, maar het lijkt mij zoooo moeilijk om dan veel dingen aan andere over te laten. En kan je het merken aan je kind dat er dingen ergens anders op een andere manier gaan? En ja..de tip van een sms wordt bij mij wat lastig aangezien mijn schoonmoeder arabisch spreekt en dus niet echt lekker makkelijk kan sms-en/bellen... Wordt vaak met wat handen en voetenwerk gedaan en dat is lastig door de telefoon...
haha nee dat schiet niet op Ik geef flesvoeding. Zou het geen sprongetje kunnen zijn? Dan zie je dat gedrag ook vaak (hangerig/huilerig). Je hebt rond 12 weken een sprong dacht ik. Hoe is het gegaan met het ophogen? Zou ook een groeispurtje kunnen zijn.
Ik heb inderdaad de flesvoeding opgehoogd naar nu 5x 180cc. Hier drinkt ze er 4 van leeg. Ik denk dat het een groeispurt is ja. Ze is ook nu ineens langer wakker en heeft heel het ritme omgegooid. Dus ben ik benieuwd hoe ik dat straks moet doen voor het werk, haha. Normaal sliep ze in de ochtend rond half 9 nog lang, maar nu zit ik alweer even met haar wakker... Ze werd vanochtend om half 8 (!!!) pas wakker en is nu (10.30) nog wakker, terwijl ze voorheen om 7 uur wakker werd en dan om half 9 allang weer haar bedje in wilde zonder problemen. Als ik haar nu erin leg, begint ze onwijs hard te huilen en kijkt ook nog veels te wakker en wil ze liever nog even spelen in de box (waar ze nu vrolijk ligt te brabbelen). Dus ik kijk maar gewoon naar haar en probeer het goed in te schatten. Hoe is jullie ritme?
Meid ik denk dat er heel veel moeders met jou zijn hoor! Ik ben nu alweer 4 maanden verder, mijn zoontje is nu 8 maanden, en in het begin vond ik het vreselijk om weer te gaan werken. Ik kon mn draai ook totaal niet vinden, vond het bruut en voelde me vreselijk schuldig om mn zoontje naar de creche te brengen, omdat ik perse moest werken. Daarbij huilde hij vrij veel, en daardoor werd het allemaal nog even bemoeilijkt. Ik vond het pittig om weer mee te gaan draaien in de 'werkmaatschappij' en die hormonen nog in je lijf, voelde me erg onzeker ineens, kon het een niet los van het ander zien en dacht alleen maar aan 'is het al 5 uur?! dan kan ik naar mn kind!!!' Het is goed gekomen, maar dat heeft even geduurd. Terwijl ik best een tough cookie ben, kan mn emoties normaal gesproken goed de baas zijn., Maar de geboorte van een ( voor mij 2e ) kind, en vooral ook ineens moeder van 2 zijn en de drukt edaarom heen, doet echt iets met je. Ik vind dat het hele werkprocess ook opgebouwd moet worden voor moeders die net uit hun verlof komen, ineens klap boem 4 dagen werken, dat is bijna ondenkbaar moeilijk als je fulltime thuis bent geweest met de kleine. Ik heb vanaf januari tm sep 2012 1 dag per wk OV opgenomen. Ik kijk er ontzettend naar uit! Al met al gaat het nu weer goed op mn werk, maar die eerste 2 maanden daar kijk ik met een vervelend gevoel naar terug. Je moet jezelf daarna ook een soort van herstellen en opnieuw bewijzen op de werkvloer. Succes dames!
Hallo dames, Nou afgelopen donderdag was het dan zover. 5.15 opgestaan (zoonlief natuurlijk meteen wakker, het geluid van mijn wekker kent ie natuurlijk niet) en om 16.30 weer thuis. Heerlijk om even aan de slag te zijn, en niet moeder te zijn, maar ik was ook wel erg blij om weer thuis te zijn. Met je gedachten zit je steeds thuis, vriendlief was thuis met hem.. De dag erna mijn moeder, as woensdag moet hij voor het eerst naar het kdv. Is maar voor een half dagje... Was voor mij wel fijn dat ik kon gaan werken zonder de kleine meteen weg te moeten brengen, deze week wordt "voor het echie" ... Zucht... Donderdag gelukkig wel gelijk te horen gekregen dat mijn aanvraag voor 3 dagen werken is goedgekeurd, dus vanaf 16 januari hoeft de kleine maar 1 dag naar het kvd...