zijn jullie al bezig met je uitzet?....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door troetjuh, 10 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb 5 jaar geleden een heel roze Tommy hilfiger baby vestje gekocht. Terwijl we verder nogniet een het proberen waren ofzo voor een kleine. Het hing altijd in onze opbergkamer dus ik keek er verder niet elke dag naar ofzo. En wat blijkt we krijgen nu inderdaad een meid, dus ik vind dit juist super leuk dat ik dat toen heb gekocht. Zo van alsof ik het toen al wist. :D
    Verder ga ik nog langniet luiers aanschaffen, dat vind ik wel wat overdreven. Zeker als je nogniet zwanger bent. Voor de rest moet je lekker doen waar je blij van word. Stel het duurt langer of je zou geen kinderen kunnen krijgen, heb je toch lekker van de shopmomentjes kunnen genieten.

2. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Toen ik net gestopt was met de pil heb ik 4 of 5 kleine dingetjes in huis gehaald, gewoon puur door het enthousiasme :)
    Nu kijk ik nog steeds wel maar ik koop niks meer. Ik weet wel van mezelf dat mocht ik zwanger zijn ik meteen weer dingen ga kopen!
    Kleding enzo niet, ik wil eerst het geslacht weten.

Dat ´de goden verzoeken´ heb ik nooit begrepen, heb het vaker gelezen hier op de site. Ik ben ook gelovig opgevoed en ik ben zelf ook nog steeds gelovig. Maar deze zin komt zo op mij over ´Als je iets heel graag wil en er echt je best voor doet krijg je het niet´.
    Dus omdat mensen dingetjes voor de toekomstige kleine kopen, omdat ze zó graag een mens het leven willen schenken en al hun liefde aan hem/haar willen geven, duurt het zwanger worden lang of lukt het niet?
    Erg vreemde beredenerig...;)

*offtopic*
    Ik denk zoiezo dat God (of andere goden) het nooit slecht bedoeld met mensen, sommige dingen heeft Hij niet voor het zeggen. Jouw lichaam en het lichaam van je man moeten de kleine kunnen maken, God niet.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mijn mening? Je moet doen waar je je goed bij voelt. Alleen houd er wel rekening mee dat het langer kan duren om zwanger te worden.

Mijn ervaring...Ruim 3 jaar geleden kreeg ik van een oud-collega allemaal babyspullen. Zij moest die wegens een verhuizing hoognodig kwijt. En ze vond dat het bij mij wel goed terecht kwam. Dus kwam het op onze toekomstige babykamer. Ook kocht ik af en toe wat leuke spulletjes via Marktplaats.

En toen....toen duurde en duurde het maar voordat ik zwanger werd.

Nu drie jaar later ben ik dan eindelijk zwanger. En....durf ik opeens niet meer goed te gaan shoppen! Ik wacht liever de eerste twee echo's (krijg bij 6 en 8 weken een echo) af. Mijn vriend en ik hebben besloten als die echo's goed zijn, dan voorzichtig wat te gaan kopen.

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nee, tot ik zeker weet of ik uberhaupt wel zwanger kan worden wordt er niks voor baby's gekocht ;)
    Gewoon om een hele erge teleurstelling te voorkomen
    Mn zus heeft wel dingen bewaard voor me, maar tot ik zwanger ben, komt niks daarvan hier in huis

5. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Ieder inderdaad haar eigen mening.

Bij ons is toch echt de grootste reden dat ik het ene moment bijvoorbeeld ontzettend graag een Bugaboo kinderwagen wil en het andere moment een Quinny...dus we hakken alle knopen door als we echt zwanger zijn ;)
    En dan ben ik echt degene die het meest twijfelt ;)
    We weten namelijk ook nog niet zeker of we willen weten wat het gaat worden...en dan kan je keuze bij het inkopen (blauw of roze) ook anders worden.

-x- CherryBelly

6. Hartje

Hartje Lid

8 nov 2010
    37
    0
    0
    Gelderland
    Inderdaad ieder zijn eigen mening/ gevoel. Het is allemaal goed toch. Doe gewoon waar jij je goed bij voelt.
    Ik kan het soms niet laten als er een super lief/ mooi pakje/ truitje in de uitverkoop is. Helemaal als het normaal erg duur is. Dan koop ik het en ben ik dan helemaal happy als ik het kan gebruiken voor een kraamcadeautje voor iemand. Soms vind ik het wel lastig en zou ik het zelf wel willen houden omdat het zoooo leuk is haha.
    Dus ja ik heb al wat kleertjes in huis en wie weet blijft er iets liggen voor ons toekomstige eigen kindje.
    Maar wij zijn nog niet bezig voor een eerste kindje dus de tijd om voor onszelf shoppen komt hopelijk ook nog een keer.

7. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi,
    wij hebben we wat aan huis aan rompertjes, sokjes, slofjes en slabbertjes.
    dit is begonnen toen ons neefje geboren werd. en tot nu toe hebben we heel veel weggegeven aan zwangere vriendinnen en familie leden.
    maar toch zijn er een aantal dingen die wij bewaren voor het geval wij snel zwanger worden. of die ik te leuk vind en graag aan mijn zus zou willen geven als zij zwanger is.
    maar andere dingen als meubeltjes en luiers komen er niet in voordat we zwanger zijn.
    heb wel een campingbedje staan (voor weinig gekocht op de braderie) en daar slapen mijn neefje en nichtje regelmatig in.
    iedereen moet idd doen waar zij zich prettig bij voelen.

gr mbtc

8. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    wij hebben heel bewust gewacht.. na 12 weken kregen we wel kleine kadootjes van mensen om ons heen..
    Pas na de 20 weken echo kwam mijn man thuis met een doos vol spullen, hij was helemaal los gegaan.. Dat vond ik een emotioneel moment;)

En daarna pas met 7 mnd echt alles compleet gemaakt..

Nu we al heel lang voor een 2e bezig zijn vind ik die spulletjes ook best confronterend..

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nee en gelukkig maar, want we kunnen niet op de spontane manier zwanger worden.
    We hebben hier wel een knuffel, die we gekocht hebben na de 1e x slecht nieuws te hebben gekregen en die ons hoop geeft als we er even doorheen zitten.
    Ooit komt er kindje voor ons en zal die knuffel voor hem of haar zijn.

10. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook al een paar spullen. Heb ze wel bewust op zolder gezet, zodat ik er niet te veel naar hoef te kijken ;)

Een kindje komt er wel. Of het nu spontaan lukt, met hulp of via adoptie ;)

11. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Ieder zo zijn manier om naar iets toe te leven (of naar de gedachten...!!) Er is geen foute keuze....!! Doe waar jij je fijn bij voelt!!!

12. shadee

shadee Actief lid

10 nov 2010
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen is anders (gelukkig!) dus lekker doen wat goed voelt voor jou!

Hier helemaal niets in huis wat ook maar een beetje met baby te maken heeft. Ik ben niet bang dat het een slechte invloed zal hebben ofzo maar vind het gewoon zelf heel moeilijk om er tegenaan te moeten kijken.

Wij zijn nu een jaar bezig voor een wondertje. In het begin zat ik nog weleens te dromen op marktplaats en bij de prenatal maar daar kijk ik nu ook niet meer naar. Ik ben er van overtuigd dat wij ooit ook die spulletjes mogen aanschaffen maar vind het gewoon een beetje frustrerend dat we dat nu nog niet kunnen.

Zodra ik een mooie echo heb gehad ga ik denk ik helemaal los en haal ik dit jaar van niets kopen echt dik in!

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik heb in de begin periode leuke begin pakjes gekocht en die heb ik nog maar we kregen door dat het bij ons moeilijk gaat en ik erg ziek was, en realiseer je je dat het geen zin heeft en mijzelf alleen maar pijn deed.. heb ze nu dus ook diep in da kast weg geborgen.

maar kan je het wel snappen

14. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Heb enkele spulletjes in huis zoals een pakje, speen en tijdschriften.
    Maar deze liggen helaas nog steeds op zolder, kijk er eigelijk niet meer naar om.
    Dit in het begin gekocht uit enthousiasme.

Deel Deze Pagina