Mijn ouders zijn uit elkaar, zo’n 6 jaar geleden nu. Ik zie alleen mijn vader nog. Hij is inmiddels hertrouwd. Mijn schoonouders zijn nog getrouwd. Ik zie ze nooit knuffelen, maar ze lijken het beiden prima te vinden. Ik denk dat ze allebei niet zo aanrakerig zijn en dan werkt het prima natuurlijk. Ze zijn wel erg op elkaar ingespeeld en kan niet voorstellen dat die 2 uit elkaar gaan.
Hier zijn zowel mijn ouders als schoonouders nog samen. Al is mijn schoonvader een paar dagen nadat ze 50 jaar getrouwd waren overleden...
Mijn optie zat er niet bij. Mijn schoonouders zijn nog samen Mijn ouders ongewild uit elkaar door overlijden
Allebei nog samen maar alleen bij mijn ouders zie ik echt liefde. Zelfs mn kleuter zei het vorig jaar "opa en oma zijn verliefd, die geven kusjes"
Mijn ouders waren al gescheiden toen ik nog een baby was (ik ben wel de jongste van 5, dus ze hadden er al een jaar of 20 opzitten...) Mijn schoonouders zijn al 30 jaar gescheiden, maar ook allebei al bijna 30 jaar met hun tweede man of vrouw. We weten allemaal niet beter, de kinderen ook niet, die hebben gewoon wat meer opa’s en oma’s.
Ouders zijn 42 jaar getrouwd, schoonouders zouden 50+ jaar getrouwd zijn maar schoonmoeder is bijna 8 jaar geleden overleden. Mijn man is voor mij getrouwd geweest en gescheiden, ik heb een lange relatie gehad (gelukkig nooit mee getrouwd geweest) en uit elkaar gegaan. Zijn nu 7,5 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd.
Schoonouders bijna 50 jaar getrouwd, mijn ouders bijna 40. En die zijn echt nog gek op elkaar. Mijn moeder kan echt naar mijn vader kijken en dan hardop zeggen: 'wat een knappe vent is hij toch he' (En dan lig ik helemaal blauw, want nee, ik vind mijn vader geen knappe vent meer met wat grijze haren en zijn iets te dikke buik) Schoonouders weet ik niet echt, maar samen hebben ze het goed, ze reizen veel, dus genieten in ieder geval van hun leven. Dus of ze nou nog heel verliefd zijn of niet, dat maakt denk ik niet zo uit, zo lang ze samen genieten.
Ouders 37 jaar getrouwd. Schoonouders 53 jaar getrouwd. Ik zie wel een enorm verschil in de liefde tussen mijn ouders en schoonouders. Eigenlijk ken ik niet zoveel mensen die gescheiden zijn van de generatie 60+. Ik ken er wel veel tussen de 30 en 45 die gescheiden zijn.
Jeetje, echt heel sneu. Ook op die leeftijd ben je nog veel te jong om daarmee te moeten dealen. Oke, eigenlijk zou het nooit moeten. Wel enorm fijn voor haar lijkt me inderdaad dat de rest in haar omgeving alles eraan deed wat ze konden om het voor haar zo dragelijk mogelijk te maken
Ik denk dat wat jij zegt gerust voorkomt, en dat zien de kinderen of omgeving juist vaak wel en zullen t niet als een gelukkig huwelijk bestempelen. Waar het wel als een gelukkig huwelijk wordt bestempeld denk ik oprecht dat het zo bedoeld wordt en dat is denk ik echt meer dan jij nu denkt. Ik zie om mij heen ook genoeg gelukkige huwelijken van mensen die al heel lang getrouwd zijn. Zij zeggen zelf dat ze een goed huwelijk hebben, dat is punt één wat het belangrijkste is, ze ervaren het dus zelf zo. Maar je kan als buitenstaander zelf ook veel zien hoor. Mensen die elkaar lief hebben, geïnteresseerd zijn in elkaar, die nog veel leuke dingen doen samen, respectvol met elkaar omgaan, lief over elkaar praten en blijven werken aan hun huwelijk noem ik echt wel een gelukkig huwelijk hebben. En een gelukkig huwelijk kun je ook hebben als je veel up en downs hebt gekend. Die horen er nou eenmaal ook bij en kunnen je ook sterker maken. Ook dan kun je dus gerust een gelukkig huwelijk hebben, alleen niet alle momenten voelden even gelukkig aan. De enkeling waarbij ik dat minder zie zou je onder de noemer 'vinden het wel best zo' of 'scheiden is allemaal maar lastig dus we doen t er maar mee' vallen en die zou je dus inderdaad geen 'gelukkig huwelijk' kunnen noemen. Maar persoonlijk zie ik die maar heel soms en blijf ik het grootste deel wat ik zie gelukkige huwelijken zien.
Mijn ouders zijn na 16 jaar ofzo gescheiden toen ik 14 was. Beide nog bevriend. Moeder is sinds scheiding samen met nieuwe man waarmee ze nu 5 jaar ofzo. Schoonouders zijn gescheiden toen mijn man al volwassen was. Beide nu nieuwe relatie. Allebei erg lieve mensen.
Mijn ouders waren 12,5 jaar getrouwd en toen gescheiden. Ik was 12. Mijn schoonouders zijn volgende maand 51 jaar getrouwd. Heb ook op mijn trouwdag gezegd dat ik het voorbeeld neem aan mijn schoonouders. Wij zijn inmiddels 15 jaar getrouwd
Mijn ouders zijn 47 jaar getrouwd. Mijn schoonouders zijn al 26 jaar niet samen wegens overlijden van mijn schoonmoeder. Wij denken dat binnenkort mijn schoonvader zijn vrouw weer ontmoet in de hemel.....
Interessant topic. Ik denk hier ook wel eens over na, omdat het aantal scheidingen zo hoog schijnt te zijn, terwijl ik het in mijn omgeving bijna niet ken. In de vriendengroepen van mijn man en mij bij elkaar is volgens mij één iemand met gescheiden ouders. Ik vraag me dan altijd af of dat toeval is of regiogebonden of misschien dat je omgeving uitmaakt voor hoe je tegen het huwelijk aan kijkt.
Precies. Dit dus. Ik ken eigenlijk ook bijna niemand in mijn familie en/of omgeving die gescheiden is.