Zijn jouw ouders/schoonouders nog getrouwd/samen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Neilia, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

(Schoon) ouders nog samen?

1. Beiden nog samen

199 stem(men)
    52,2%
  2. Beiden uit elkaar

34 stem(men)
    8,9%
  3. Ouders nog samen, schoonouders uit elkaar

60 stem(men)
    15,7%
  4. Schoonouders nog samen, ouders uit elkaar

54 stem(men)
    14,2%
  5. Ouder(s) overleden, schoonouders nog samen

21 stem(men)
    5,5%
  6. Schoonouder(s) overleden, ouders nog samen

9 stem(men)
    2,4%
  7. Beiden overleden

4 stem(men)
    1,0%
  1. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Nu even on topic;
    Mijn ouders zijn 35 jaar getrouwd, maar al vanaf hun 15e bij elkaar.
    Mijn schoonouders zijn ook al 50+ jaar getrouwd.

Wij zijn nu 9 jaar samen en (nog) niet getrouwd ;)

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Als ik om me heen kijk, ken ik van de generatie van mijn ouders ook heel weinig gescheiden mensen. In mijn moeder haar gezin (7 broers en zussen) 1 broer gescheiden al 30 jaar geleden en de rest allemaal nog samen. In mijn vader zijn gezin (5 broers en zussen) is niemand gescheiden. Ik heb vooral met mijn moeder haar familie een hele hechte band met al mijn tantes en ooms en weet daarvan zeker dat het gelukkige huwelijken zijn. Ze doen Allemaal nog leuke dingen samen, juist nu alle kinderen volwassen zijn en niet meer thuis wonen nog veel meer dan vroeger.
    Van al onze goede vrienden en vriendinnen is er maar 1 iemand waarvan de ouders zijn gescheiden. Van de rest van die ouders weet ik niet of dat gelukkige huwelijken zijn of niet.

3. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was, was ook beter.

Mijn vader is ondertussen wel al 26 jaar samen met zijn vriendin (al zegt hij altijd zijn vrouw)

Mijn schoonouders zijn gescheiden toen mijn man 21 was, veeel beter ook ;)

4. GossipGirlxoxo

:roflmao: Door dit soort teksten hou ik echt van kinderlogica!! Geniaal :roflmao::roflmao:

Magnolia29 vindt dit leuk.
  5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Zowel ouders als schoonouders zijn ruim 40 jaar getrouwd. Zelf ben ik nu 21 jaar samen met mn man waarvan 14 getrouwd.
    Ik zie wel redelijk wat scheidingen in dr generatie van mn ouders, na tientallen jaren.

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ook ik denk dat de omgeving een grote rol speelt hierin. Ik ken (helaas) heel wat gescheiden mensen, uit verschillende generaties.

Mensen zeggen na 30+ jaar huwelijk en scheiding dat ze nooit gelukkig met de ander zijn geweest. (enorme trap na natuurlijk, zeker als de ander dacht een goed huwelijk te hebben)
    Het is ook zeker niet het merendeel van de mensen, maar ik heb het wel vaker om me heen gehoord.

Ik vind het heel bijzonder als mensen al zo lang bij elkaar zijn en de liefde er nog vanaf spat. Hopelijk vergaat het mijn man en mij ook zo. We doen er ons best in elk geval voor.

(Even ter info; Ik kom uit midden Nederland)

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ouders zijn al 33 jaar gelukkig getrouwd. Schoonouders 41 jaar getrouwd maar of ze ook gelukkig getrouwd zijn durf ik niet te zeggen er wordt daar weinig over gevoel gepraat en het straalt er in elk geval niet vanaf maar uit elkaar gaan hoort niet dus ze zullen in elk geval wel bij elkaar blijven.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    die opmerkingen zeggen dat jij enorm snel de aanval inschiet op mij. Om mij negatief te noemen. Zit er waarschijnlijk ergens iets bij jou wat jouw triggert? Daarnaast denk ik dat jij op een wolkje zweeft en niet in deze wereld staat.

Ik heb mijn mening en heb geprobeerd dit op een normale manier uit te leggen. Maar jij blijft het persoonlijk maken. Ook dat zegt iets over jou. Waarom kan jij het niet aan dat ik er een andere kijk op heb? Wat maakt dat jij je dit zo aantrekt?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Heel aparte reactie. Hij slaat ook nergens op.

spruitje80, Axia en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    nee natuurlijk slaat dit nergens op... had niet verwacht dat je wat anders te zeggen zou hebben.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Haha ga je lekker? Ik ben het echt niet altijd met @GossipGirlxoxo eens ofzo, maar vind je reacties echt heel raar.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Beiden nog getrouwd, mijn ouders 44 jaar en mijn schoonouders 45 jaar. Beiden ook gelukkig getrouwd nog en dat durf ik wel met 100% zekerheid te zeggen.

13. GossipGirlxoxo

Ten eerste trek ik het me totaal niet aan hoe jij er op kijkt. Wat me triggert om te reageren is dat jij je mening als feiten verkondigt en ik zeker weet dat jij ongelijk hebt. Maar blijf jij vooral heel realistisch tussen alle ongelukkige huwelijken dan blijf ik op mijn wolkje in het leven van de gelukkige huwelijken. Vind het voor jou jammer en sneu dat je zulke slechte voorbeelden om je heen hebt en daardoor zo een vertekend beeld van de werkelijkheid hebt. Maar aan de andere kant ben ik ik ook heel blij dat ik die voorbeelden niet heb meegekregen in mijn leven.

spruitje80 vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

:roflmao::roflmao::roflmao: vaker niet dat wel maar goed.

suus1983 vindt dit leuk.
  15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    hahaha jij gaat er helemaal vanuit dat ik tussen de ongelukkige huwelijken zit. Jij neemt dingen aan die echt zo niet oke zijn. Maar goed, ik had niet anders van je verwacht na al je andere posts.

je hoeft mij zeker niet sneu te vinden hoor. Het is eerder andersom, maar ja, daar zullen we niet uitkomen.:roflmao:

16. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Mijn eigen vader en mijn schoonmoeder zijn overleden, allebei al ruim 10 jaar geleden. Mijn vader heel onverwacht en mijn schoonmoeder na 3 jaar kanker. Slechts 3 maanden na elkaar. Heftige tijd was dat!

Mijn moeder heeft geen nieuwe relatie en wil dat ook niet. Ze heeft wel een maatje (man) waar ze leuke dingen mee onderneemt en ook wel eens mee op vakantie gaat. Ze kennen elkaar al 45 jaar maar dat is puur vriendschappelijk, zijn vrouw is ook overleden.

Mijn schoonvader had na het overlijden van zijn vrouw vrij snel (binnen een jaar) een nieuwe relatie. Hier is hij bijna 10 jaar mee samen geweest (niet samenwonend). Nu zijn ze sinds kort uit elkaar. Mijn schoonvader kan moeilijk alleen zijn en zal wel weer gaan daten denk ik.

Wij zijn zelf 16 jaar samen waarvan 10 jaar getrouwd. 2 Vriendinnen zijn gescheiden (leeftijd 35-40)

17. GossipGirlxoxo

Nee je wilt beweren dat je tussen allemaal gelukkige huwelijken zit terwijl je eerst beweerd dat die er zeer weinig zijn? :roflmao: koekoek!

suus1983 vindt dit leuk.
  18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    #138 puzzelstukje, 13 sep 2020
    Laatst bewerkt: 13 sep 2020
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::|

19. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Mijn ouders zijn nog steeds samen en getrouwd. Mijn schoonouders; laat ik het er maar op houden dat het ingewikkeld is :roflmao:

De familie van mijn ouders kant zijn trouwens allemaal nog samen. Één nichtje is recent gescheiden.
    De familie van mijn man zijn kant zijn allemaal gescheiden en hertrouwd. Een paar nichtjes zijn nog bij de huidige partner. Ooms en tantes zijn bijna allemaal uit elkaar. Ik vind dat altijd zo opvallend en vraag me vaak af hoe dat nou toch kan..

20. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    ik heb beiden samen gestemd omdat dat dat de situatie was toen mijn vader en korte tijd later mijn schoonmoeder overleed.

Deel Deze Pagina