Als ik vrij ben doe ik eigenlijk nooit wat leuks met m'n kinderen en daar moet verandering in komen. We gaan elke dag wel een stukje lopen en naar de winkels maar dat is het. Ik heb op zich geen vaste werkdagen maar op vrijdag en zaterdag ben ik meestal aan het werk. Zoveel dagen dus over om wat te ondernemen. Meeste dagen gooi ik gewoon de speelgoedkast open en duik ik achter mijn laptop om nog wat te werken. Eer ik dan klaar ben is het al de moeite niet meer. Het plan is om vanavond even de agenda erbij te pakken en eerst eens een dagje Kids Zoo en een dagje kinderboerderij in te plannen Ik was benieuwd of jullie er vaak op uit gaan met de kinderen.. Hoe vaak... en wat gaan jullie meestal doen...
ik ga om de 2 a 3 weken wel echt wat leuks doen. dierentuin, binnen speeltuin, pretpark, lang stuk fietsen of kinderboerderij ofzo. en bijna elke dag naar buiten als het weer het toe laat
Nu ze naar school gaat.. Gaan de meeste vrije middagen op aan playdates of buiten spelen En soms even naar de kinderboerderij of de bibliotheek.
Nu even iets minder, maar we gaan de ene week zwemmen, de andere week naar het park/ kinderboerderij, dan weer naar de speeltuin (er zit hier vlakbij een speeltuin voor kindjes tot 7jaar), soms ballorig. Sowieso ga ik op vrije dagen s morgens en s middags even naar buiten. Stukje wandelen, of gewoon voor de deur stoepkrijten oid.
Eigenlijk elke week wel! Ik werk vier dagen en probeer op woensdag een rustige dag te houden, dus naast boodschappen, gaan we meestal naar het strand de hond uitlaten en 'lunchen'. Bij een van mijn zussen koffie drinken verder weinig. Maar in het weekend doen we altijd een dag iets 'leuks'. We hebben een abonnement op Blijdorp en Ballorig en in april komt daar Plaswijckpark bij. We gaan geregeld naar 't Geertje (biologische geitenboerderij). Vorig weekend naar A'dam geweest; Museumpark, Vondelpark, gewoon genieten van het mooie weer met hapjes van de Albert Kuijp picknicken.
Doordeweeks doe ik niet zoveel. Op maandag heb ik de middelste en jongste thuis, maar moet de oudste naar school, op woensdagochtend heb ik alleen de jongste en 's middags alle drie. Maar de baby slaapt ook nog een paar uur overdag, dus er is weinig mogelijkheid om er echt op uit te gaan. In het weekend doen wij wel vaak iets leuks. Soms naar de markt in de stad, we hebben een abo op Plaswijck, ik doe mee aan alle acties die ik kan vinden om korting te krijgen op parken en binnenkort kopen we een museumjaarkaart. En als we niks weten gaan we naar het strand of gewoon een rondje fietsen in de polder.
Ik moet het ook vaker doen, maar het mooie weer komt er weer aan, dus gaan we vaker naar buiten! Naar de bossen, duinen, speeltuin, kinderboerderij, fietsen of naar de Efteling. Of gewoon simpel de eendjes voeren.
Iederr vrije dag doen we iets.. op visite, naar het bos, zwembad, binnenspeeltuin en met dit.mooie weer een gewone speeltuin, Efteling (heb abbo) etc.
Ik laat ze elke middag uit in de speeltuin voor zolang het nog niet te heet is. Of we gaan naar de binnenspeeltuin, of naar het zwembad etc. ik probeer elke middag na 16.00 met ze naar buiten te gaan want dan is de zon niet zo sterk meer. Op zaterdag gaan we altijd naar het strand. Vaste prik. Het bos mis ik wel. Daar kunnen ze altijd zo goed rennen of naar het hertenkamp etc.
Wij doen dat ook bijna nooit hoor, en al helemaal geen dure uitjesals dierentuinen, efteling oid. Mss 1 keer in de 2 jaar ofzo. Heeel soms kinderboerderij. We wonen open op een behoorlijk stuk grond dus zodra het droog. Is zijn ze in oude kleren in de tuin en vermaken zich uren. Schommel, trampoline, moestuin, scharrelende kippen, binnenkort komen de dwerggeitjes erbij, sjouwen hun speelgoed naar buiten, gaan picknicken in de tuin etc. Etc. Ze bedenken gewoon zelf van alles, zijn hier altijd aan het sjouwen. Is volgens mij net zo tof en gezond voor kinderen. Binnen vermaken ze zich ook gewoon uren zelf trouwens.
Ik ben altijd thuis met haar. Maar probeer wel elke dag een activiteit te doen. Van een stuk fietsen tot naar de speeltuin noem maar op. In het weekend zijn we altijd weg leuke dingen doen.
Financiël laat het hier niet toe om bar binnen speeltuin dierentuin ect te gaan. Dus wij doen vrij weinig. Gisteren toevallig naar het station gefietst. 30 min fietsen. Treinen kijken. Niet heel spectaculaire maar me zoontjes vonden het prachtig. Verder lopen we door het bos. Naar een speeltuin een blok verder op. Of gewoon thuis koekjes bakken, hut maken, knutselen. Maar ik moet er wel echt tijd voor nemen. Anders is de dag inderdaad zo voorbij zonder echt met de kinderen wat gedaan te hebben
Hier verschilt het per dag. Ga sowieso elke dag met haar naar buiten de hond uitlaten en dan gaat ze mee op haar trekker, fiets of loopfiets. En combineer ik vaak met een speeltuintje in de buurt. Als het weer het toe laat. En 1 x in de week koffie drinken bij overgroot oma. Ongeveer 1 x per maand kinderboerderij. In haar vakantie ze zit op de psz maar zelfde vakantie tijden als basisschool. Dan vaak indoorspeeltuin. En boven de 18 graden na een recreatie plas op 7 min fietsen vanaf hier. Af en toe ijsje of broodje eten in de stad.
Ik kan echt niet binnen zitten een hele dag. We gaan sowieso elke dag wel even naar buiten. Vaak is dat inderdaad voor een 'boodschapje'. Maar ook dat probeer ik een beetje kind-vriendelijk te maken. Als we echt in de stad gaan winkelen, gaan we vaak een keertje 'zomaar' met de roltrap op een neer, in de lift, of even in zo'n auto of treintje. (Meestal gooi ik er geen muntje in hoor, dat gebeurt alleen wanneer ik in een uitzonderlijk goed humeur ben.) Regelmatig eten we dan ook even een broodje in de stad. Onze zoon vindt dat echt een feest. Een bezoekje aan het tuincentrum is hier voor beide partijen leuk trouwens. Zoon vindt het (nog) geweldig om bij de waterornamenten, vissen en konijnen te kijken. Dus die staat te trappelen als ik aankondig dat we daar naartoe gaan. Wij gaan meestal naar de goedkoopste supermarkt (lidl) maar als we naar een andere moeten omdat ze daar niet alles hebben, laat ik zoon meestal kiezen. We gaan dan naar een supermarkt met zo'n winkelwagentje met een auto voorop of naar de supermarkt waar ze van die kleine kinder-winkelwagens hebben. Ik denk altijd maar zo: door het voor hem een beetje leuk te maken, maak ik het voor mezelf ook een stukje makkelijker en gezelliger. Behalve dat ik de 'moet-boodschappen' leuk probeer te maken, gaan we ook een paar keer week iets anders doen. Vaak heel simpel gewoon wandelen - eendjes voeren - speeltuintjes in de buurt. Jammer genoeg kan ik nu niet fietsen omdat de jongste daar nog veel te klein voor is. Anders fiets ik ook gerust wat verder weg voor een buurtspeeltuintje. Nu zijn we redelijk beperkt tot een stuk of vijf speeltuintjes op loopafstand. Verder is de kinderboerderij voor ons ook op loopafstand. En ik heb alweer een nieuw abonnement op de grote speeltuin gekocht. Dus ook daar zijn we met mooi weer regelmatig te vinden. En als ik het echt niet meer weet... Bel ik mijn vader en gaan we daarheen.
De binnenspeeltuin is hier onderdaad ook vrij duur. Zelfs op de 'goedkope' peuterochtend betaal je nog 4,50 euro per kind. Maar als we echt al lang niet naar buiten kunnen door het weer, doe ik het toch af en toe. Maar ik heb er eigenlijk een hekel aan. Het stinkt er en onze zoon kan zich er (nog) niet goed zelf vermaken dus ik moet constant overal achter hem aan. Dat ben ik eerlijk gezegd na een uurtje wel weer zat. De buitenspeeltuinen zijn hier goedkoper. De duurste is 2,50 per keer (je betaalt alleen voor het kind). Abonnement kost 15 euro voor een heel jaar. Ik kan natuurlijk miet in jouw portemonnee kijken, maar persoonlijk vind ik dat de kosten niet. Bij de buitenspeeltuin mag je ook gewoon je eigen eten&drinken picknicken. In de binnenspeeltuin ben je verplicht het daar te kopen als je iets wil drinken. We hebben trouwens ook buitenspeeltuinen die maar 0,75 kosten. Die zijn dan wat kleiner, maar nog altijd een stuk groter dan de buurtspeeltuinen. En er zijn altijd wel andere kinderen.
ik ga wel eens zwemmen, of naar de binnenspeeltuin (5 euro voor hem, en misschien 5 euro voor mij 2 bakjes cappucino, koekjees e.d. neem ik zelf mee) bij zwembad is het ook 2 x 4,60 entree en eten en drinken neem ik zelf mee (hebben ze nog nooit moeilijk over gedaan) zomers heb ik abbo op de kinderboerderij, is 15 euro voor 20 x heen!