zijn jullie al gestopt met roken??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kimlovesbobby, 18 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cara

Cara Actief lid

19 jul 2012
    214
    0
    0
    Finishing operator@Pfizer
    Niel
    Wij zijn nu samen 2 maandjes gestopt!
    Ik had gelezen dat roken heel slecht is voor het eitje, en toeval of niet, maar sinds ik gestopt ben is mijn cyclus 1 dag korter geworden.
    Ik had een heel regelmatige cyclus van 25 dagen en nu dus al 2 maand van 24 dagen.
    Baat het niet, schaad het niet!! ;)

2. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    Al 7 mnd gestopt nu :) wilde zoiezo stoppen als we voor een kindje zouden gaan. .. Gelukkig al eerder gelukt

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik ben vandaag 2 maanden rookvrij!!! :D

En echt, geloof mij, ik was een kéttingroker! ;)

Ik ben gestopt omdat het van de gyn beter was, ik heb al minder kans op zwanger te worden vanwege pcos. Wij zijn een jaar geleden gestopt met de pil, en als het aan mij lag stopte ik pas als ik zwanger zou zijn, maarja, dat liep/loopt toch even anders. :)

Liefs,

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Nog Meiden met tips voor stoppen??

5. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ja! Na het avondeten meteen je tanden poetsen. Dan ga je meteen 'bezig' met iets anders en zorgt ervoor dat de smaak van het eten uit je mond is, en heb je minder behoefte aan een sigaret. Helpt ook voor de lunch trouwens. Ik heb een tandenborstel en tandpasta op mn werk liggen hahaha :)

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Thans fizzy! 4 november is de dag dat ik ga stoppen en nu voorgoed! :) dus alle tips zijn welkom!

7. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    Een app op je telefoon zetten die zegt je bent al zolang gestopt en vanaf zolang is de nicotine weg uit je lijf enzo

8. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik was een poosje terug al gestopt, maar wel met de gedachte dat ik mocht roken wanneer ik wilde, zolang het maar niet dagelijks was. Dus bij festivals, feestjes en bijzondere gelegenheden. Dat heb ik ook gedaan - afgelopen zomer nog flink wat weggestoomd op een festival. Maar sinds een maand of twee nu helemaal niets meer, en gisteren zat ik voor het stoplicht naar een meisje met een sigaret te staren en me te bedenken hoe ondenkbaar het nu is om te roken, met een potentiële zwangerschap. Geen behoefte, en ik zou het belachelijk vinden om zelf te doen. Dat gaat opeens helemaal tegen mijn instinct in, zonder er ook maar een moment over te hebben nagedacht.

9. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
  10. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Zet hem op meid! Nog een tip: roep tegen iedereen die het maar horen wil dat je gaat stoppen. Zo heb je een stok achter de deur en wil je niet 'falen' naar de buitenwereld. Succes!

11. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    was 3 jaar gestopt, nu inmiddels weer 2 jaar verslaafd pffff
    nu zijn we er 1.5 week geleden achter gekomen dat ik onverwachts zwanger ben.... wil en moet weer stoppen!
    Iemand tips?

12. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Wat bij mij het meest hielp was om mezelf niet meer als roker te zien. Dus niet denken dat je een roker bent die nu niet meer mag, maar juist een niet-roker die het allemaal wel snapt. Een kauwgompje voor de ergste momenten is ook geen schande.

13. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    de laatste keer dat ik gestopt ben heb ik dat met acupunctuur gedaan
    Stom van me dat ik na 3 jaar toch weer begonnen ben!!!
    Ik ben zwanger geraakt ondanks dat ik aan de pil was... niet gepland maar wel echt gewenst.
    Alleen nu moet ik gewoon stoppen of ik wil of niet dus dat maakt het gewoon echt heel lastig

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Cindy ik kan echt alleen maar zeggen: nu per direct stoppen!! Bij je kindje worden momenteel alle belangrijke aders/organen aangelegd, en juist nu is het heel belangrijk dat je probeert gezond te leven voor je kindje!

Thanks fizzy! Ik ga echt stoppen ben het helemaal zat! Ben in t afgelopen jaar al 3x gestopt en weer begonnen, ook met idee van roken wanneer er een feestje is oid werkt bij mij niet dan stoom ik de dag erna de rest van m'n pakje weg :( ik heb al een goede app gedownload en ben me nu aan t voorbereiden door minder te roken. Mijn schoonvader, kettingroker (2,5 pakje per dag!) van de eeuw is nu al een maand gestopt, als hij het kan, moet ik het zeker kunnen!! :)

15. Fizzy

Fizzy Bekend lid

24 jul 2013
    518
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Wow dat is knap! Heel veel succes meid, zet hem op!

16. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik kan écht, écht, écht champix aanraden!! *nee, heb geen aandelen, helaas :p*

Ik dacht ook dat ik nooit zou kunnen stoppen, alle dingen die je hoort en leest aan excuses etc. *ik kan zo stoppen, ik rook niet zoveel, ach die éne (tweede, tiende...) * zijn heeeel erg moeilijk om 'in te zien'. Maar door de champix heb je een ondersteuning.

Ik wil wel de moeite nemen om alles uit te typen, maar het is makkelijker om gewoon de info te linken. :)

Voor mensen die meer willen weten: Champix, een medicijn om te stoppen met roken.

Liefs,

17. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Analeigh wordt je daar niet heel misselijk van? Ik hoorde dat sommige mensen er echt een beetje ziek van worden...

18. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik was! een stevige roker. ik had zowat een schoorsteen op mn rug staan.
    ik rookte een pakje per dag en als er iemand is in mijn omgeving die nooit en te nimmer zal stoppen met roken dan wees iedereen mij aan.

nog steeds is dat beeld niet veranderd ondanks dat ik al 30 weken niet heb gerookt.

mensen denken dat ik over een paar weken weer begin, en misschien doe ik dat ook wel geen idee. ik hoop het niet maar durf het niet met zekerheid te zeggen de knop kan zo weer om.

wat ik gedaan heb om te stoppenmet roken is het volgende.

lees je in op internet dat het maatschappelijk echt niet word geacepteerd dat je als zwangere vrouw rookt.
    en dat is niet een fabeltje, open maar een topic en je krijgt genoeg shit over je heen.

ik durf niet met mn zwangere buik sigaretten te halen. zou me dood schamen. ook al ishet voor een ander sik haal het niet ik wil niet dat mensen denken dat ik rook terwijl ik zwanger ben.

stel.......je kindje is een KNO kindje, dus veel last van de oren en de neus vaak hoesten. als jij hebt gerookt tijdens je zwangerschap zul je jezelf altijd blijven afvragen of dat komt omdat jij hebt gerookt.

wie is er belangrijker je kindje of de sigaret?

wie is er belangrijker jij of je kindje?

stel dat iemand je ziet roken.......... dat gaat dan zeker weten de hele buurt door.

stel het word een miskraam. misschien komt dat dan wel door die sigaret.

stel er is iets heel erg mis met de 20 weken echo..... misschien komt dat door het roken.

haal jezelf zulke verschrikkingen in je hoofd. dan is het echt heel makkelijk eraf te blijven.

ik ben nu zwanger van de derde en ik ben bij alle 3 gestopt tijdens de zwangerschap puur door mezelf constant deze dingen voor te houden als ik zin had in een sigaret.

zorg ervoor dat je niks meer in huis hebt. praat er niet over, vermijd mensen die roken (tijdelijk)

en je zult zien na de eerste week word het een stuk makkelijk.
    ik heb nu sinds een week of 4 eigenlijk geen momenten meer gehad dat ik moest roken. af en toe denk ik er nog wel es aan.....oh ff een sigaretje. maar het is niet meer dat dwingende gevoel van moeten roken.

en hoe het straks na de bevalling komt???
    ik heb nog geen idee. eigenlijk wil ik er wel vanaf blijven. maar de stok die IK nu op dit moment heb. die is dan weg........

want dan kan ik s avonds stiekem buiten zonder dat ook maar iemand het merkt ruikt ziet of hoort best wel even een sigaretje roken. en niemand die daar dan ook maar op wat voor manier last van heeft of schade door krijgt.
    :D:D:D:D:D:D

heel veel succes.je kan dit. als je het maar wil.

19. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    aan al die vreselijke dingen denk ik dus ook en wil en moet ook echt stoppen met roken!!!!!!!!!!
    Heb mijn vriend sowieso beloofd dat ik na de echo echt stop maar toch blijft het moeilijk!
    Ik wil niet onbeleefd doen maar je zegt dat je aan al die vreselijke dingen denkt maar je bent pas 4 weken gestopt? of begrijp ik dat verkeerd... dan alvast mijn excuses!
    Bedoel het niet verkeerd maar als je pas sinds 4 weken gestopt bent heb je dus wel gewoon de helft van je zwangerschap gerookt

20. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    @ Cindy, ze zegt dat ze al 30 weken niet heeft gerookt. ;)

Ja, en nee. Als je hem echt tússen je eten inneemt niet. Ik nam hem vaak net na het eten in *vergeten tijdens*, dan merkte ik heb het heel goed, na ongeveer 10 minuten misselijk voor een half uurtje ofzo, niet langer. :)

Liefs,

Deel Deze Pagina