Zuslief is al bezig met de bevalling AL EEN WEEK!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 27 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Mijn zus en ik zijn beide zwanger, zij is vandaag precies 34 weekjes ik 22 weekjes.

Mijn zus ligt al vanaf zondagnacht in het ziekenhuis, want ze had vanaf vorige week al pijn in der buik, ze dacht zelf dat het indalingsweeen waren. De VK had gezegd, zolang er geen bloed bij de urine zit is het goed. Maar dat was snachts dus wel zo... met spoed werd ze opgenomen, want het was begonnen! De vliezen zijn niet gebroken, maar ze heeft al wel 2 a 3 cm ontsluiting.

Inmiddels hebben ze haar weeenremmers gegeven en 2 spuiten voor de longetjes van haar kleine meid. Want ze was toen pas 33 weken.

Inmiddels zijn we een week verder en mijn zus is kapot! Ze kan gewoon niet meer... haar kindje maakt het wel goed. De spuiten krijgt ze niet meer voor de longetjes, want ze mag er max 2 hebben. De weeenremmers hebben ze ervan afgegooid want die helpen toch niet. Ze heeft om de 5 min ong weeen en vooral in de nacht... ik vind het zo sneu voor haar.. ze wilt ook geen bezoek meer omdat ze te moe is. Vanavond heeft ze een spuit gekregne zodat ze als een blok in slaap valt in de hoop dat ze er weer een dagje of 2 tegen aan kan.

Ze willen het eigenlijk zo lang mogelijk tegenhouden, maar ik begrijp dat ook wel, maar ze heeft zon pijn me zus... dat is niet tof meer... Ik zelf woon circa 1 uur en een kwartier van haar vandaan, en heb niet de mogelijkheid om elke dag ernaar toe te gaan. Maar als het moet dan ga ik meteen natuurlijk, maar je voelt je zo machteloos hierover...

ZUSJE IK HOU VAN JE! Hou vol.... XXXXXXXXXXXXX Je zusje

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    jeetje dat is niet niks zeg!
    Kan me voorstellen dat je zus kapot is en hopelijk slaapt de ze lekker vanacht en kan ze er weer tegen aan.
    Wil jou en vooral je zus heel veel succes wensen en hopelijk houd je zus het nog ff vol voor die kleine

Liefs ikke

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jeetje zeg....dat is inderdaad niet niks! :confused:
    Ik snap eerlijk gezegt ook niet dat ze haar zo een week laten mosteren hoor... Ja, oke, zo lang mogelijk (proberen) uit te stellen is beter voor de baby, maar een week? Zonder verbetering? :confused: Je zus is dadelijk zo verschrikkelijk kapot dat ze niet eens de kracht meer heeft om te bevallen...

4. nancy74

nancy74 Fanatiek lid

8 aug 2006
    1.065
    0
    0
    Ik ben het dus niet helemaal met bovenstaande reactie eens.

Vind het juist heel logisch dat ze proberen het zo lang mogenlijk te rekken, dat is alleen maar beter voor de beeb, want 33 weken is gewoon vroeg.

Tuurlijk is het vervelend voor de moeder in spé, maar vind de gezondheid van de beeb even belangrijker als de moeheid van moeders..

(bedoel dit niet verkeerd hoor)

hopelijk blijft de beeb nog even zitten waar hij/zij zit en heeft je zus straks een heel mooi beebje.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik weet dat ze in ons ziekenhuis de bevalling iig proberen uit te stellen tot 34 weken.
    Maar aangezien zij die 34 weken inmiddels heeft gehaald en het wel duidelijk is dat die weeën niet meer gaan stoppen... snap ik eigenlijk niet dat ze het kindje niet nu laten komen?

Sterkte gewenst voor haar iig, lijkt me niks, zo'n lange tijd al die pijn :(

6. Niet meer actief

Hoi,

Ik krijg weer helemaal kippevel en flashbacks als ik dit verhaal lees.

Bij mij hebben ze ook geprobeerd om het 3 weken uit te stellen en uiteindelijk ben ik toch nog met 32 weken bevallen van een gezonde dochter. Omdat ik ook spuiten kreeg voor de longrijping heeft onze dochter helemaal geen zuurstof nodig gehad en moest ze alleen groeien en aansterken.

Ik kan mij vanuit het oogpunt van het ziekenhuis goed voorstellen dat ze proberen om het zo lang mogelijk te rekken, dat hebben ze bij mij ook gedaan. Maar op een gegeven moment moet je niet alleen aan het kindje denken maar ook aan de moeder, in mijn geval was dat ook zo en toen hebben ze het op zijn beloop gelaten en mij van de weeenremmers afgehaald. Korte tijd daarna ben ik bevallen.

Allebei heel veel sterkte toegewenst.

gr. Naja

7. Niet meer actief

ik wens haar veel sterkte :(

8. Wat lijkt me dat vreselijk voor je zus, maar het id natuurlijk wel beter voor de beeb, heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.

9. keizerin

keizerin Niet meer actief

Jeetje wat erg zeg.
    Heel veel sterkte voor je zus.

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zolang de baby het prima heeft is het in de baarmoeder beter af dan er buiten. Vanaf 34 weken wordt er niet meer geremd. Natuurlijk is de conditie van moeders ook belangrijk, maar hoe ze het nu in het ziekenhuis aanpakken lijkt mij prima. Iets geven waardoor moeders kan slapen. Mocht de bevalling nu uit zichzelf goed doorzetten dan is dat zo. Maar ze zullen nu nog niet zo snel gaan helpen om de bevalling op gang te laten komen.
    Elke dag is er één.
    Hopelijk houd je zusje het nog even vol.

Kwebbel

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Kippevel en tranen,

Wens je zus veel sterkte en kracht toe. Natuurlijk ook voor de papa en de baby!

Juud

Deel Deze Pagina