Zijn hier ook thuisblijf-moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    We gaan ons kindje straks zoiezo niet naar een KDV oid brengen!
    WIJ willen kinderen dus WIJ zorgen er ook voor. Die 3 ochtenden dat ik zal gaan werken is mijn vriend thuis en hij werkt dan vanaf 13.30uur tot 22.00uur 's avonds.
    Ik ben echt heel slecht in het bekijken en uitrekenen waar wij recht op hebben en ben altijd bang dat ik zoiets verkeerd invul, vandaar ook mijn vraag of er een 'professioneel' iemand bij gehaald kan worden om zoiets te berekenen....

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tuurlijk er zijn genoeg belastingadviseurs die je voor gemiddeld tussen de € 25,- en € 35,- helpen bij het invullen van die papieren....dus dat zijn de kosten niet meid, vooral zometeen niet want de belastingpapieren liggen binnenkort weer in de bus dus dan staan de algemene kranten weer vol van advertenties van belastingadviseurs die je willen helpen met het invullen hiervan.

je kunt volgens mij ook een afspraak maken met de belastingdienst maar dat weet ik niet helemaal zeker, dat zou je even moeten navragen.

succes

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Even voor de duidelijkheid, ik heb nooit gezegd dat een ander leeft van mijn belastingcenten, dus daar wil ik ook niet op aangesproken worden....

Maarrrr...ik vind wel dat het veel te makkelijk gemaakt word om niet te hoeven werken....al heeft dit geen moer meer te maken met dit topic.

Want daar gaat het mij om, die kinderbijslag gaat bij mij soms ook naar een (onverwachte)rekening, maar daarintegen komen mijn kinderen het hele jaar door niets te kort!

Maar als ik het financiël niet zou redden, zou ik niet gaan klagen, nee dan zou ik meer gaan werken om het wel rond te breien....is dat niet meer als normaal?

Leuk als je thuis wil blijven om voor je kinderen te zorgen, maar dan moet je het je wel kunnen permiteren en niet afhankelijk worden van derden. En anders is er dus geen keus en zul je 'moeten' werken.

Even voor de duidelijkheid, ik kies er voor om te werken omdat ik dat leuk vind en niet voor de centen, desondanks denk ik er wel zo over.

Dat belastingvoordeel is nog tot daar aan toe, uiteindelijk heeft iedereen een stukje 'belastingvrij' maar om nou degene die thuis zitten ook nog te spekken met meer kinderbijslag en weet ik veel wat allemaal....nee...dan ben ik toch voor gelijke behandeling!

4. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Toch wel leuke discussies dit ;)

Want ik kies er dus juist wel voor om mijn kind(eren) naar de opvang te doen en om op dezelfde tijden te werken als mijn partner.
    Ik wil namelijk niet langs elkaar heen leven en als gezin aan tafel zitten met het eten!
    Behalve vader en moeder ben ik van mening dat je ook nog man en vrouw bent en door langs elkaar heen te leven het ten kostte zal gaan van je relatie op de langere termijn.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjewel Smoekie... dit bewijst alweer mijn kennis op dit gebied.... :oops: Ik zal er eens naar gaan informeren!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ben ik het ook met je eens, maar wat zijn 3 van de 7 dagen in een week?
    We gaan altijd nog eerst bekijken hoe dit bevalt, is het echt niet wat en gaat dit niet voor ons werken zoeken we weer naar een andere oplossing. :)

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet zo ff 1-2-3 niet of jij degene was die dat zei, maar het was meer in het algemeen gesproken omdat dat net ook ter sprake kwam, en mensen dat soort dingen wel heel erg snel zeggen vindt ik….

Tis zeker niet zo dat het je wel makkelijk wordt gemaakt om niet te hoeven werken, maar als je het je kunt permitteren om niet te hoeven werken en je wilt bij de kleine blijven waarom zou je dan moeten gaan werken? Ik weet het niet maar als je kijkt naar vroeger en naar nu, zijn de kinderen van tegenwoordig toch vaak veel te snel zelfstandig, ze groeien vaker voor galg en rad (ff lekker ouderwets) op omdat de ouders er niet zijn omdat ze moeten werken, terwijl de moeder vroeger bijna altijd thuis was en het zo was dat de man voor het geld zorgde…

Daarmee wil ik niet zeggen dat je terugmoet naar vroeger gelukkig hebben vrouwen nu veel meer rechten dan toen maar tis maar een vergelijking er is bijna geen controle meer op de kinderen omdat veel ouders er gewoon voor kiezen om full time te werken zodat ze een nog groter huis kunnen kopen, een nog dikkere auto voor de deuren hebben staan waarmee ze de buren weer de loef af kunnen steken en nog een keertje extra per jaar op vakantie kunnen…de kinderen moeten zichzelf maar bedruipen of dat wordt gedaan door een of andere instelling cq oppas…ze krijgen alles wat ze maar hebben willen en tegen de tijd dat ze oud en wijs genoeg zijn kijken ze op andere neer die minder hebben dan zij hebben gehad maar moeten zelf nog uitvinden waar de klepel hangt, ze hebben em wel eens gehoord maar waar ie hangt….

Het wordt een steeds grotere wereld van egoïsme mensen denken tegenwoordig niet veel meer aan andere, tegenwoordig is het gewoon een ikke ikke ikke wereld en hoe een ander zich red moet ie maar voorzichzelf weten…..

Ik heb dan zoiets als je dan echt voor gelijke behandeling bent…gooi alles (wat nu al meestal gebeurt) naar inkomen…degene met minder inkomen meer geld, en degene met meer geld wat minder…..

En ja als dat dan inhoud dat wij wat minder kinderbijslag krijgen en de buren met een minima inkomen wat meer so be it….dat de heffingkortingen minder worden al naar gelang je meer verdiend, best hoor. Geef maar wat meer aan degene die het minste hebben…..zit ik niet mee….

En trouwens tis volgens mij toch ook echt niet zo dat diegene (zoals ik) die ervoor kiezen om thuis te blijven afhankelijk ben van derden….mijn man is degene die volledig de kosten op zich neemt het enige waar wij voordeel aan hebben is aan de kinderbijslag en de algemene heffingskorting…en als die niet meer gegeven zou worden zouden we er geen broodje minder om eten en ik denk dat dat voor vele geld….zeker voor de 2 verdieners waar ik het net over had…

8. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Jet weer met haar big mouth.

ik had net mijn commentaar geschreven maar nu de kinderen op bed liggen en ik even in de keuken bezig was liep ik na te denken.
    ik wil even een paar dingen terug nemen.
    Ik schreef dat je niet op je luie reet moet gaan zitten en je handje op moet houden, bij naderinzien moet ieder weten hoe hij of zij zijn leven invullen.
    Ik heb er voor gekozen om nu thuis te zijn voor de kinderen ik bedoel kost een hoop geld even 4 kinderen naar een KV te brengen maar daar gaat het niet om.
    Als ik een partime baan zou vinden die goed te combineren valt zou ik het zeker doen, niet alleen voor geld maar des te meer voor de sociale contacten en even niet omringt te zijn door kinderen. Ik bedoel een gesprek op volwassene niveau is erg fijn .

Dus mocht ik bij mijn eerdere reactie iemand hebben gekwetst dan is dat niet mijn bedoeling geweest ik heb alleen mijn woorden niet zorgvuldig overdacht .

xxx jet

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jij hebt ook recht op je eigen mening Jet, en als jij daar iemand mee ' voor het hoofd stoot' so be it! Zulke mensen voelen zich vaak aangesproken dus zal het ook wel betrekking op hen hebben.
    Ik vindt ook zeker niet dat je zomaar maar je handje op moet houden! Ik vindt wel dat men zelf ook wat werk (nu wel een heel letterlijk woord...) mag verzetten om wat tegemoetkomingen te krijgen... In elk opzicht!

10. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    AMEN! En daarom werk ik dus ook! ;)

Ik krijg eerdaags ook me 4e, en dacht ook altijd dat de opvang niet te betalen zou zijn, maar dat valt echt reuze mee...dankzij de OVERHEID! ;)

Ik zou me kinderen ook nooit 4/5 dagen willen wegbrengen trouwens,
    zou ik niet kunnen en niet willen, werken moet wel leuk blijven :)
    Maar 2 NIET achtereenvolgende dagen effe wat anders....heerlijk....

Maar zoals ik al eerder schreef, mijn 1e kind kreeg ik ruim 10 jaar geleden en toen heb ik er ook bewust voor gekozen om thuis te blijven, ik dacht toen echt dat dat het helemaal was....voor mij was dat het dus niet! Maar ieder ze keus om te zorgen voor ze kinderen op ze eigen manier.

Maar thuisblijven omdat fiscale voordelen anders wegvallen...nee dat vind ik dus echt geen goede reden!

Groetjes cellie.

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik begrijp de discussie niet echt. Als iemand thuis wilt blijven en ze krijgt er ook nog eens heffingskorting is toch niet erg. De ene blijft thuis en krijgt heffingskorting en de ander gaat werken en krijgt kinderopvangtoeslag, komt toch op hetzelfde neer.

Als ik thuisblijf doe ik dat voor mezelf en voor mijn kind en als ik heffingskorting krijg nou lekker toch daar heb ik dan waarschijnlijk recht op. En als ik zou gaan werken, heb ik weer recht om geld te ontvangen om mijn kind op het kinderdagverblijf te zetten en te betalen.

Thuisblijfmoeder is voor mij ook een fulltime job. En eigenlijk vind ik het niet gek.

12. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    ik ben ook een thuisblijf mama en ik vind het heerlijk dat van die belastinggebeuren wist ik dus nog niet eens wij komen rond van 100 euro per week en ene week gaat dat makkelijker dan de andere maar we redden ons over het algemeen prima.
    en idd net als wat bibiche zegt of je nou heffingskorting of kinderopvang toeslag krijgt het principe is dan toch hetzelfde?
    maar goed ik vind ook dat het ieder zijn eigen keuze is en je moet doen waar jij jezelf ook prettig bij voelt.

groetjes

13. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Ik heb deze topic eens even gelezen en vind t erg interessant. Ik vind het goed dat die regeling er is. Het kan voor moeders die thuis willen blijven net het extra zetje zijn, zodat je gewoon kunt rondkomen.

Ik heb nog geen idee wat wij doen... ik zou graag thuisblijfmoeder willen worden, maar heb geen idee of we dan rondkomen... zorg voor later! Wel weet ik dat mijn moeder oppasoma wil zijn, dus das al fijn om te weten! Maareh, eerst maar zwanger worden haha

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik ben ook een thuisblijfmoeder en idd..ik vind dit ook een fulltime job hoor! En ja, als je niet werkt krijg je van de belasting een klein bedrag. Maar als je werkt, profiteer je eigenlijk ook van de subsidie voor de opvang die je krijgt..toch? Wij zijn binnenkort met 5-en en mijn man is dus de kostwinner. We hebben dan niet alle luxe maar er valt goed te leven hoor van 1 salaris! Ik heb al die extra dingen die anderen wel nodig hebben niet nodig en vind het geweldig om zelf voor mn kids te zorgen en ze op te voeden.
    Anders vind ik het als je werkt en alleenstaand bent.. Bijstand is niet alles nl.

15. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik doe een opleiding via de loi en loop nu 2 dagen "stage" en ik ben van plan straks ermee door te gaan in ieder geval tot ik de opleiding heb afgerond. maar hoe zit dat nou met die heffingskorting die krijg je toch alleen als je gewerkt hebt

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Helemaal thuisblijven zou ik denk ik nooit doen, ook niet als we makkelijk rond zouden kunnen komen. Desnoods zouden mijn partner en ik dan onze roosters op elkaar laten aansluiten. Dat ik dan twee dagen zou werken ofzo

Werken vind ik een manier om in de maatschappij te blijven.

Maar bij ons is het nou eenmaal zo dat mijn partner geen wereldbaan heeft. Hij verdient 1250€ per maand. geen vetpot dus. ik werk nu 4 dagen en wil straks minimaal 3 dagen gaan werken, twee dagen daarvan zal ons kindje naar een KDV gaan. Wat wel leuk is, is dat het het KDV is waar ik zelf werk op de naschoolse opvang. en een dag zullen mijn ouders gaan oppassen.
    Wat ik wel zou willen is bijvoorbeeld het eerste jaar niet te werken, maarja financieel kan dat gewoon niet....

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Als je partner werkt, en jij niet, kun je ook heffingskorting aanvragen. Maar dan moet je wel fiscale partners zijn.

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    en het inkomen van je partner moet hoger zijn dan € 14.400 anders moet je weer terug betalen... :D

19. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    die € 160,00 zat vroeger bij het loon van de man in,als hij in loondienst werkte, dus dat is niets nieuws, alleen dat de vrouwen dat nu zelf krijgen.
    ik zou graag willen thuis blijven als de kiene er is, weet nog niet of we dat financieel redden, mijn man heeft nu nog geen vaste baan, zal ook geen goed betaalde baan krijgen, ik ben blij dat we nog wat geld van de belasting krijgen[ik ben geen femke halsema aanhanger].
    wij hebben een huis gekocht en nu hebben we de "pech "dat we geen huurtoeslag krijgen, maar over 10 jaar hebben we het voordeel van een koophuis.
    veel "simpel"[ b.v. productiewerk] werk wat wel gebeurt moet worden, word gewoon heel slecht betaald, uitkeringsnivo. er moet hard gewerkt worden voor voor een paar centen.
    als ik een baan van 2 dagen zou kunnen vinden 16 uur ,dan zou ik dat doen ipv volledig thuis blijven. ik werk nu als postbezorgster[ook slechtbetaald],als ik dat 2 dagen zou doen heb ik 7 uren, heb ik 125,00 euro meer dan als ik thuis blijf.
    ik heb nog tot december om te beslissen wat ik doe.

20. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    ik blijf zelf ook thuis.
    heb het wel geprobeerd,maar mijn zoon van 6 kon hier niet mee omgaan.
    dus ben ik direct gestopt en nu blijf ik ook thuis.
    ik heb zelf gekozen om moeder te worden en vind het dan ook erg belangrijk,dat ik er ben voor mijn kindjes.
    ik wil dat ze ten allen tijde kunnen bouwen en vertrouwen op mama.
    hierdoor heb ik wel een hele hechte band met mijn zoon en die wil ik straks ook met mijn dochter.
    ieder zijn eigen keus,natuurlijk,maar mijn kind maakt het echt niet uit,of ik een auto meer of minder kan kopen,maar wel dat ik er ben en dat vind ik zelf ook het belangrijkste.

Deel Deze Pagina