Zijn hier zwangere dames met overgewicht? deel 2

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rietje88, 10 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Ik voeg me ook graag bij de club!

Sakura, is zo'n maxi-dress niets? Sluiten om de borsten en lopen dan wijd uit. Je hebt ze ook vaak als galajurk en ook nog eens over de € 200.

2. Rissie84

Rissie84 Actief lid

14 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me graag aan bij de club!

Hier bijna 8 weken zwanger en ook overgewicht. vorige jaar wel ruim 10 kilo afgevallen, maar nu gestopt met het dieet i.v.m. mijn zwangerschap, maar heb nog altijd overgewicht. Ben erg benieuwd de komende maanden! :)

3. SuzanneLuna

27 aug 2015
    20
    0
    0
    Jup. Altijd al flink overgewicht en nu..zwanger nog steeds. Met mijn eerste woog ik 127 kilo aan t einde.. Was 23 aangekomen...allemaal er afgetraind maar nu wel al vier erbij in mijn eerste trimester...zucht...dat wordt weer moeilijke zwangerschapskleding..(ow ik ben overigens 1.86 lang) hoe irritant is het dat zwangerschapsbroeken die er een beetje normaal uitzien niet tot maat 50 of meer gaan??

4. Eleo

Eleo Nieuw lid

19 apr 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel te zwaar. Ben ook meteen naar de gyn doorgestuurd door de verloskundige. Ben nu 27 weken zwanger, maar het ziekenhuis heeft nog geen woord gerept over mijn overgewicht. Ze hebben mij niet eens gewogen. Ik ben nu in totaal 3kg afgevallen tov het startgewicht. Ben niet ziek geweest ofzo, Heb de laatste weken wel wat eetbuien, maar is totaal nog niet terug te zien op de weegschaal. Ben echt al een redelijk ronde buik en merk wel dat ik op verschillende plekken wat gewicht aan het verliezen ben. Kan me broeken nog steeds aan, dus die laatst paar weken misschien overstappen op een paar lekkere losse broeken, maar voorlopig is dat nog niet nodig :).

5. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Hebben we eigenlijk al een clubje?

Eleo: Ik ken het. M'n broeken zitten steeds losser. Wel al overgestapt op positiebroek, maar dat komt omdat ik zo'n last heb van m'n darmen en dus niets verdraag tussen m'n ribben tot onder m'n navel. M'n onderbuik begint al wel iets te bollen van de zwangerschap. Maar dat voel ik meer dan dat je het ziet.

6. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    En het gebrek aan leuke, vlotte positiekleding in maat 48/50 vind ik bedroevend! Hier en daar een webshop die een paar shirts of een broek aanbiedt. Buikbanden idem.

Hey is dat ik echt geen talent heb, maar je zou toch zelf gaan ontwerpen. De meeste winkels gaan niet verder dan maat 44, soms 46. Terwijl 44 de standaard kledingmaat is. Alsof je met maat 48 geen kinderen kunt krijgen. Oud denken ze dat als kleding in die maten "tent" zijn en moeten we maar een grotere maat tent kopen ofzo?

Ik heb maat 48/50, maar ik heb nog steeds een zandloperfiguur. Alleen wat breder overal. En een buik. Mijn kleding is gewoon getailleerd, moet ook wel want ik ben maar 1,65m en anders ben ik net een blok. Ik vertik het echt om maar T shirts een maat groter te kopen. Nu nog even bedenken hoe ik dat ga doen. Misschien dat ik maar eens heel handig moet gaan worden met de naaimachine.....

7. Rissie84

Rissie84 Actief lid

14 jul 2015
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij zitten sommige broeken idd ook niet meer lekker, maar wil eigenlijk nog geen positiebroeken of iets kopen. Heb laatst wel een "mamabelt" gehaald voor mijn broeken. Dit is een elastiek met 4 "gaten" en een knoop zodat je je broeken nog wel kan dragen, gelukkig draag ik vooral wat wijde shirtjes die eroverheen vallen dus zie je dat niet :)

Is er inmiddels ook een besloten club?

8. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik heb een beetje hetzelfde figuur als jij hebt denk ik, en mijn buik is weliswaar nog steeds twee delen, maar is wel eindelijk aan het groeien.. heel lang heb ik niets gemerkt aan mijn kleding. Ik draag dan ook nog veel mijn eigen kleding, alleen blouses en dergelijke gaan niet meer. Ik draag ook zo goed als altijd getailleerde kleding, ik ben niet zo van de tenten. Ik heb tot nu toe 1 positiejeans gekocht, ga er denk ik nog eentje bij kopen. Verder kan ik veel ‘normale’ kleding ook aan, met name met een A-lijn.. strak en onder de buste wijduitlopend. Misschien is dat een optie. En verder ook veel jurkjes in A-lijn :)

9. Sakura123

Sakura123 Actief lid

16 dec 2014
    353
    0
    16
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik had nog een vraagje voor de dames hier.. ik heb kledingmaat 50, en ben voor mijn bruiloft op zoek naar een huidskleurig kort broekje voor onder mijn bruidsjurk (die ik inmiddels gevonden heb! :D ) omdat deze enigszins doorschijnt.
    Ik heb deze short lang poeder - BellyFashion.nl besteld, maar heb geen idee of die ook daadwerkelijk groot genoeg gaat zijn en voordat ik er dadelijk last minute over moet gaan lopen stressen..

Heeft iemand meer tips voor iets vergelijkbaars?
    het is met name zodat mijn buik wat lekkerder zit, je mijn ondergoed niet ziet (dus huidskleur heeft de voorkeur), en mijn dijen niet tegen elkaar aanwrijven. Het liefst moeten de pijpjes dus tot iets boven de knie komen, maar langer dan kan ik hem zelf wel inkorten.

10. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Sakura, kijk eens op Sarah's Sweeties! Ik heb twee van deze broekjes en kan eindelijk weer jurkjes aan zonder kapotte bovenbenen :)

Overigens heb ik ook een buik die uit twee delen "bestaat". Nu m'n darmen zo gezwollen zijn, is m'n bovenbuik helemaal flink aanwezig.

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zie dat er weer een hoop leuks binnen is bij C&A. Ik heb zelf ook een zandloperfiguur, en de kleren zitten meestal heel goed daar (vooral Yessica). Ik zie nu bijv deze net: Dames Zwangerschapsbroek in zwart . Er staat tot maat 48, maar C&A valt vaak wel vrij groot. Misschien de moeite waard om even te kijken. Niet elke locatie heeft positiemode. Vaak kan je het beste even bellen of in de stad kijken.

12. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hallo dames.

Ik zal vanavond even een uitnodiging sturen van onze club. We praten niet allemaal heel fanatiek mee, dus er kunnen nog wel een paar bij:)

Deel Deze Pagina