Zijn jouw ouders/schoonouders nog getrouwd/samen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

(Schoon) ouders nog samen?

1. Beiden nog samen

199 stem(men)
    52,2%
  2. Beiden uit elkaar

34 stem(men)
    8,9%
  3. Ouders nog samen, schoonouders uit elkaar

60 stem(men)
    15,7%
  4. Schoonouders nog samen, ouders uit elkaar

54 stem(men)
    14,2%
  5. Ouder(s) overleden, schoonouders nog samen

21 stem(men)
    5,5%
  6. Schoonouder(s) overleden, ouders nog samen

9 stem(men)
    2,4%
  7. Beiden overleden

4 stem(men)
    1,0%
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    realistisch is anders dan negatief. Ik heb dit veel om me heen gehoord. Toen bv mijn ouders gingen scheiden. En veel ouders uit de klas van mijn dochter zijn gescheiden en wat zij allemaal benoemden.

en wat vrienden van mijn ouders benoemden. Dat ze ook wel wilden scheiden maar zich er te oud voor vonden. Dus doen ze het er maar mee. Dit is niet 1 keer door iemand benoemd maar veel vaker.

of vrienden van ons die de ene dag hand in hand met elkaar zitten dat wij dachten, wat doen jullie overdreven... dag daarna horen we dat ze gaan scheiden.

je weet nooit hoe het bij anderen gaat. En vast wel dat je bij je ouders weet hoe het er aan toe gaat. Maar bij het merendeel van de mensen weet je dat gewoon niet. Er zijn veel mensen die leven voor de buitenwereld en alles goed proberen over te laten komen.

jij mag dat negatief vinden maar ik vind het realiteit.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Ik mis de optie of ze überhaupt nog leven :(

Mijn moeder is overleden, vader heeft lieve nieuwe vriendin.
    Mijn (ex) schoonvader is overleden, schoonmoeder een nieuwe vriend

Mijn ouders waren 48 jaar samen.
    Schoonouders volgens mij iets van 45 jaar

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn ouders zijn al 35 jaar getrouwd . 2 maanden voor mijn geboorte . En z'n 40 jaar samen .

Mijn schoonmoeder en haar man waren vorige maand 17 jaar getrouwd . En z'n 20 jaar samen . Stiefvader van mijn man en zien hem als opa van de kinderen.

Dan nog bio vader van man en is ook al tig jaar samen met zijn nieuwe partner maar eigenlijk geen contact mee

4. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Mijn ouders zijn al 38 jaar gelukkig getrouwd. Mijn schoonouders zijn ook rond de 38/39 jaar samen, waarvan 15 jaar getrouwd.
    En wij zijn inmiddels ruim 17 jaar samen, waarvan 8 jaar ger. partner :thumup:

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik ga even vragen of @Beheer een extra optie in de poll kan zetten :)

Zoe123 vindt dit leuk.
  6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Beide ouders zijn nog bij elkaar, mijn ouders 29 jaar getrouwd en mijn schoonouders 32 jaar getrouwd. Ouders van mijn schoonvader zijn inmiddels 63 jaar getrouwd en dat vind ik zo bijzonder! Wij pas 1 jaar dus we zullen zien of we ze achterna gaan:p

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Ik heb er nog 3 opties bijgezet. Is dit wat je bedoelde?

8. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik heb geen schoonouders dus kon niet aan de poll mee doen.
    Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 11 was en heel eerlijk vond ik dat de beste beslissing die ze konden nemen. Ze maakten voortdurend ruzie of er hing een spanning. Daarna zag ik mijn moeder opbloeien en een gelukkiger mens worden.

Ik ben van mening dat mensen niet persee monogame wezens zijn. Natuurlijk kan het geen kwaad om te vechten voor een relatie, vooral als je denkt dat er nog genoeg liefde is om voor te vechten. Echter vind ik ook dat het niet erg is om te stoppen als het niet meer gaat. Mensen veranderen, relaties veranderen, soms pas je gewoon niet meer bij elkaar.
    Ik heb gewerkt met ouderen en hoe vaak hoorde ik daar niet dat mensen bij elkaar bleven omdat het zo hoorde terwijl ze helemaal niet gelukkig waren of met een nare man waren getrouwd. Dat is ook geen ideale situatie.

spruitje80 en Rosa Canina vinden dit leuk.
  9. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Mijn ouders gingen uit elkaar na bijna 20 jaar huwelijk.

Beide een nieuwe partner. Mijn vader is in 2017 hertrouwd. Alle kleinkinderen kregen een rol bij het huwelijk. Zo mocht mijn neefje (toen 10) mijn vaders vrouw weggeven en mijn zoon mocht een akte van toestemming tekenen. Zelf was ik getuige. Was een prachtige dag!

Mijn schoonouders zijn alweer 50 jaar getrouwd. En nog steeds erg gelukkig met elkaar.

10. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    @Bloem2310 : mijn vader is ook enorm opgebloeid en als persoon en zeker ook als vader een veel leuker mens geworden.

Rosa Canina vindt dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.205
    35.928
    113
    Ik vind het nog steeds negatief en als ik om mij heen kijk zeker niet de realiteit. Hangt ook veel van je omgeving af denk ik.

Kes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Top dankjewel :)

Beheer vindt dit leuk.
  13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Mijn ouders zijn tot de dood van mijn vader bij elkaar geweest en zij zijn echt een voorbeeld voor mij hoe ik het ook het liefst had gehad. Bijna 40 jaar waren ze getrouwd.
    De vader van m’n man is overleden. Met z’n moeder geen contact.
    Ik ben zelf na een huwelijk van bijna 5 jaar gescheiden. Mijn ex en ik waren 17 jaar bij elkaar.

14. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Zegt meer over het milieu waar je in verkeert. Met zo n instelling is geluk ook moeilijk te vinden / houden

15. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Hier beide lang getrouwd. 38 en 53 jaar.

16. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Mijn ouders zijn al 45 jaar getrouwd en doen heel veel samen, over de wereld reizen, uiteten en veel sociale contacten.

Mijn schoonouders waren bijna 44 jaar getrouwd maar mijn schoonvader is helaas afgelopen januari overleden. Ondanks dat mijn schoonvader geen makkelijke man was, was de liefde tussen hun er nog wel.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Mijn ouders zijn 30+ jaar getrouwd. Ups en downs, maar als iets kapot is maak je het. Hun motto.
    Mijn schoonouders zijn 15 jaar getrouwd geweest? Schoonvader is nu 13 jaar getrouwd met zijn nieuwe partner. Schoonmoeder "lat".

Zelf ben ik bijna 8 jaar getrouwd en 15 jaar samen.

18. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nou vertel me? Wat zeggen die opmerking en de vraag over mij? En ik vind je absoluut niet realistisch maar vooral erg pessimistisch. En ook erg wantrouwend. Waarom zouden mensen liegen over dat ze gelukkig getrouwd zijn? Dat een enkeling dat doet kan ik me nog voorstellen maar het overgrote deel? Nee dat geloof ik niet. Ik geloof in lange en gelukkige huwelijken.

spruitje80, Axia, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ik vind het ook super negatief. Ben het ermee eens dat we niet alles kunnen zien wat er bij anderen afspeelt. Maar als je stelt dat je daardoor niet weet of kunt geloven of iemand een gelukkig huwelijk heeft als ze dat zeggen denk ik dat het tegenovergestelde ook geld. Dan kun je ook niet er vanuit gaan dat het slecht gaat of geloven dat het huwelijk niet gelukkig is als dat word gezegt, want je weet niet wat er achter de deuren allemaal afspeelt.

spruitje80, MinnieMouse94 en suus1983 vinden dit leuk.
  20. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Vind ik dus ook! In onze familie/vriendenkring is alleen mijn tante gescheiden. Verder iedereen nog samen. Staat wel tegenover dat onze dochter (groep 1) 2 klasgenootjes heeft waarvan de ouders in de zomervakantie uit elkaar zijn gegaan /gaan scheiden.

Logica van onze dochter;
    Mam, L woont bij haar opa en oma omdat haar papa en mama niet meer verliefd zijn.
    Maar... Jij en papa zijn nog wel verliefd op elkaar toch?

Oh.. Jammer.. Ik wilde ook wel voor altijd bij opa en oma logeren :rolleyes::o:

spruitje80, Lies1611, Kolibrie2 en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina