Zijn jullie altijd eerlijk als...

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaZH, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat antwoord jij:

1. Eerlijk je mening

2. Liegen om iemand niet te kwetsen

3. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Als ze om mijn mening vragen dan geef ik die eerlijk.
    Meestal verraad mijn gezicht het al, haha!
    Zou niet uit mezelf zeggen dat ik iets niet mooi vind.
    Soms vind ik iets bij een ander wel leuk maar zou ik het zelf nooit kopen.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo doe ik het ook: eerlijk zijn, maar op de tactische manier, er is nl altijd wel iets aardigs te zeggen.

3. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik sta bekend om mijn ongezouten mening, niet altijd even tactisch maar mensen die mij kennen zijn er altijd wel blij mee, soms duurt het even maar toch ;)

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Tot op een bepaalde hoogte. Ik vind dat je eerlijk moet zijn, zeker tegen vrienden. Maar gaan andermans deugd niet tot op het bot toe afkraken.. Dan beter zwijgen.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind niet zoveel lelijk :D

Behalve gisteren toen de NIEUWE vriendin van mijn neef op de bank zat en een spijkerbroek aan had met meer gaten er in dan stof. Het was zo'n kauwgum-kauwend blond tienermeisje van net 18 dat met een zelf meegenomen blikje redbull op de bank nietszeggend om zich heen zat te kijken en letterlijk op héél de wereld af aan het geven was met haar zwarte 'f*ck the police'-trui. Ze leek qua niveau op Kelly Bundy - enough said.

Ik had graag gewild dat zij me vroeg wat ik ervan vond :p Zij stond op mijn nominatielijst om in zijn geheel afgekraakt te worden. Maar ze vroeg het niet. Helaas.

Ik vraag me dan ergens best wel af of ze geen geld had voor een spijkerbroek zonder gaten :) Ik had hem met alle liefde voor haar gekocht hoor, jeetje. Ik heb het niet gevraagd - want ik denk niet dat dat gewaardeerd zal worden. Ik heb gelukkig nog niet de vraag 'en, wat vond je van haar?' gekregen :D

Bij mijn beste vriendinnen staat alles goed. Period. Daar ga ik niet eens over in discussie. Dat zijn mijn vriendinnen, en daar ga ik voor door het vuur - al dragen ze een juten zak. Alles staat hun prachtig; of ik dat nou echt vind of niet :p En dat hou ik net zolang vol tot mijn dood.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zeg gewoon dat het niet mijn smaak is.

7. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Dit dus! Dit is hoe ik het probeer, maar als ik bijv. m'n dag niet heb dan wordt het iets in de trant van 'nee, dat is niet mijn smaak'.

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Anders. Hangt er vanaf wie het is. Héél goede vriend(inn)en zeg ik het recht voor z'n raap. "Die kleur doet pijn aan mijn ogen", "Oh mèn, wat een hoerenschoenen", "Je nieuwe kapsel is heel oubollig", "Dat jij daarmee over straat durft!" (Maar dan is het daar ook mee gezegd en ik blijf er niet over doorgaan of zo). Deze mensen weten ook wat ze aan me hebben, dat ik ook eerlijk ben én zij weten wat ze met mijn antwoord moeten doen, namelijk: ter kennisgeving. Als ik iets afschuwelijk vind, betekent dat niet, dat ik niet meer met ze over straat wil of zo. Boeiend.

Bij personen, die wat verder weg staan, die ik niet goed kan peilen of die mijn keiharde mening wel aankunnen, nuanceer ik het: "Niet mijn smaak", "Ik vind het niet zo." Maar ik zou echt niet zeggen dat ik iets mooi vind, terwijl ik het lelijk vind.

Andersom vind ik het ook "fijn" om te horen als ik voor schut loop ;)
    En als iemand iets lelijk vindt en ik vind het zelf wel echt mooi, dan doe ik ook niks met hun mening :)

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Anders; ligt eraan wie het vraagt. Als het een goeie vriendin of zusje is zeg ik het gewoon eerlijk. Is het een collega of kennis zal ik altijd zeggen dat het leuk is. Ook al vind ik het niet mooi.

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik sta ook bekend als iemand die niet tactisch is, maar jij spant wel de kroon! :$
    Zoiets kun je toch ook niet zeggen! Hoop ook dat ze het nooit gaat vragen..

11. MamaZH

MamaZH Actief lid

4 mrt 2014
    360
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja zeg. Zoiets zeg je toch niet. Al heeft ze het lelijkste kind ever gekregen dan blijf je toch respectvol. De ouders zijn vast en zeker trots op hun kleine man en iemand met een beetje denkvermogen weet heus wel wat positiefs te zeggen op zo'n moment.
    Gelukkig gaat dit topic om zoiets simpels als kleding e.d..., dingen die niet in je genen zitten maar om een smaakkwestie.

12. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Hoop voor haar dat ze t nooit zal vragen want ik en/of mijn man zouden het wel zeggen.
    Ik vind het niet respectvol om te liegen dus doe ik dat dan ook niet als iemand mijn mening vraagt

Maar idd dit topic ging om kleding

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Stel dat het jou over zou komen. Dat je bevallen bent, super trots bent. En dat een vriendin tegen jou zou zeggen jeetje meid sorry dat ik het zeg maar............

Zou je dat leuk vinden? Ik kan me dat namelijk niet voorstellen. Ik denk dat het een verschrikkelijke ongemakkelijke situatie word.

Eigenlijk vind ik het zo erg dat als iemand dat zou doen ik zou denken dat diegene een stukje opvoeding heeft gemist.

14. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Het ging er ook om als je mening gevraagd word,
    Ik ben heel goed opgevoed dus heb geen opvoeding gemist,

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

Moet je die dan doordrukken tenkosten van alles en je vriendin/kennis pijn doen. Denk namelijk niet dat ze ervan uitgaat dat jij haar gaat vertellen wat voor ..... ze heeft gekregen. Dat dat dan ook heel koud op iemands dak komt en je daarmee weinig vrienden gaat overhouden.. mis je toch echt een stukje inlevingsvermogen hoor.

16. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik zou zeggen igv kledingstuk: Dat is nu echt iets voor jou! En dat meen ik ook. Of ik het nu mooi vind of niet, het past vaak heel goed bij diegene.
    Als het iemand is die ik heel goed ken, en ik denk dat het diegene echt niet staat, dan probeer ik dat wel eerlijk te zeggen op een lieve manier.

17. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn beste vriendin ging eens heuse kakschoenen passen in een schoenenzaak. Er zat zo'n pauwenveer op en een naaldhak van hier tot Tokio :p Totaal niet mijn smaak en ze wil altijd weten wat ik vind.

Dus ik zei: "Het is niet mijn smaak, maar ze staan wel bij jou. Ik vind het kakschoenen maar jij bent ook best wel een kakwijf dus het kan prima :D" Wel een beetje lacherig natuurlijk, maar ik meen dat wel en dat weet ze. Toen ze ermee ging lopen in de winkel, ging ik een pauwgeluid maken :) Ze lag helemaal in een deuk :p

Als iemand die ik minder goed ken of niet zo vaak zie vraagt wat ik ergens van vind dan zeg ik meestal iets in de trant van: "staat jou heel leuk, maar ik heb wel een heel andere smaak".

Oohja, en als ik het helemaal niet vind staan, dan kan ik dat ook op een nette manier zeggen zonder diegene opzettelijk te kwetsen bijv.

Over iemands kind of baby zal ik nooit kei hard zeggen dat het lelijk is, dat vind ik echt niet kunnen. Je mag best een mening hebben, maar wil niet zeggen dat je 'm dan ook daadwerkelijk moet geven ;)

Deel Deze Pagina