De naam van onze dochter hadden we indd al ver voordat ik zwanger raakte. Het is een naam die ik vroeger al mooi vondt en thank god zag vriendlief hem ook helemaal zitten! We hadden ook alleen maar een meisjes naam, een jongensnaam zijn we het nooit over eens geworden. Nu we voor een 2e willen gaan denken we ook al druk na over de namen. Over een meisjesnaam zijn we het weer al aardig eens, maar weer is de jongensnaam een groot probleem. We hadden er eindelijk een gevonden die we beiden mooi vonden maar daar hebben we alweer vanaf gezien. De reden daarvan is omdat we een beetje het idee hebben dat we die naam niet mogen nemen, er zijn namelijk in korte tijd 2 kindjes overleden met de zelfde naam en nog een kindje met de naam die daar heel er op lijkt.. Klinkt een beetje raar misschien wat ik nu zeg, maar we hebben er beide (hoe mooi we de naam ook blijven vinden) nu een beetje een raar idee van..
Bij onze zoon ben ik vanaf de beslissing om met de pil te stoppen gaan zoeken naar namen. En voor een tweede weet ik ook al een naam voor een meisje, maar voor een jongen ben ik er nog niet uit. Ik vind het ook gewoon heerlijk om over na te denken en te dagdromen. Een naam moet toch passen, bij het kindje uiteraard, maar ook moet het lekker klinken en met de achternaam matchen. En bij mijn man (komt uit Noord-Irak) zit achter elke naam een betekenis, en dat vind ik toch ook heel mooi. Zo betekent de naam van onze zoon, Bezhân, zoiets als uitblinker (het is helaas niet altijd makkelijk te vertalen )
Grappig dat niemand de namen ook noemt... Ik heb al tijden Olivier in mijn hoofd en dan voor een meisje Olivia. Haha, das makkelijk dus. Nu manlief nog checken... Of Valentijn voor een jongen.
Bij ons mannetje wisten we al ver voor de zwangerschap dat hij Kevin zou gaan heten Nu we voor de 2e gaan moeten we nog even gaan brainstormen
haha wij zijn nu al klaar met de namen !! Toevallig gister voor de gein over gehad en we waren zo klaar hahaha
Ik wel heb er al een aantal die ik echt leuk vind. Mannetje niet,echt een nuchtere Hollander: "Eerst maar eens zwanger worden, dan zien we wel verder'' Ja, zou handig zijn......
Oh jaaaaa die hadden we al ver voor de zwangerschap van de eerste, maar we zijn toch weer gaan veranderen toen we wisten dat het een jongen werd. En voor een tweede beeb hebben we al een hele poos zowel een jongen als meisjesnaam klaarliggen hahaha Leuk toch, die voorpret?!
Ik heb een mooie jongensnaam gevonden. Maar meisjesnaam is zo moelijk! Alle meisjesnamen zijn zo schattig! <3
Ik ben er in gedachten ook wel mee bezig hoor!! Heb zelfs al een lijstje op de computer staan waar ik af en toe namen aan toevoeg of verwijder. Mijn vriend vindt de meeste namen volgens mij ook wel mooi. Ik heb trouwens ineens een andere smaak gekregen dan vroeger. Ik vond eerst korte stoere meisjesnamen leuk, maar neig nu ineens naar de langere klassieke namen. Ach ja, we hebben nog een hele tijd (hopelijk niet te lang) om erover na te denken.
Voordat we stopte met de pil hadden we onze baby-namen al klaar liggen. Het heeft 3 jaar geduurd voor dat we (blijvend) zwanger mochten raken en inmiddels zijn we ook van onze baby-namen af. De jongens namen die we mooi vonden waren in gepikt door familie-leden, die wisten niet dat wij deze namen mooi vonden, dus daar konden ze niets aan doen hoor, maar inmiddels hebben we een hele mooie naam voor onze zoon. Als 2e naam hadden we eerst in gedachten om hem te vernoemen naar mijn schoonvader, maar uit eindelijk hebben we besloten om hem te vernoemen naar onze overleden vriend. Mijn man kende hem van de kermis en waren goeie maatjes van elkaar en voor mij was het echt mijn beste maatje. We waren altijd bij elkaar en stonden dag en nacht voor elkaar klaar. Het was ook echt toeval, dat mijn man hem ook kende.. Hij is in 2005 overleden aan een auto ongeluk en de combinatie van deze 2 namen is erg mooi! De ouders van de overleden vriend van ons, waren ook erg ontroerd toen we vertelde dat onze zoon zijn naam ging dragen.
Hier iemand die op een kinderdagverblijf werkt.. In principe hetzelfde verhaal met namen aan kids verbinden En hier had ik ook al namen klaar liggen hoor, toen ik zwanger was wisten we al wat het zou worden als het een meid of jongen zou worden.. Helaas is dit mis gegaan. En de jongensnaam is ondertussen vergeven, vrienden van ons hebben een zoontje met de naam die wij in gedachten hadden. Dit gaat hem dus niet meer worden maar de 2e keus die we in gedachten hadden..
Ik hield al van kinds af aan een lijstje bij met favoriete namen. Veel werden er weggestreept toen we het echt gingen proberen. En er kwamen er natuurlijk ook bij Heel veel in 4 jaar tijd En toen was ik eindelijk echt zwanger, een week of 15, en toen stuitte ik ineens op hele andere namen waarvan we beiden gelijk dachten 'ja!'
Wij hadden er al regelmatig gesprekken over gehad, om te pijlen welke smaak we beide hadden Gelukkig zitten we aardig op 1 lijn, en hebben we nu al een combinatie van 2 namen voor een meid en zijn we nog bezig met een jongen. Mijn man heeft al jaren een naam voor een zoon in gedachte, prachtige naam maar begint met dezelfde letter als zijn eigen naam. En dat wil ik dan weer niet, dezelfde voorletters in 1 gezin. Ik vond Daniël een prachtige naam, maar dat is dus de 2e naam van mijn man.. We puzzelen dus nog even verder.
Ook wij zijn al met namen bezig. Eigenlijk al toen we ons eerste neefje kregen Alleen vind ik dus meisjes namen veel moeilijker! Van beide hebben we er al wel een paar. Maar nog niet echt serieus mee bezig. Eerst maar eens zwanger worden..