ik mag toch wel zeggen dat IK dat vind, ik zou niet willen dat mijn vent dat zou doen, ik zeg niet dat HAAR man perse een watje is alleen dat ik het een beetje watjes VIND en ik mag vinden wat ik wil nog steeds geloof ik in Nederland alhoewel het op dit forum geloof ik weinig mag want alles word verschrikkelijk persoonlijk opgevat, jemig zeg kan je dan nooit eens iets zeggen zonder alles op een gouden bordje met een pimpelpaars randje te gooien.
Dat mag je zeker zeggen, maar ik lach je een beetje uit, vind je dames die zoals jij zijn ( voor zover ik iets over je weet natuurlijk binnen een paar berichten) een beetje mutsjes, met wel hele primitieve ideeën. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jouw stoere man iig. Ik stel me een super gespierde, man met strakke kaak, waaschijnlijk bouwvakker oid voor. Zo'n man die geen prater is , hard werkt , de baas is in huis en op tijd zijn eten en borrel wil... Mijn watje staat iig in mijn fotoalbum.
Wannabe: je haalt de woorden uit mijn mond. Ik moet er ook om lachen eigenlijk. Leuk watje heb je trouwens. Mijn watje kan ik nog niet online zetten. Ik moet natuurlijk wel even vragen of dat wel mag,
Even terug komen op de bijstandsmoeders, in nederland is weer vollop werk. Je hoeft dus niet de bijstand dit is vaak een keuze van de dame/heer in kwestie zelf. Ik ken in mijn omgeving wel wat mensen die vanaf hun 16de thuiszitten en nog nooit gewerkt hebben, niet zonder en niet met kinderen. Kort gezegd als je "te lui" bent om te werken vind ik het geen probleem dat die mensen het wat minder breed hebben, over de rest houd ik mijn mond ook dicht die zullen een goede reden hebben om niet te kunnen werken. Maar ik heb geen medelijden met mensen die bewust thuis blijven en steun trekkers zijn. Dan weet je op voorhand al dat bepaalde dingen minder worden. Word bij ons ook als ik minder ga werken en ik krijg dan niks noppes nada van instanties. En dat terwijl ik al 11 jaar gewerkt heb, en dus sociaal gezien mijn steentje heb bijgedragen.
Die super stoere man van mij staat ook in mijn foto album, hier gaan we het ook oplossen door ik minder te werken en hij full time, niets mis mee. Maar een TBV lijkt me ook niet verkeerd, denk dat de keuze vaak financieel bekeken moet worden, wie het meest verdient blijft werken, wie dat dan is doet hier niet zo ter zake.
zoals ik al aangegeven heb is dat bij ons de belangrijkste reden. En ik vind het niet erg, ieder zijn eigen mening en eigen leven.
die "stoere" kerel van mij is en blijft kostwinnaar....hij heeft altijd het meeste verdiend, en ik denk dat hij helemaal gek zou worden als hij thuis zou moeten blijven, als hij niet werkt draait ie helemaal door...werkt vanaf zijn 16e en zou niet anders kunnen.... dat er mannen zijn die er wel voor kiezen om tbv te worden tja die staan daar weer heel anders tegenover maar watjes? ed zijn collega heeft er bewust voor gekozen om op di en vrij thuis te blijven eerst kon dat niet maar ja op een gegeven moment bleef ie gewoon thuis kreeg gewoon zijn loon en zo is het er uiteindelijk toch doorgekomen dat hij nu di en vrij thuis kan blijven enkel het loon is nu uiteraard wat minder geworden maar dat is een keuze die zijzelf gemaakt hebben omdat zijn vrouw daarentegen wel een goede baan heeft... ieder zijn eigen keuze toch....en niemand is niks minder dat de ander omdat hij of zij wel of niet werkt....
Tjee Lilly, je hebt een hele discussie op gang gebracht zeg! Maar waar het jou eigenlijk om ging was of je nu wel of geen TBM wilt worden.... Ik dacht altijd dat ik dat wel wilde, ik zou lekker thuis blijven als zich een baby aandiende. Als kind zei ik al dat ik later moeder wilde worden (ipv bijvoorbeeld brandweervrouw of bakker.....) en net als mijn mama, thuis zou blijven. Maar toen werd ik zwanger...... Het gaf (en geeft) me toch echt een te benauwend gevoel om helemaal thuis te blijven. Wel ga ik minder werken (van 32 naar 16 uur per week) omdat ik zoveel mogelijk van dichtbij mee wil maken. Ik heb een leuke baan en het lijkt me ook wel lekker om er 2 daagjes in de week "tussenuit" te kunnen knijpen. Financieel gezien gaan we er natuurlijk wel op achteruit, maar is geld nou echt zo belangrijk? Het huis is gekocht op 1 salaris, dus dat zou geen problemen met zich mee moeten brengen. Al die andere dingen (vakanties, stappen, uit eten, theater etc) worden toch vanzelf minder als die kleine er eenmaal is. Maar als het me echt niet bevalt straks, stop ik gewoon alsnog. Maar zelfs al blijf ik 2 dagen werken, ik krijg toch verbaasde reacties uit mijn omgeving dat ik zo weinig ga werken (niet van mijn naasten, die kennen me en vinden het juist verbazend dat ik WEL blijf werken). Ik ben hoogopgeleid, dus vindt men dat ik mijn kansen vergooi en niet ambitieus ben..... Tja, dan maar niet ambitieus, toch? Onze beeb gaat straks 1 dagje naar oma en 1 dagje naar het KDV en de andere dagen ben ik lekker thuis. Manlief blijft gewoon fulltime werken. Heel stereotyperend natuurlijk, maar hij verdient nu eenmaal meer en heeft veel betere carriere kansen als hij volledig blijft werken. Daarbij moet ik er niet aan denken meer dan 2 dagen te gaan werken, zodat hij een dagje thuis kan blijven..... Erg he? Diep van binnen zie ik nu ook al wel op tegen het achterlaten van ons wondertje bij iemand anders...... Ach we zien wel hoe het loopt! Maar Lilly: doe gewoon wat jou en je man het beste lijkt. Financieel komen jullie er echt wel uit!
Ook al ben dan nog niet zwanger. Ik heb er al wel over na gedacht. Het valt me ook hier op het forum op dat er weinig moeders zijn de fulltime thuis gaan zitten. Voor ons zou het financieel niet haalbaar zijn als ik helemaal zou stoppen met werken. En nee we gaan bijna nooit op stap uit eten of wat dan ook. Maar ik zou wel willen dat mijn kind wat van de wereld ziet (dus vakanties) en dat we geld achter de hand hebben voor onverziene dingen.2 dagen werken zou ik het mooiste vinden maar we moeten het allemaal nog berekenen mocht het zo ver zijn.
ik ben nu helemaal thuis aangezien mijn contract niet verlengd werd per 1 januar jl. Ik blijf thuis tot na de bevalling. daarna wil ik iets gaan zoeken voor ongeveer 2 dagen per week. gewoon voor wat extra inkomen en omdat ik het ook lekker en gezond vind om af en toe mensen om me heen te hebben en op die manier actief te zijn. ik heb altijd horeca gewerkt (vooral avonden) maar wil nu iets overdag zoeken. in een winkel, lunchroom of zoiets...
Hee hoe moet je dat regelen? kinderkorting? via de belasingdienst? kan dat via internet? Ik verdien nu namelijk toch maar 300 pm en ik HAAT mijn werk!
Ik zou wel weer willen gaan werken als mijn kids op de basisschool zitten of eventueel op een kdv waar je je eigen kind mee mag nemen.. Maar ik vind het wel fijn dat ik nu zoveel van mijn dochter meekrijg!
Ja via de belasting! Die kinderkorting is iets van 100 en die heffingskorting 150 ongeveer! Je moet wel een half jaar samen wonen of zoiets..
Okee ja das geen probleem. wij wonen al geruime tijd samen en zijn ook getrouwd, maar het kan aan mij liggen maar moet het bij heffingskortingen staan? want ik zie het namelijk niet?
Hoi hoi, Ik ben ook een thuisblijfmama en ik vind het heerlijk. Ik heb wel werk maar dat is 's avonds (politiek). Als ik geen werk zou hebben zou ik een studie doen. Zo kan je ook 'bezig' blijven, tenminste als je daar behoefte aan hebt. En die vooroordelen over thuisblijfpapas? Laten we daar voortaan maar gewoon overheen lezen haha. Liefs, Angel