Hoe doen jullie dat??!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mamalicious, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben op dit moment (al een paar dagen) erg misselijk en zit steeds te kokhalzen de hele dag door. Morgen moet ik weer werken na dit weekend en ik zie er als een berg tegenop. Ik zit bij de receptie en heb dus steeds met klanten te maken. Wat moet ik nou als ik plots ineens moet overgeven?
    Hoe doen jullie dat op het werk wanneer je erg misselijk bent? Thuisblijven is eigenlijk niet echt mijn ding.. :) Vind het heerlijk om te werken normaal gesproken..

2. Melletje86

11 apr 2012
    69
    0
    0
    Hey meis,

Ik heb dit ook gehad, met dezelfde baan.
    Heb mij ook nooit ziek gemeld. Wat helpt is de ochtend beginnen met een bak vla, daarna elk uur wat eten en af en toe een slokje cola.
    Ik was misselijk maar hoefde vaak niet over te geven. Dit had ik vaak wel al thuis gedaan ;)
    Ik hoop dat dit voor jou ook helpt.

Groetjes Melanie

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.740
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik ben een paar dagen thuis gebleven en heb medicatie gekregen tegen de misselijkheid. Ik werk in de thuiszorg en stond echt te kokhalzen als ik iemand moest wassen. Daarnaast maakte de angst dat ik misschien moest overgeven in hun bijzijn alles nog een beetje erger. Dus toen aan de medicatie. Verder kleine beetjes eten, pepermuntjes, genoeg frisse lucht, niet te warm. En zorgen voor je rust. Bij moeheid is musselijkheid vaak erger. Hier hielp het ook goed om verspreid over de dag kleine slokjes coca cola te nemen.

4. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik ben soms wel 6 keer in een uur wezen spugen. Echt zo charmant.

5. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor die cola tip! Ga ik proberen morgen zal zo even een flesje halen bij de supermarkt. Die vla in de morgen ga ik ook eens proberen. Ik eet nu een kom brinta misschien is dat te zwaar op de maag?

Ik zal voor de zekerheid een emmer onder mijn bureau zetten met een plastic zak erin.. ;)
    Ohw ik hoop zo dat het goed gaat en niet spontaan moet spugen terwijl ik met een klant bezig ben.. :)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werkte tijdens mijn zwangerschappen op een bso met een groep van 80 kinderen. ik rende gewoon weg, gaf over, spoelde mijn mond en kwam weer terug. duurde nooit lang.

7. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ik kan helaas niet zomaar wegrennen gezien er bij ons bij de receptie contante betalingen binnenkomen ivm goederen ophalen. Deze bedragen lopen per dag nogal hoog op dus de kassa onbewaakt laten is helaas geen optie.. ;)

8. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb tot week 26 met regelmaat gespuugd en nu nog wel eens. Ik ben thuis gaan werken, maar ik had daar gelukkig ook de mogelijkheid voor.

Bij mij hielpen alle eet en drinktips niets, dus kreeg ik op een gegeven moment de tip om Emesafene te gebruiken. Dat zijn zetpillen die je bij de huisarts kunt krijgen (op recept) en die schijnen heel goed te werken. Ik zelf had er weinig aan, maar mocht de misselijkheid blijven, is dat altijd een optie.

Succes in ieder geval!

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Als dat zo is, zou ik eens met mijn werkgever gaan overleggen. Misschien kan er een back-up geregeld worden? Ik kan me namelijk zo voorstellen dat hij het ook niet zo charmant vind als er een kotsende receptioniste in het zicht van zijn klanten zit... ;)

Ik zie het voor me:
    "Mag ik Uw betaling" *puked in emmer en veegt mond af* "Dank U wel! Een prettig dag nog"

10. Leann

Leann Lid

10 mei 2012
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de hele zwangerschap last gehad van misselijkheid en grote delen van de week sta ik voor de klas. Er wasniet altijd een wc op ren afstand, dus ik had mijn tas op een stoel naast me staan waar een open zakje in stond. Niet charmant, maar gaf me wel een fijner gevoel. Ook flesje water, zakdoekjes en kleine hapjes droog eten had ik onder handbereik.
    Dit allemaal ondanks de emesafene tabletten die ik gebruikte... succes!

11. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de tips dames. Ik heb de cola geprobeerd, maar helaas werkt dit bij mij juist verkeerd. Het eten tussendoor is ook niet echt bevorderlijk voor mij. Ik heb dus maar het nieuws aan mijn werkgever verteld en ik heb voor nu (en de komende periode) een andere werkplek gekregen.. :) Helaas denken mijn collega's nu wel dat ik zwanger ben, maar dat is dan maar zo, ik kan in ieder geval lekker aan het werk de komende tijd zonder mij druk te hoeven maken en ik hoop dat ik snel weer op mijn eigen plekje kom.. ;)

Nogmaals bedankt..

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Op verzoek ts gesloten.

Deel Deze Pagina