Gister zijn wij teruggevlogen van vakantie. Helaas hebben we heel veel turbulentie gehad en moest N. ontzettend hard huilen, ze was helemaal overstuur. Nou heeft ze al vaker gevlogen en toen was er niets aan de hand en vond ze alles prima. Kan het zijn dat ze bang was? Ze is nog zo klein, geen idee of ze dan al echt 'bang' kunnen zijn. Vandaag is ze nog steeds helemaal van de leg, drinkt slecht en wil alleen maar bij mij hangen..
Misschien is ze gewoon een beetje uit het ritme geraakt op vakantie? Denk niet zozeer bang want ik neem aan dat ze gewoon bij jou op schoot is geweest tijdens de vlucht?
Tijdens de turbulentie zat ze op schoot. Maar verder heeft ze ook regelmatig inde maxicosi op dr eigen stoel gezeten. Oorpijn zou kunnen, we hebben wel laten drinken tijdens het opstijgen en landen. Bij de turbulentie had ze een speentje in voor t slikken. Maar daar zou ze vandaag dan toch geen last meer van kunnen hebben?
klinkt als ontregeld, geef het een paar dagen.. over je initiele vraag.... kan een baby bang zijn? Ja... angst is een instinctieve reactie
Ik wil net zeggen; ja een baby kan bang zijn! Moet je mijn knulletje eens zien wanneer hij samen met zijn papa kiekeboe speelt. Soms roept mijn partner iets te hard BOE en dan schrikt hij echt. Gelukkig reageert mijn baby net zoals ik; door kei- kei- keihard te lachen, maar schrikken/bang zijn kunnen ze zeker.
Ze kunnen wel bang zijn. echter is dit heel anders dan wat oudere kinderen en volwassenen. Ze weten de gevolgen van gebeurtenissen niet..en weten dus niet waarvoor bang te zijn. Ik denk dat je het ook eerder schrikken moet noemen...meer een natuurlijke reactie op een onverwachte gebeurtenis. Maar daar houd het op deze leeftijd wel een beetje mee op. Ze moeten alles nog koppelen zeg maar. Oorpijn kan een goede reden zijn. Misschien ook veel in het water geweest op vakantie? Dan kan de baby ook nu nog pijn hebben. Ook kan ontregelt zijn ook gewoon een reden zijn. Al hebben ze op deze leeftijd ook gewoon wel eens een zwaankleefaan dag. ik zou het gewoon even rustig aan doen...en even de oortjes in de gaten houden.
Bedankt voor alle reacties! Vlucht verliep wat rommeliger omdat ik een aantal keer heb moeten spugen, maar ik was niet bang of extreem gespannen. Maar heel erg ontspannen was ik ookw eer niet Inmiddels ligt dr hele ritme overhoop, maar wil ze niet meer 24/7 vastgehouden worden, dus we rommelen lekker verder.