Onrust van ouder bij ziek kindje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wachtend, 24 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wachtend

wachtend Niet meer actief

Sinds eergisteren drinkt onze dochter al minder en sinds gisteren alleen nog maar kleine slokjes (gelukkig nog iets!)
    Maar gisteren ook ineens diarree en spugen, niets hield ze meer binnen.
    Vannacht elke 3 uur eruit gegaan om te proberen om er nog iets in te krijgen en zitten nu op 120 cc en een halve boterham.
    Ook heeft ze flinke koorts er nu bij en is ze sloom (niet suf, want krijgen nog antwoord)

Nu merk ik aan mijzelf dat ik bezorgd ben en wellicht wel te bezorgd. Mogen wel om half 12 naar de huisarts en zeg ook continu tegen mijzelf dat er nog wel een pladluier is (oke minimaal maar er zit wat in) en dat haar huidje ook nog soepel is maar de onrust in mij blijft.

Zieke kindjes ik kan er zo slecht tegen. Wil zo graag helpen en ze beter maken maar meer dan ik nu doe kan ik niet doen.

Hebben meer ouders deze onrust, als de kindjes ziek zijn?

2. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Hier momenteel precies het zelfde..

Ze heeft al twee dagen 39.9 koorts en is sloom, drinkt gelukkig wel goed maar ze is duidelijk niet zich zelf.. we mogen om 15.00 naar de huisarts.
    dit is nu al de derde week achter een dat ze steeds een paar dagen hele hoge koorts heeft, en ben er niet gerust op!

Wil even dat ze haar oren en keel goed nakijken want ze ruikt ook ontzettend uit haar mond.

Beterschap voor je kleine meisje!

3. wachtend

Ohh bij jullie ook al! Wat is het toch een rot winter (zachtjes uitgedrukt) En arm meisje ook al zo ziek! En inderdaad hier ook al de 3e keer. 4 weken terug keel en oorontsteking. Vorig weekend 2 dagen 40 graden koorts en nu weer vanaf gisteren ziek. Blegh het wil gewoon niet opknappen! En merk dat ik er onrustig van word. Vraag mij af of ik iets heb gemist? Of dat ik iets anders had moeten doen? Heel frustrerend.
    Ze drinkt ook echt nauwelijks (gelukkig blijft het er nu wel inzitten tot zover) maar elk uur maar hooguit 5 cc.

4. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Rot is dat he! Je wilt het zo graag van ze overnemen! Maar je kunt niks anders doen dan goed voor ze zorgen en ze lekker vertroetelen denk ik.

Ivy had laatst ook oorontsteking en na de ab kuur was ze weer goed opgeknapt, maar nu de afgelopen drie weken weer aan het kwakkelen.. wil toch ook even uitgesloten hebben dat het niet haar keel amandelen ofzo zijn, ook omdat ze constant hoest en zo uit haar mond ruikt.

Anders even lekker fruit hapje pureren? Dat vind Ivy altijd heel lekker als ze ziek is

5. wachtend

Ook dat wil ze niet, het enige wat ze nog doet is 15 minuten hooguit wakker en dan valt ze weer in slaap. Als ze wakker is is ze wel bij maar dan begint ze te jammeren en valt dus weer in slaap.
    In dat kwartiertje probeer ik er ook vocht in te krijgen wat ze niet neemt.

6. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ach gossie wat sneu zeg! Heb je dr al een zetpilletje gegeven?

7. wachtend

Ja vannacht 1 en zometeen nadat we bij de dokter zijn geweest krijgt ze er weer 1.
    Zitten nu te wachten in de wachtkamer dus ben erg benieuwd. Waarschijnlijk het geeikte verhaal als ze suf word, niet meer plast etc dan terugkomen. Maar ik had zoiets van zo vlak voor het weekend toch maar even laten zien.

8. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Hier ook

Een van mijn tweeling dochters heeft al 2 maanden flinke diarree dus vanaf 4 maanden oud, eerst 6 tot 10 keer per dag, nu is het om het half uur....gillen krijsen moord in brand en regelmatig koorts tot 39 graden aan toe..dokter ben ik vaste klant en heb na doorzeiken haar ontlasting gisteren op kweek mogen zetten, werd steeds naar huis gestuurd met: ze drinkt nog, plast goed dus even afwachten....

Klaar met afwachten, kind heeft pijn en wat ik ook doe niks helpt heel frustrerend, wou dat ik het kon overnemen.

Sterkte.

9. wachtend

Ahhh ook al zo'n naar verhaal! En omg wat doet dat zeer elke keer die billen stuk bah! Inderdaad je wou dat je het kon overnemen.

Vandaag helaas niet mijn eigen huisarts die is heel doortastend en neemt echt geen enkel risico met haar en nu iemand die ik niet ken dus ik hoop dat ik het allemaal duidelijk kan overbrengen voor de huisarts.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja hoor klinkt heel bekend!

Hier al een week een ziek meisje ( en nu zelf ook ziek..). Vorige week vrijdagnacht begonnen met hoge koorts en ijlen. Zaterdag was ze nog ziek maar ging langzaam beter. Maandag en dinsdag was ze aardig te spreken ( koorts ook weg) maar woensdag was ze weer ziek. Nu flink verkouden. Hoesten, snot en sinds vandaag weer koorts. Wij gaan dus straks ook naar de huisarts. Meisje heeft al een week amper gegeten. Gelukkig heeft ze genoeg spekjes, en wil ze nog wel bij mij drinken. Dat stelt me wel gerust. Maar je kindje ziek zien is niet grappig :(.

11. wachtend

De uitslag van ons meisje:

Dubbele oorontsteking en vanmiddag word ik teruggebeld door de HA of ze gedronken heeft zo niet weer laten controleren en wellicht een opname.

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ach arme meid :( beterschap! Ik hoop dat opname niet nodig zal zijn!

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoe gaat het nu?
    Hier blijkt dl ook een oorontsteking te hebben. 'Gelukkig' aan 1 kant en geen dubbele. Antibiotica gekregen omdat ze al een week ziek is. Sneu!!

14. wachtend

Zijn nu in het ziekenhuis. Ze is gelukkig nog niet uitgedroogd maar de hamvraag waar de doktoren nu over overleggen is "hoe gaat zij genoeg drinken?" Dus ze gaan daar nu over praten. Want dat ze veel te weinig neemt dat is wel duidelijk. Alles zit ook verstopt haar oren, neus, holtes ze moet alleen echt weer gaan drinken maar ze heeft een enorme afkeer ertegen.

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ach wat zielig. Hopelijk gaat het nu beter.
    Hier gaat het drinken vandaag ook niet denderend. Vannacht wel 2x bij mij gedronken ( geef nog bv) maar sinds 6.00 niks meer. Ook niet gegeten. Flesje weigert ze ook. Moeilijk he!

16. wachtend

Ohh zo herkenbaar! Zo begon het ook met dochter! En wat frusterend, als je er niets in krijgt!

Hier vannacht 2 immense diarree broeken en 3x alles eruit gegooid (hadden er net een fruithap in en de medicatie!)
    Vandaag weer even langs de HAP gegaan en het gaat nog steeds "goed" in die zin dat ze dus nog niet uitgedroogd is.
    De arts zei ook laat haar maar checken als dit voor jullie ook prettiger voelt zodat we er op tijd bij zijn.
    Vanmorgen nog 2 diarree broeken gehad en vanaf toen niets meer. En het enige wat we er een beetje in krijgen is limonade. Maar nog steeds niet genoeg.

17. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat een zorgen he. Heel naar. Zo naar om te zien als je kindje zo ziek is :(.

Hier lijkt dl de bocht genomen te hebben. Ze is eind van de middag een stuk levendiger geworden, drinkt weer! Eet niks maar dat is niet zo erg.

Ik hoop dat jullie ukje ook snel opknapt!

18. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Wat rot zeg! Het gaat nog steeds niet echt beter dus!

Hier knapt ze wel weer ietsje op gelukkig, de koorts zakt, en ze eet en drinkt gelukkig wel goed, dat stelt me dan weer gerust.
    Ze slaapt al maanden niet door maar afgelopen nacht heeft ze van 20:00-08.00 geslapen en vanmiddag van 11.00-15.00.. niks voor haar!

Ik hou dr aankomende week maar lekker thuis van het kdv, eerst even aansterken!

Veel beterschap voor jullie kindjes!😘

19. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Onze dochter van 2,5 had dit begin dit jaar.
    Maar bij ons heeft demhuisarts ons dus veel te laat door gestuurd. Ze was volkomen uitgedroogd en moest een sonde.
    Wil je totaal niet ingerust maken, maar als ze 6u geen plasluier heeft gehad trek asjeblieft aan de bel want dat is niet goed.
    Misschien kun je ors aanbieden.

20. wachtend

Hier heeft ze vanmiddag 2.5 uur geslapen en werd pas om half 6 wakker (moest haar zelfs wakker maken!) Niet veel gegeten (paar stukjes ananas) en een driewart beker drinken! Ze had ineens dorst.

Haar koorts is zo goed als weg! Niet meer boven de 40 graden dus de AB kuur slaat aan voor haar oren. De oorontsteking is dus nu onder controle maar nu nog haar buik/darmvirus.

Vanaf half 1 ook geen diarree meer gehad en nog wel 2 kleine plasluiers dus goddank nog steeds niet uitgedroogd. Hopelijk gaat ze vannacht lekker doorslapen (23 maanden en ook nog steeds geen doorslaper) en drinkt ze morgen gewoon weer beter!

Denk dat we al met al op 250 a 300 cc uitkomen vandaag, nog steeds veel te weinig maar in ieder geval een stuk levendiger!

Zoon hebben we ook maar te logeren gebracht naar opa en oma want die verveelde zich stierlijk thuis. Hij zou morgen gaan maar dat is 1 nachtje eerder geworden.
    Dochter naar het KDV weet ik nog niet zeker. Maandag en dinsdag gaat ze normaal gesproken en hij zit hier om de hoek dus mocht ik gebeld worden ben ik er binnen 10 minuten.

Heb vanavond dan wel weer de hele speelgoedkast op kunnen ruimen 😂😂😂 alle babyspullen weg etc dat had ik voor maandag op de planning staan maar heb ik mooi nu kunnen doen. Man heeft lekker meegeholpen en dochter zat er lief bij te spelen.

In ieder geval begint ze dus weer wat te spelen!

Deel Deze Pagina