Zijn hier ook studerende moeders/zwangeren ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Senna, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Wat leuk al die reacties!

Mensi, hier gaat alles oke hoor! fijn dat het bij jullie ook allemaal goed gaat! Lang niet gesproken!

Dientje, ik doe een voltijd hbo opleiding, namelijk maatschappelijk werk en dienstverlening. (duurt 4 jaar, zit nu in het eerste jaar)
    Wil graag bij bureau jeugdzorg werken, die richting in ieder geval op .

Ik zie ook zo op tegen die stage... nog geen stage gehad.. in mei moet ik 8 weken 1 dag per week.. en volgend jaar veel meer.. en het derde jaar is 10 maanden lang stage..

Maar dientje, jij moet dan echt wel veel naar school.. is het een verkorte MBO opleiding?
    Valt me op dat je bij MBO gewoon veel meer naar school moet. (zie ik ook bij mijn broertje)

ik hoef op het moment maar 10 uur naar school, waarvan 6 uur les en 4 uur hoorcollege (waar ik eigenlijk bijna niet heen ga)
    Mijn zoon is dus maar 2 halve dagen bij de oppas, dat valt nog mee, maar goed zodra ik stage moet lopen veranderd dat natuurlijk.

Patricia gefeliciteerd met het halen van de VCU! goed man!

Tis indd soms zwaar, maar goed, tis voor een goed doel toch.. de kids gaan straks naar school en vast (hopelijk ;) ) een keer het huis uit, en hoewel mijn zoon het belangrijkste in het leven is, ik wil graag ook 'iets' voor mezelf.. Aangezien ik militair ben geweest heb ik geen goede diploma's waar ik echt wat leuks mee kan.. vandaar mijn keuze..

maar ik snap wel wat dientje bedoeld met leuk is anders ;) (alhoewel ik de opleiding super vind, het valt alleen soms niet mee die combinatie kindje/opleiding)

Maar echt wel leuk al die reacties!

Best wel veel volgen een loi/nti/avond opleiding...

2. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Ik schop hem even weer omhoog ;)

3. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik heb ook altijd er tegenaangehikt om weer voltijd naar school te gaan.\
    Voor mij lukt het gewoon niet. Mijn man heeft zijn eigen bedrijf en crazy hours. Ik zou dan gewoon niet nog voltijd naar school kunnen.
    Maar twee jaar geleden heb ik de mogelijkheid serieus overwogen.
    Maatschapijleer leraar leek mij een prachtige opleiding. Ik ben er ook geweest op gesprek die man vond het helemaal geweldig een moeder in die groep eerstejaars. En toch heb ik ervan afgezien want ik kon toen het geld van mijn baan niet missen.
    Dus helaas. Ik heb wel een jaar HBO toegepaste psychologie gedaan. En nu denk ik er sterk over na om de OU te doen.
    Maar ik ben nu ook met een leuk projectje bezig een boek (maar niet verder vertellen hoor)

4. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @Tom78 Leuk een boek, hou je ons wel op de hoogte als ie af is!

@Senna dat is idd wel leuk ja maatschappelijk werk en dienstverlening!
    Je hebt wel een heerlijk rooster als ik het zo lees zeg pff ik ben echt jaloers.
    Wanneer je stage moet lopen is het natuurlijk wel anders ja, maar idd wat jij zegt het is voor een goed doel en als je het ook leuk vindt is het niet zo erg.
    Ik doe idd een versnelde mbo opleiding ja, ik mag hem versneld doen omdat ik al een mbo opleiding heb afgerond.
    Het is best wel jammer want ze letten daar echt op je aanwezigheid ook al zijn je cijfers goed en heb je je projecten af je moet gewoon komen en dat vind ik erg jammer.

Het is best zwaar omdat ze helaas niet zoveel rekening houden met studerende moeders.
    Nog 14 weken en dan heb zomervakantie, daar kijk ik echt naar uit!

5. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0

Ik beloof dat ik je op de hoogte ga houden

Deel Deze Pagina