Stress en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debo81, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag even jullie advies... Ik heb een vrij stressvolle baan en merk nu ik zwanger ben dat de stress wat sneller toeslaat.. Ben 11weken en sinds ik weet dat ik zwanger ben ook direct gestopt met roken.. Ik sta hier helemaal achter maar merk wel dat t me extra stress geeft.

Op momenten dat ik stress heb word m'n buik hard en krijg ik steken in m'n buik, kan dit kwaad of is dT een slecht teken, moet ik hier iets mee richting de vk?

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    meer rust in acht proberen te nemen.. ontspanningsoefeningen..

iig enorm knap dat je bent gestopt met roken!!

3. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok zal t proberen, ga binnenkort ook met yoga starten hoop dat dat helpt! Bedankt ben ook we trots maar t blijft toch een gevecht pfff

4. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    Was ook laatst op de poli, omdat ik op dat moment heel veel stress had. Ik kreeg te horen dat mijn stress geen kwaad kon op de baby. Allen als ik structureel stress heb van begin tot aan het einde van de zwangerschap dan zou de baby er last van krijgen.
    En zolang je stress hebt kan je ook niet bevallen. Je lichaam is klaar om te bevallen als je ontspannen bent.

5. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je nuni, is toch een beetje een geruststelling, zal het ook met m'n vk 16 april bespreken, vind die harde buiken nu al wel vreemd, herken je dat ivm stress?

6. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik zou het zeker bespreken met je vk. Wellicht moet je ook serieus overwegen om hier wat mee te doen met je werk. Tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik tijdens mijn werk ook veel stress gehad. Dat heeft mijn kindje geen kwaad gedaan, maar het heeft wel een enorme invloed gehad om de manier waarop ik mijn zwangerschap heb beleefd.

7. Nunu

Nunu Actief lid

5 okt 2011
    275
    0
    0
    @debo81 ja door stess had ik ook heel veel harde buiken! Hoewel ik niet werkzaam ben waren er te veel dingen gebeurd om mijn heen. Mijn moeder werd opgenomen, oom moest onder het mes, schoonvader gecatheterd, ik kreeg die dag zelf ook info over bevalling en borstvoeding mijn eigen papa werd ook ziek. Was allemaal een beetje te veel voor me.
    Maar gelukkig heeft de vk mij gerust gesteld als mede de stuen van mijn vriend ben ik nu wat meer ontspanne en dan wordt de harde buiken ook steeds minder.
    Mocht je echt veel stress op het werk hebben dan kan je in overleg met de arboarts je uren aanpassen. Want je rust heb je zeker nodig

8. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de reacties, kan helaas pas 16 april naar de vk dus ga t dan zeker met haar bespreken

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.321
    16.714
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Tijdens de 1ste zwangerschap had ik veel stress op mijn werk wat vrnl werd veroorzaakt door een werkgever die liever geen zwangere werkneemsters over de vloer had.Ik had ook vaak harde buiken maar niet zo vroeg in de zwangerschap.Vlgns mij begon het rond de 25 weken.Ik had toen echt pijnlijke harde buiken.Uiteindelijk zijn met 35 weken spontaan mijn vliezen gebroken en werd onze zoon geboren.Ze hebben hiervoor nooit een oorzaak kunnen vinden maar achteraf vielen wel de puzzelstukjes op zijn plaats en weet ik gewoon zeker dat het kwam door de stress en dat ik veel te veel werd belast door mijn werkomgeving.
    Bij mijn tweede zwangerschap ging het veel beter op mijn werk en kon ik heerlijk van mijn verlof genieten en werd onze dochter met precies 40 weken geboren.Ik heb tijdens die zwangerschap geen enkele harde buik gehad.
    Ik ben nu zwanger van nummer 3 en ben ondertussen elders werkzaam met vrnl vrouwen en er is veel meer begrip en minder werkdruk.

Neem jezelf zeker in acht.Ik vind harde buiken tijdens deze zwangerschapsduur erg vroeg en zou misschien eerder kunnnen wijzen op een blaasontsteking.Laat anders na het weekend even je urine nakijken zodat je dat kunt uitsluiten.

Succes.

10. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Anouk, dank je voor je reactie... Heb standaard al een spastische darm dus die reageert ook op stress, alleen schrik ik van de harde buiken omdat t echt op stress begint, weet alleen niet of dat dan de zwangerschap is of de darmen of beiden, ga t voorleggen. Blaasontsteking is al meerderE keren getest maar was t niet.. Dachten wel aan iets met m'n nieren maar konden uiteindelijk nu niets vinden

Deel Deze Pagina