ik heb een vraagje mijn exman en ik zijn 2 jaar geleden gescheiden omdat hij een reatie had met een collega en haar zwanegr had gemaakt. ons huis is toen in de verkoop gegaan. ik mocht tot ons huis verkocht wordt hier blijven wonen met ons kind. hij is met zijn vriendin nu vrouw gaan samenwonen. mijn ex moest de helft van de hypotheek gaan betalen maar doet dit al 13 maanden niet meer. meerdere keren gevraagd maar kreeg steeds nee te horen. uiteindelijk hebben we hem gedagvaardigd voor een bedrag van bijna 10 duizend euro wat ik nog tegoed heb. nu kan ik de hypotheek niet alleen betalen en hebben we beide een negatieve bkr registratie ivm een lening die dhr niet meer betaalde. ik heb bewijs dat ik wel betaald heb. nu eist dhr bewoonrecht van ons huis op en dreigt hij mij eruit te zetten terwijl dhr in de rechtzaak destijds aangegeven heeft dat ik hier mag blijven. kan dit zomaar???? hij heeft nog een huis maar wij hebben niks sta wel al 2 jaar ingeschreven maar ben nu 34e schiet dus niet echt op en particulier huren kan ik niet meer ivm negatieve bkr. kan de rechter mij zomaar uit huis zetten als dhr dit eist?? ik heb een aantal maanden samengewoond hier met een vriend en mijne x wil dat mijn inmiddels exvriend al die lasten gaat betalen. maar het huis staat op mijn naam en van mijn exman. ik hoop dat het duidelijk is. wie kan mij helpen en weet er veel van alvast bedankt
dhr kan het huis niet overnemen ivm negatieve bkr en dat dhr steeds een uitkering heeft. hij kan 100 euro lening niet betalen maar nu ineens wel 1100 euro hypotheek. erg raar
Je kan denk ik het beste even met bijv de jurofoon of rechtshulp bellen, die kunnen je precies vertellen wat wel en niet kan. Overigens kan je met een negatieve bkr best particulier huren hoor.
Advocaat inschakelen.. ik heb hier wel een beetje ervaring mee. Mijn moeders ex flikte hetzelfde. Je kan me een PM sturen.
Ik vind het een beetje warrig om te lezen. Maar als het via de rechter is bepaald kan alleen een rechter dat weer omdraaien (behalve als jullie beide accoord zouden gaan met iets). Denk ik dan he, dus pin me er niet aan vast. Ben benieuwd wat de advocaat gaat zeggen.