Zijn je kinderen blij met het aantal broers en/of zussen die ze hebben?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door femkes, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In navolging van het topic over hoe blij je bent met het aantal broers en/of zussen je hebt, vraag ik mij af of jullie kinderen hier (al) een mening in hebben.

Toevallig kwam het van de week ter sprake. Mijn oudste zou dolgraag nog een broertje of zusje willen (iets liever een zusje). De jongste praat hem dan na, dus die werd ook enthousiast. Hetzelfde zie ik bij mijn neefjes, die lijkt het ook heel leuk, terwijl mijn nichtje er totaal geen behoefte aan heeft. Die vindt 1 zusje wel genoeg. Hoe zit dat bij jullie kinderen?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.506
    36.462
    113
    Mij oudste zegt wel eens dat hij ook wel alleen had willen zijn, maar hij is wel gek op allebei.
    De mixdelste wil graag nog een broertje of zusje, liefst een zusje en de jongste heeft hier nog geen mening over denk ik.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Mijn drie zoons willen graag een zusje. Pech voor ze, ik niet, haha.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier andersom haha.

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #5 Hippo89, 28 aug 2015
    Laatst bewerkt: 28 aug 2015
    Mijn oudste twee hebben continu gezeurd om een broertje, ( nog na dat hun zusje geboren was ) ze zijn wel blij met hun zusje hoor haha maar ze wouden echt nog een graag een broertje haha
    maar wij vonden drie echt wel genoeg ! Dit hebben wij de kinderen ook laten weten dat we het echt bij drie houden,

Maar Daar dacht het broertje anders over ....wat een verrassing was het voor de kinderen toen we ze vertelden dat er toch een broertje kwam !

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier krijg ik van de jongst nog weleens de vraag wanneer wij nou weer eens een baby krijgen (dat is al zoooooo lang geleden)
    Als ik dan zeg dat het huis met 4 kinderen wel vol is, weet hij altijd nog wel een plekje te noemen waar we hem/ haar kunnen laten:D

De jongens zijn hier (meestal) heel leuk en gezellig met elkaar. Ook de oudste 2, die een kamer delen, zouden niet anders willen. Toch vinden de oudsten het wel druk genoeg zo.

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Onze dochters vinden het prima zo, zoon zou heel graag een broertje willen maar geen baby, haha

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    De oudste twee zijn heel blij met en super trots op hun baby broertje. Ze zouden er dolgraag nog ééntje bij willen, maar ze overzien natuurlijk niet wat dat voor impact op hun leventje zou hebben. Ze hebben allebei hobby's die nogal iets van de logistiek vragen en dat laat zich niet met 2 ukkies combineren..het is nu al nogal een opgave... Ook zou de ruimte dan meer gedeeld moeten worden en niemand wil echt zijn eigen ruimte opgeven. Dus: als ik in een kast van een huis zou wonen en geld had voor extra oppas, zouden ze er gráág nog minstens 1 bij willen. Maar voor nu zijn ze al héél blij met elkaar.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn zoon is heel erg blij met zijn zusje.
    De ene keer wil hij nog graag een broertje en dan weer niet;)

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Toen ik net bevallen was van nr 3 vroeg nr 2 of we de volgende keer een broertje zouden krijgen. Uitgelegd dat er geen volgende meer zou komen, dat vond ze toen wel even jammer.

Nu, 2 jaar later, vinden kids het meer dan druk genoeg zo (en kleine zusje soms erg irritant ;)), ik hoor ze er nooit over. Ik weet eigenlijk wel zeker dat het van hun niet hoeft.
    (en van mij ook niet :D, dus geen reden om over te praten)

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid zou graag een broertje of zusje willen hebben. We hadden zelf ook graag meer kinderen gewild. Maar helaas mag ik om medische redenen niet meer zwanger worden. :(

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja. heb het ze weleens gevraagd. Ze zijn blij met elkaar en zouden ook geen broertje of zusje willen. Komt goed uit, wij zijn ook compleet zo :)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn oudste zou haar broertjes liever kwijt zijn, mijn jongens kunnen niet zonder elkaar.

14. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Mijn zoon hoefde na een weekend zijn nichtjes op logee te hebben gehad niets meer maar wil zelf later 2 kindjes 💟

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter zou heel graag een zusje willen hebben omdat ze dan altijd iemand te spelen zou hebben, maar net als hier iets boven, als ze een paar dagen volop met neefjes en nichtjes is geweest, of een drukke dag bij onze oude buren is de rust thuis ook weer een verademing.
    Wij hadden haar graag een broertje of zusje gegeven maar vanwege mijn endometriose zal dit niet meer gaan.

Van de week vroeg ze of we dan geen kindje uit een ander land konden krijgen..... Uitgelegd dat dat niet zo maar kan:)
    En een pleeg kindje was voor haar ook geen optie want als de ouders er dan weer voor kunnen zorgen moet je het weer weggeven en daar zou ze verdrietig van worden..... (Haar woorden)
    Dan is toch de hond haar zusje maar;):D

16. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee! ze willen er nog een ;)

Nouja, uiteraard zijn ze super blij met hun babyzusje en daarom willen ze er nog graag 1 (of een broertje). Ik vind 3, iig nu, wel voldoende hoor ;)

17. Ni84

Ni84 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Mijn oudste wilde dolgraag een broertje. Toen ik zwanger was van een meisje moest ze echt even slikken... En nu willen ze beiden een broertje.... Hopelijk lukt het om hun (en mijn) wens te vervullen!

18. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Onze dochter wil heel graag een zusje. Ik zeg dan dat er misschien nog wel een baby komt, maar dat het ook een broertje zou kunnen zijn. Of dat ook goed is? Nee, zegt ze dan, geen broertje, want die heb ik al! :D
    Broerlief heeft uiteraard nog geen mening :)

19. Islah

Islah Niet meer actief

Ik denk dat zoiets best moeilijk te peilen is bij jonge kinderen, ik weet wel dat m'n oudste het leuk zou hebben gevonden maar ook zij weet dat de dokter tegen mama heeft gezegd dat er geen baby meer in de buik mag.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.090
    3.874
    113
    Mijn zoontje maakt het niet zoveel uit, mijn dochter wil nog een zusje. Nou, mijn man wil echt geen kinderen meer en praktisch gezien is twee ook het handigst, dus helaas voor hun komen er geen broertjes en zusjes bij.

Deel Deze Pagina