Ik ben nu 13 weken zwanger en soms uit het niets zie ik wazig. Ik heb dan een soort griemelende ring in mijn zicht waardoor alles wat ik zie danst, als het ware. Ik voel me op zo'n moment erg naar, net of val ik bijna flauw, en het kan gerust een half uur aanhouden. Ik heb ook al met de auto langs de weg gestaan, omdat het tijdens het rijden op kwam zetten Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschap. Vind het best eng, aangezien ik ook nog een kleintje van 1 (14 maand) heb rondlopen. Volgens de vk is het niets, maar ik ben er niet gerust op. Is er iemand die dit herkent? Ik heb trouwens wel een lage bloeddruk (90/55), maar dat had ik ook tijdens de vorige zwangerschap.
Ik herken wel wat je schrijft maar heb t ook buiten de zwangerschappen en weet ook niet of t ontstaan is tijdens een zwangerschap. Ik krijg er ook altijd wat hoofdpijn bij. Meestal zakt t af als ik even ga ontspannen of met ogen dicht zitten. Heb t idee dat t en soort van migraine is (aura???) Maar weet t niet zeker.
Ik heb ook een migraine aura gehad. Was toen niet zwanger. Dan zie je ook rare dingen. Binnen een uurtje moet het weer over zijn. Hangt bij mij samen met de maandelijkse periode en stress
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb even op google gekeken en ik geloof dat dat wel aardig in de buurt komt met wat ik ervaar. Is dit iets wat alleen tijdens de zwangerschap voorkomt of is het dan blijvend? Moet ik ermee naar de huisarts? Vandaag is het alweer twee keer gebeurd...
Klinkt inderdaad heel erg als migraine en dat kan beinvloed worden door hormonen. Nu je zwanger bent, verandert er hormonaal natuurlijk heel veel dus dat is best een verklaring dat het nu ontstaat. Ik zou het wel even aangeven bij een huisarts denk ik (omdat je het zo vaak hebt) maar ik vrees dat ze er niet zoveel aan kunnen doen. Wel echt heel naar voor je! Sterkte!
je kan je b12 ook even laten controleren. ben er pas achter gekomen dat ik zelf nu een tekort heb en toen ik las wat de symptomen waren dacht ik oh ja vandaar.. de symptomen van een te laag b12 word vaak verweten aan gewone kwaaltjes. even laten checken kan dus geen kwaad..
Klinkt als migraine ik heb het ook. Bij mn vorige zwschap niet nu helaas weer wel. Proberen op je eten te letten werkt vaak ook weinig chocolade en geraffineerde suikers.
klinkt als migraine. genoeg rusten kan helpen en op je eten letten. helaas is het vaak ook hormonaal. pas op met autorijden trouwens! hier meestal 75% gezichtsveld-uitval, levensgevaarlijk...
Nee, komt door de hormonen! Heb ik ook gehad bij mijn zwangerschappen. De eerste zwangerschap bij de oogarts geweest, maar die vond niks en vertelde dat het door de zwangerschap was.
Bedankt voor al jullie reacties! Vandaag heb ik geen last gehad. Ik zal nog beter op mijn voeding letten, hopelijk helpt het. Nogmaals dank!