Same here en ik denk dat we dan een heel eind komen hoor! Ik las trouwens in een ander topic dat jij ivm je bmi in een ziekenhuis bed moet bevallen? Verbaasde me wel moet ik zeggen. Mijn bmi is hoger maar ik mag bevallen hoe ik wil. Aangeraden wordt wel poliklinisch maar waar ik wil en in welke positie ik wil. Ik snap ook niet waarom je als je dikker bent alleen liggend in een bed zou moeten bevallen, wat is de motivatie daarachter van de VK/gyn?
Ik heb niet echt naar de motivatie gevraagd. Ik ga de komende keer proberen duidelijk te maken dat ik toch echt in een bad wil bevallen. Ik denk dat dat wat druk van mijn heupen af zal halen (heb nogal slechte heupen). Misschien heb ik niet duidelijk genoeg gemaakt dat ik het graag op die manier wil en me teveel laten sturen. Hoeveel weeg jij dat je nog mag kiezen? BMI zegt niet alles.
Dank voor het welkom! Hendriet, wat een nare ervaring, zo extreem was het bij mijn eerste gyneacoloog gelukkig niet, maar die zat wel erg op het afvallen werd bijna boos dat ik toch graag nu al met behandelingen zou willen starten (risico's kindje, mijzelf etc.) moest dan naar bmi onder de 30 wat een hele opgave was. Bij ander ziekenhuis geweest en daar ging het om een voor mij haalbaar aantal kilo's afvallen, 5-7 geloof ik, naar bmi 35 en begrip voor dat het moeilijk is etc. Wat pesten betreft, dat kan om van alles zijn en is soms niet aanwijsbaar, nare ervaring met inderdaad veel impact, ik heb er zelf ook nog steeds last van. Ik geloof ook echt in opvoeden met gezond eten, normale tussendoortjes, bewegen af en toe iets lekkers etc. en er niet te ingewikkeld over doen. Mijn moeder was te dik en vaak met lijnen bezig, was ook niet bevorderlijk voor hoe ik met eten omging. Ik werd pas dik toen ik 19 was (uit huis, hormonen, dips...). Rietje, ik ben wel benieuwd waarom je op bed zou moeten bevallen. (Half) liggend bevallen is volgens mijn zwangerschapscursusleidster zo wie zo niet ideaal voor de stand van je geboortekanaal. Uiteindelijk is volgens mij belangrijkste dat je je ok voelt bij een houding.
Het is inderdaad een wat "ouderwetse" houding (maar inderdaad, net wat je t fijnste vindt natuurlijk). Rietje ik woog zo'n 118kg aan t begin. Echt wel behoorlijk dus. Het is wel goed verdeeld want de VK was bij de intake wel verbaasd haha. (Sowieso zeggen mensen vaak als ik het over dik zijn heb "maar jij bent niet dik, gewoon stevig" en dan denk ik, nou ik ben gewoon dik maar toch bedankt ) Edit: maar bij mijn weten is er bij mijn VKpraktijk sowieso geen gewicht dat bepaald dat je in een bed/in een bepaalde houding moet bevallen hoor. Zou er idd nog eens een goed gesprek over voeren en wanneer nodig een beetje op je strepen gaan staan.
Ijsbeer, het was inderdaad een hele nare ervaring en dit heb ik in het eerste gesprek met de diëtiste ook meteen besproken. Zij heeft hier ook een melding van gemaakt bij het hoofd van de afdeling. Ik heb er zelf verder niets van gehoord, maar ze zei wel in ons eerste consult dat ze dat soort uitspraken niet tolereerde van zo'n "pas afgestudeerd broekie". Gelukkig heb ik vervolgens de hoofd gyn gekregen bij een gesprek en deze was veel begripvoller
Ik woog 96kilo bij start zwangerschap en ben 1.72. Bmi 31 Merk wel dat t zwaar is maar dat komt ook door de 2 dames en het ren en vliegwerk. Straks naar de vk, ben benieuwd. 3weken geleden lag ze vast int bekken. Vorige week was ze weer niet ingedaald. Dus mochten vliezen breken moest ik gaan liggen (en dat vind ik echt een hel! Ik moet kunnen lopen en staan ) dus ik hoop dat ze nu vast ligt, dan mag ze komen. 9sept is volle maan, dus dan mag g ook hahah
Mooi!! Ik zal ook eens een foto uploaden maar dat moet ik een keer vanaf mn laptop doen, via telefoon lukt t niet. Hopelijk is ze (weer) ingedaald! Het slechte slapen begint me wel op te breken hoor. Tegen half 2 slaap ik eindelijk in om vervolgens om half 3 klaar wakker te zijn en tot 5 uur niet te kunnen slapen. Vanavond krijgen we dan ook nog mensen over de vloer en te eten, daar zie ik dan zo tegenop he..
@ in love, mooie foto! Ik vind je er helemaal niet uit zien alsof je overgewicht had. Ben je afgevallen tijdens de zwangerschap? @ blie, breekt dat gewicht jou ook zo op? jij bent 6 weken verder dan mij en ik heb al het gevoel dat ik nauwelijks meer wat kan en alles pijn doet.
Thnx, ik zit nu op 115 kilo! Dus aardig wat. Ik heb aardig wat op kon t en armen. Heb een stevige bottenbouw dus het is ook als ik niet zwanger ben stevig. En ik maak natuurlijk een gunstige foto Vk is geweest, weer ruimte genoeg, dus mochten de vliezen breken, liggen en bellen,,,,zucht Eigenwijs kind krijgen we
@ rietje: Nee behalve nu de slapeloosheid heb ik tijdens mn zwangerschap nergens last van gehad. Tja tuurlijk wel wat bandenpijn en soms met opstaan nu mn bekken wat, maar niets noemenswaardigs of gerelateerd aan mn gewicht. @ InLove: ah balen zeg! Nouja wie weet ligt ze over een week weer vast.
@ in love, spannende tijd! @ blie, mooi dat je niet zoveel bijkomende klachten hebt. sinds 3 dagen kan ik bijna niet meer lopen. ik sta heel instabiel en krijg snel last van mijn heup (ach die was toch al niet zo goed). als ik had geweten dat het zo zou zijn dan had ik van tevoren afgevallen poeh wat ben ik een klaag graag geworden
Yes, 37 weken! Fijn gevoel dat het vanaf nu gewoon goed is als ze komt. Maar ik ga er vanuit dat ze nog even blijft zitten hoor.
Ben wel aan het spammen hier haha. Maar ik was net bij de VK en heb nog nagevraagd n.a.v berichten hierboven hoe dat zit met (poli)klinisch moeten bevallen. Vanaf 100kg willen ze dat je in principe poliklinisch bevalt. Niet zozeer voor de baby en moeder maar omdat ambulancebroeders niet meer dan 100kg mogen tillen. Àls je dan naar het ziekenhuis moet, moet de brandweer je dus komen halen (dat lijkt me dus echt vreselijk beschamend). Maar ik mag wel bevallen op de manier waarop ik wil verder, of dat nou op de baarkruk, gehurkt op bed (haha) of op zo'n bal is. En dus poliklinisch dus niet in het ziekenhuis in principe. Verder is ze volledig ingedaald en ligt ze vast!
Blie, wat heftig die afkoopwaarde van 100kg, hebben ze het bij mij niet over gehad, was iig niet de reden voor in ziekenhuis bevallen. Hoeveel mannen wegen niet rond dat aantal kilo's, die worden toch ook niet met een brandweerwagen gehaald Ze hebben hier in ziekenhuis naast bed ook een baarkruk. En 37 weken alweer, mooi dat ze al goed is ingedaald! Rietje, wat naar dat je zoveel klachten hebt met bewegen, pff, mag je best over klagen hoor! Inlove, mooie foto, had je gewicht ook niet geraden! Ik heb vandaag laatste werkdag gehad, nu verlof. Zo lief de collega's, nog cadeautjes gehad en wat gedronken met elkaar. Erg leuk. Pff, was zo zenuwachtig voor controle vanochtend, maar gelukkig hoef ik geen insuline te spuiten, ze vonden dat ik het goed deed en nieuwe strategie om de wat hogere waardes in de ochtend naar beneden te krijgen werkt de laatste dagen (appel na opstaan, uurtje later pas brood). Ik moet bellen als ze alsnog hoger worden. Kindje zat iets boven gemiddelde maar nog netjes binnen lijntjes, ze zou lange benen hebben (leuk voor haar als het waar blijkt te zijn ). Dus had big smile rest van de dag na dit nieuws. Ook nog even bij bevallingskamers gekeken en wat informatie gehad, klonk goed. Hier gebruiken ze voor flesvoeding Nutricia standaard, ze vertelde dat elke baby weer anders reageer op een merk dus het niet zoveel uitmaakt wat je kiest als je maar niet teveel wisselt. Hypoalergeen raden ze niet aan om meteen mee te beginnen (overwoog ik omdat we veel allergie in familie hebben), doen ze alleen bij prematuurtjes. Net gezellig met man uit eten geweest om te vieren. Nu alleen bedenken wat ik met mijn tijd ga doen . Naarste klacht hier blijft kramp, ondanks goed drinken, Gelukkig is man zo lief om onderbenen regelmatig te masseren...
Nja ik ervaar het niet als heftig of zo hoor, wilde zelf al graag in het geboortehuis bevallen. Het schijnt landelijk (arbowet of iets waarschijnlijk) te zijn dat ze niet meer dan 100kg mogen dragen. Ik heb pas ook viavia gehoord dat een vrouw met de brandweer uit huis gehaald is (geen zwangere, een oudere vrouw) omdar ze dik is. Maar ik vond het zo raar om te lezen dat Rietje in het ziekenhuis op een bed moet bevallen ivm haar gewicht. Ik ben daar helemaal vrij in en dat zou iedereen moeten zijn tenzij absoluut noodzakelijk dat je op een bed ligt bijvoorbeeld. Maar wat fijn joh! Lekker verlof èn geen insuline, lekker relaxen en zo doorgaan!! Edit: Oh even een belangrijke toevoeging. Die 100kg tillen gaat over de trap af begrijp ok nu en als ik het gesprek terughaal. Je mag dus wel thuis bevallen maar dan moet dat beneden zijn.
Blie, gelukkig dat je toch al in geboortehuis wilde bevallen . Ze moeten natuurlijk ook ergens een grens trekken natuurlijk. Ik vind het zelf wel fijn om te bevallen in het ziekenhuis (had ik anders ook in een kraamkamer gedaan daar), als er iets is is alles bij de hand.
Ja inderdaad, dat heb ik ook altijd gezegd als reden dat ik poliklinisch wil(de) bevallen. Al moet ik wel zeggen dat ik nu veel positiever sta tegenover een thuisbevalling maar het idee dat medische zorg dadelijk om de hoek is, is fijn. En het, als t goed is, grootste gedeelte doe je toch thuis. Ik heb wel gezegd gisteren dat ik ivm bovenstaande wil dat ze me op tijd naar t geboortehuis sturen en ze zei dat ze daar rekening mee houden. Nadeel lijkt me weer dat je met weeen in de auto moet maar dat is een kwartiertje rijden. Ik ga t gewoon zien, zal wel goedkomen Gisteravond besloten met vriend om alsnog een geboorteplan op te stellen. We hadden er al wel over nagedacht maar zijn een beetje laks geweest. Ach het zijn een paar punten en dan bespreek ik die volgende week wel, ga er vanuit dat ze er dan nog niet is.
Oh geweldig, je zit al over de 37 weken dus kindje is nu in principe helemaal af! Spannend. Wij moeten ook kort ritje naar ziekenhuis. Weet je misschien al, maar het schijnt dat daardoor je weeën even kunnen stoppen, dus dat je daar niet gek van hoeft op te kijken. Ik ben ook bezig met een (kort) geboorteplan, gynaecoloog vroeg er gisteren naar, wel sympathiek. Dus nog even finetunen met man en over twee weken meenemen naar controle.
Ja het kan en mag vanaf nu. Ben er zelf nog rustig en geduldig onder maar kreeg gister ineens van 4 verschillendr collega's appjes/fbberichten hoe het is en mn vader zit volgens mij ook nogal op hete kolen (mn moeder laat dat iig wat minder blijken haha) terwijl ik zoiets heb van joh, laat me nog even lekker rustig aanklooien! En ik wist inderdaad dat je lichaam dan even kan remmen zeg maar. Ben wel nieuwsgierig naar hoe dat allemaal gaat zijn!