Hoi ladies, Kom maar op met de leuke ideeen en ervaringen...Hoe hebben jullie het je ouders, broers zussen etc. verteld toen jullie mochten vertellen dat jullie in blijde verwachting waren. Op wat voor manier? Ik weet al wel wat ideetjes, maar ben ook een beetje nieuwschierig hoe jullie dat hebben gedaan, of gaan doen!!
ik zoek nog een leuke manier om het mijn ouders te vertellen, maar weet nog niet hoe dus ideeen zijn welkom
Mijn ouders gaan van 8 t/m 22 juni op vakantie. Ik heb gevraagd of ze 22 juni bij ons komen eten. Vonden ze leuk, hoefden ze zelf niet te koken. Ik neem aan dat ik tegen die tijd mijn echo al hebt gehad, en er stiekem van uitgaan de dat die goed is willen we het die avond vertellen. Mijn zus en haar man weten er al wel van, en zij nemen de camera mee, en zetten die ergens verstopt neer, om hun reactie op te nemen. Ik wil dan gebakjes kopen (tompoucen) en hierop een roze en een blauwe gespikkelde chocoladeflik doen, of een ander klein frutseltje wat met babies te maken heeft. Kijken of ze het doorhebben.
ik denk, tegen de tijd dat ik zo ver ben hiih, dat ik een kadootje ga kopen. Bijv iets van sokjes. en dan als ze het open gemaakt hebbenzeggen dat we het over een tijdje komen passen
ik denk dat ik ook maar iets van gebakjes ga doen, ik heb trouwens het idee dat mijn moeder wat doorheeft. ze liet zoiets ontvallen tegenover mijn broer.
Ik heb mijn moeder een nachtlampje van jip & janneke gegeven met daarop een briefje: "mag deze aan als ik kom logeren?" Vond ik zo leuk, helaas was dacht mijn moeder dat we de hond bedoelde. Voor mijn Tante en oom hadden we een rol beschuit ingepakt met daarop een briefje: "komen jullie de muisjes in december bij ons halen?" ( dat werd huilen! ) Heb deze overigens niet zelf bedacht hoor, maar op het internet gelezen, vond ze zo leuk! gr. debby
Wij hebben al een dochter dus kochten we een boekje met mama is zwanger.We vertelden ze dat we in de middag een kadootje voor haar hadden gekocht maar of zij het aan haar wilden geven. dat wilden ze wel. Dat hebben we laten uitpakken door opa en oma en gevraagd of ze dat voor haar wilden voorlezen voor het slapen gaan, ze schrokken zich lam toen oma haar bril opdeed en het hardop las en toen wisten ze het meteen!
Haha.ha hoe kom je daar toch bij? Ik doe dus hetzelfde, met een rompertje (en misschien nog wat dingetjes) en een briefje: Over 7 maanden kom ik het passen.
Nou lach maar, ik zat daar met tranen in mijn ogen, krijg je zo'n reactie!!!! hahahaha wat moet je daar nou mee, kon er wel wat aan doen. Maar nadat ze zag dat ik dikke tranen in mijn ogen had, snapte ze het eindelijk (bevatten is een tweede!! )
Ik heb helemaal geen zin om het te vertellen aan mijn ouders. Mijn moeder is best lief, maar heeft vroeger toch iets te vaak kutgeintjes geflikt met ons. Eigenlijk heeft ze me-over mijn hele thuiswoon periode- behoorlijk gepest. Ze deed ook hele lieve dingen met ons, maar toch kan ik het niet vergeten. Maar ik weet zeker dat zij niet eens weet waar ik het over heb als ik het ooit zou aankaarten. (wat ik niet ga doen want dat heeft helemaal geen zin) Ik denk dat zij in de veronderstelling is dat we best een goede band hebben, maar die hebben we gewoon niet. Ik kan haar eigenlijk niet echt verdragen, ze irriteert me mateloos. En ik wil niet dat ze gaat denken dat we dan nu een warme speciale moeder dochter band krijgen omdat ik zwanger ben. Als ze me aanraakt, ril ik ervan. Maar ja, ik hou sowieso niet van kleffe aanrakingen. Ik zie best op tegen de hele situatie.
Mijn ouders weten het gelukkig al dus met dat probleem zit ik niet meer Ik heb wel het probleem schoonouders want daar hebben we ruzie mee en we vinden het lullig als ze het van andere moeten horen dus wij moeten daar nog eens goed over nadenken over hoe we dat gaan doen.. We zijn er wel sinds 2 dagen achter hoe we het onze vrienden allemaal gaan vertellen, we sturen ze een soort geboorte kaartje
Ik heb een klein foto-albumpje gekocht, er een kaart op geplakt met een dikke buik en een tekst "new baby", allemaal in bijpassende kleurtjes (bij de hema). Als eerste foto heb ik daar de foto van de positieve test ingeplakt. Voorin heb ik ook de tekst geschreven: "voor alle mooie foto's die nog komen gaan". Het was echt grappig! Ze zat er heeeeel lang naar te kijken. Het duurde echt even voor ze het doorhad. De tranen bleven ook niet uit. Ik ook janken, natuurlijk. Wat een moment. Het is natuurlijk nog ontzettend kort dag, maar ik ben close met mijn moeder. Ik kan het toch niet voor me houden! Als het nou mis mocht gaan heb ik mijn moeder nodig om er over te praten ... Groetjes, Dominique
Hoi Nou morgen naar de vk voor het eerst, dus ff wat info bij elkaar rapen, en dan bellen voor een echo afspraak. Kijken of dat allemaal goed is hierbinnen in de buik. Ik heb hel veelzin om het aan mijn ouders te vertellen, en ook aan iedereen om me heen. Heb gister roze en blauwe vlaggetjes gekocht en roze en blauwe chocolade flikjes, die doe ik dan als het een goede echo is, op een tompouce en zeg niks, en dan kijken of ze het doorhebben. Mijn zwager zet de videocamera ergens verdekt opgesteld neer, zodat die hun verbaasde reacties gaat opnemen. leuk voor later! heb er nu al zin in, maar nu moet de beeb wel meewerken met goed nieuws!!!! En ik ben ook blij, dat ik nog steeds mijn mond heb dichtgehouden, want wil toch echt dieeerste 12 weken voorbij zijn, en zeker weten dat er geen lege vruchtzak (windei) of andere "nep" zwangerschapjes in mij aanwezig zijn.
ik heb een bloempot gekocht en daar doe ik zaadjes in en zodra het een stekje is doe ik er een gedichtje bij en dan geef ik het.
Fles zuidafrikaanse wijn (vreughvol, blydskap, nieuw begin of iets dergelijk) en een kaartje eraan met: verwachte "oogstdatum" en dan de datum er achter.
Ik heb de zwangerschapstest onder mijn moeder haar neus geduwd zit ze heel stom te kijken en zegt Wat moet ik met een thermometer?? Hahaha, Echt lachwekkend ik had wel verwacht dat ze wist hoe een test eruit zou zien....