Mijn ouders zijn heel jong bij elkaar gekomen en waren 40 jaar getrouwd toen mijn vader vorig jaar overleed. Ook mijn schoonouders zijn heel jong getrouwd en das inmiddels 41 jaar geleden. Mijn man en ik zijn ook al weer 20 jaar samen
Wij hebben wel zulke gesprekken hoor, met onze ouders. En wie ben ik om er aan te twijfelen als zij zelf zeggen nog heel gelukkig te zijn met elkaar?
dat is lang niet bij iedereen zo hoor. Het gebeurt echt meer dan je denkt wat ik in mijn vorige post heb beschreven.
Ik heb gestemd op beide nog getrouwd, dat waren mijn schoonouders ook tot het moment dat mijn schoonvader overleed, nu zijn ze beide al een paar jaar overleden. Mijn ouders vierde begin dit jaar hun 40 jarig huwelijk en nog steeds erg verliefd op elkaar
Dat wil ik best geloven dat het gebeurd, maar jij zegt dat het een aanname is en dat je het niet kunt weten. Daar reageer ik op.
ja van veel mensen wel ja. Dat jij er met je ouders over praat, prima toch. Wil niet per se zeggen dat wat ze zeggen ook helemaal waarheid is, maar vaak wordt er gedacht van mensen die lang bij elkaar zijn dat ze gelukkig getrouwd zijn terwijl dit niet zo is.
Beide stellen zijn nog bij elkaar Mijn ouders zijn 30 jaar getrouwd, mijn schoonouders 41 jaar (zij zijn ouder dan mijn eigen ouders).
Ouders gescheiden in 2007 maar vrij snel weer samen gekomen. Schoonouders zijn al jaren uit elkaar. Schoonvader heeft een nieuwe vrouw en mijn schoonmoeder is in 2016 overleden..
Nee mijn ouders zijn niet meer samen. Gescheiden toen ik 9 was, dus z'n 20 jaar geleden (vader inmiddels overleden). Mijn moeder inmiddels wel een nieuwe partner. Ook mijn schoonouders zijn niet meer samen. Maar dat was al jaren zo, ook toen ik mijn vriend al leerde kennen.
Veel mensen zeggen dat over hun eigen ouders of schoonouders. Ik denk dat die wel zo dichtbij staan dat je dat kunt stellen en geen aannames hoeft te doen. Ik kan dat in ieder geval voor 1000% zeker stellen dat mijna ouders heel gelukkig getrouwd zijn.
Mijn schoonouders zijn gescheiden. Mijn schoonvader was al jaren verslaafd aan meer dan één ding, geen drugs trouwens. Mijn ouders zijn nog wel bij elkaar. Maar heel moeilijk. Echt de generatie we praten niet over moeilijke dingen, dan verdwijnen ze vanzelf. Helaas ook mijn hele leven al zo’n beetje huiselijk geweld.
Ik denk dat je van mensen die dicht bij je staan, je daar best wat over kunt zeggen. Zou van mijn schoonouders nooit beweren dat ze gelukkig getrouwd zijn, maar van mijn ouders zeker wel. Dat stralen ze uit, nog elke dag. Heb nog nooit een man gezien die zoveel van een vrouw houdt, als mijn vader van mijn moeder. Heel bijzonder. Buiten dat geven ze het ook allebei aan.
Mijn schoonouders zijn 53 jaar getrouwd. Mijn ouders zijn na 16 jaar getrouwd te zijn gaan scheiden en zijn allebei hertrouwd. Mijn moeder is inmiddels 33 jaar getrouwd met mijn stiefvader, mijn vader is 31 jaar getrouwd met mijn stiefmoeder. Ben zelf ruim 29 jaar met mijn vriend, maar niet getrouwd.
Wauw wat een negatieve kijk op veel gelukkige huwelijken. Ik denk dat er best zulke huwelijken bestaan maar jij doet het voorkomen of dit in het meeste geval van de huwelijken zo is? Zelf slechte ervaringen ofzo die je nu projecteert op anderen?
Al 20 jaar getrouwd? Ik ben zelf al bijna 22 jaar getrouwd Schoonouders waren 4 jaar geleden 60 jaar getrouwd, schoonmoeder is 2 jaar geleden overleden en schoonvader van 91 is terminaal. Ouders: moeder 19 jaar geleden overleden, vader is nog wel getrouwd met zijn nieuwe vrouw denk ik. Mijn overgrootouders zijn 100 jaar geleden wel gescheiden, dat was toen wat minder gebruikelijk.