Zijn hier ook thuisblijf-moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik wil straks ook wel een opleiding gaan volgen en zeker als ik straks 2 kinderen op school heb zitten dan ben ik zelf 26 ofzo dan ga ik niet thuis blijven zitten en wil ik zeker wel gaan werken!
    Het is overigens niet zo dat ik een uitkering heb ofzo, iedereen die niet werkt en samenwoond heeft recht op het geen wat ik krijg.. Bedoel mijn moeder krijg het ook en die heeft een man die voor zichzelf werkt en genoeg verdiend.. Dus het is niet zo dat andere voor mij werken ofzo..
    En daar bij heb ik respect voor vrouwen die met 3 kinderen en een uitkering zitten, want daar kiezen ze heus niet altijd zelf voor![/quote]

2. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    wij hebben besloten dat ik gewoon 24 uur blijf werken, maar als het niet gaat ga ik 20 uur werken ( schiet op he?) zowiezo 2 dgn kinderopvang, Omdat ik dat belangrijk vind ( ben zelf peutergroepleidster kdv)

liefs mandy

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Nou ik krijg écht geen zorgtoeslag, én geen huurtoeslag!

Wil jij beweren dat als ik stop met werken dan €250 krijg van de overheid? Net als je moeder die een partner heeft met een eigen zaak,
    op de een of ander manier geloof ik dat gewoon niet?!

Wie weet dat?

Ik krijg niks van de belastingdienst...ja de kinderopvangtoeslag!

Want wie zegt dat kinderopvang te duur is om te gaan werken is niet goed ingelicht, daar betaalt de overheid dan netjes aan mee! En dat vind ik nou is een terecht potje! ;)

4. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik heb er geen verstand van hoor maar zo zou het idd moeten zijn ja! Sommige krijgen het eens per jaar en ik krijg het dus elke maand! Mn moeder krijg nu nog 150 omdat de kinderkorting bij haar nu weggevallen is maar ik krijg echt 250 van de belastingdienst.. Moest wel een half jaar samen wonen.. Mijn vriend heeft geen hoog inkomen vandaar die zorg en huurtoeslag maar met de heffingskorting ja is dat dus anders.. blijkbaar..

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Heel herkenbaar. Zo ook hier op het forum en op andere sites krijg je vaak een 'werkende moeders' tegen de 'niet werkende meoders' gevoel.
    Thuisblijf mama's die vinden dat werkende mama's hun kinderen verwaarlozen. Werkende mama's die thuisblijvers maar een stelletje ongeemancipeerde mutsen vinden.

sommigen vinden de tbm (thuisblijf moeders) maar lui. Terwijl ik juist van de wm (werkende moeders) hoor dat werken voor hun bijkomen is. Juist het thuiszijn bij de kinderen vinden ze stressvol en vermoeiend.

Ik denk dan ieder zijn eigen ding!

Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken ;)

Ook als je over het fenomeen kinderopvang leest zijn de verhalen verschillend. Kinderen die het er heerlijk vinden, kinderen die er nooit aan wennen. Enz., enz.....volgens mij is er niet 1 manier de beste.

De beste manier is jouw EIGEN manier!

6. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Uitbetaling algemene heffingskorting bij geen of weinig inkomen
    Als u in 2006 een inkomen uit werk en woning had dat lager was dan € 6.150 én u had in 2006 een fiscale partner, dan kunt u in aanmerking komen voor uitbetaling van de algemene heffingskorting.

7. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Mee eens, jij moet doen waar jij je goed bij voelt! Ik zou soms ook wel willen werken eventjes iets anders.. Vind het alleen raar als moeders 5 dagen per week werken ofzo! Verder ieder zijn ding..

8. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0

9. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik wil eerst een tijdje lekker gaan genieten van mijn kindje maar k wil zeker niet altijd thuis blijven zitten. Op ten duur wil ik toch weer 20-24 uur gaan werken hoor :)

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    En hebben we het dan over €250 per maand?

En is er dan geen max inkomen voor de partner?

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ik ben destijds toen de kleine vlak een half jaar was gestopt met werken.

Mijn man werkte toen nog in loondienst, en ik kreeg toen nog een ww uitkering, toen die gestopt was ben ik niet meer aan de slag gegaan.

Inmiddels zijn we een aantal jaren verder en werkt mijn man sinds 2002 als zelfsstandige en al jaren krijg ik elke maand die heffingskorting al is dat geen € 250,- dat zou ik ook wel eens willen weten hoe ze aan dat bedrag komt, maar goed als je samenwoont en jij werkt niet (of nauwelijks) en je partner wel krijgt degene die niet werkt dus idd die heffingskorting dat is iets van (nu jan 07) € 163,-

Dus ja idd als jij zou stoppen met werken zou je de algemene heffingskorting krijgen ook als je partner een eigen zaak heeft. Enkel het is dus geen € 250,- maar € 163,- per maand.

Maar goed ontopic verders…Ik ben gestopt met werken, ik werk nu nog steeds niet, en ik vindt het heerlijk, ik zou het niet anders willen.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe hij / zij het doet, maar ik vindt dat ik geen kinderen op de wereld heb gebracht om ze 5 dgn per week na de opvang te brengen, ze op te moeten halen aan het einde van de dag ze dan ff vlot eten kan geven , douchen en dan alweer naar bed…

Wij wonen toevallig precies tegenover zo’n kinderopvang, als ik dan wel eens zie hoeveel kinderen er elke dag van de week ’s ochtendsvroeg al naar de opvang worden gebracht om pas tegen 6en soms 8en te worden opgehaald, dan denk ik waar heb je kinderen voor “genomen” om ze door een ander grotendeels te laten opvoeden?

Of de grotere kinderen die na school er worden afgezet en pas ’s avonds worden opgehaald…ik kan daar persoonlijk niks mee ik vindt dat echt zielig voor die kinderen, en zielig is misschien niet het goede woord omdat die kinderen het er zeer waarschijnlijk wel leuk vinden maar wat is er nou mooier dan je kinderen zelf opvoeden…

12. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Mijn moeder heeft altijd vijf dagen gewerkt en daar ben ik nooit slechter van geworden. Ik vond de opvang prachtig! Maar ik heb dan ook geen broertjes/zusjes gehad.

Vijf dagen vind ik echt te veel. Misschien die vier die ik wil blijven werken ook wel. Maar wat mij betreft gaat het niet om de kwanti-tijd maar om de kwali-tijd die je met je kind doorbrengt. En gelukkig heeft mijn kindje ook een papa. We gaan zien hoe het loopt straks!

13. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Nee dat schreef ik toch ook dat mijn moeder nu rond de 160 kreeg omdat ze geen kinderen meer onder de 18 heb, bij mij zit die kinderkorting erbij, kreeg vorig jaar zelfs nog 280..

14. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Daar zit ik zelf ook aan te denken.
    Bijvoorbeeld 6 tot 9 maanden de tbm uithangen (ook makkelijk met de bv) en in die tijd een baan zoeken voor 2 a 3 dagen. Ik werk in de zorg dus ik maak me niet heel grote zorgen dat ik niks zal vinden.
    En anders voel ik me zowiezo nergens te goed voor ;)

In die maanden leef je toch nog relatief goedkoop, ik bedoel vaak uit eten en stappen zal er toch al niet bij zijn, en veel shoppen ook niet want ik wil eerst mijn oude figuur weer terug en ga er vanuit dat dat ook wel zo'n 9 maanden duurt ;)
    In die maanden krijgen we ook vakantiegeld en de belastingteruggave dus dan moet het wel lukken ;)

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Mijn vriend heeft netto 1525 per maand( ongeveer, kan soms meer zijn als er veel storingen waren) . Niet veel dus. Wij krijgen straks ook ongeveer 250 euro terug van de belastingdienst ( heffingskorting voor mij dat nu al, kinderkorting en combinatie korting)

Ik studeer nog, dus heb ook stufi. Maar als dat wegvalt dus alleen die 250 euro.

Maar goed, ik wil geen thuisblijf moeder worden, mijn vriend straks na afstuderen een thuisblijfpa! :p

16. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Haha dat is weer eens wat anders... Al hoor je het steeds vaker!

17. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    ik krijg ook 250 euro p.m aan terugave van de belastingdienst dus zo raar is dat niet.

xxx jet

18. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik zit momenteel in de ziektewet en was druk bezig met solliciteren voor een tijdelijke baan tot mijn verlof maar dat lukt waarschijnlijk niet meer. Want zelfs voor tijdelijk werk willen ze liever geen zwangere ivm vroeggeboorte of als er iets mis ga.

Maar ik wilde zowiezo stoppen met werken na de bevalling en 6-9 maanden genieten van de kleine en in die tijd solliciteren voor een baan van 16 uur. Mijn vriend verdient meer dan genoeg!

19. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Okay, weer wat geleerd.

Maarre...ik werk 'maar' 2 dagen....en dat blijf ik lekker doen. :D

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Het is ook helemaal niet raar, die 250 euro.

Lekker als je gewoon het geld hebt om te stoppen. Dan moet je het gewoon ook doen.

Ik zou het niet kunnen, maar mijn vriend wel. Dus lekker makkelijk. Ik moet alleen nog een jaartje, dus het eerste jaar en nog iets langer ben ik diegene die het meeste thuis is. Ik ben alleen vrijdag en woensdagmiddag weg.

Deel Deze Pagina