Zijn jullie compleet qua kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 17 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.604
    6.567
    113
    Vrouw
    Ik ben zelf enig kind en heb altijd gezegd dat ik 2 kinderen wil. Eind juli ben ik voor de eerste keer moeder geworden. Ik ben alleenstaand, bewuste keuze overigens, en ik dacht dat ik in deze situatie maar 1 kind zou willen. Toen mijn zoontje een paar weken oud was begon het al te kriebelen voor een 2e kindje. Het zwanger zijn vond ik helemaal geweldig, de bevalling iets minder, maar toch zou ik dat allemaal nog een keer mee willen maken! Het idee dat ik niet meer zwanger ga zijn, niet meer een eerste ontmoeting met mijn baby ga hebben, en al het andere geweldige niet meer ga meemaken, maakt me erg verdrietig. Ik heb gelukkig een heel makkelijk kindje (tot nu toe!) maar ik denk dat 2 kindjes in je eentje ook best pittig kan zijn. Als ik besluit om voor een 2e kindje te gaan dan zou ik willen starten als mijn zoontje 1 jaar wordt, want ik word er ook niet jonger op. Ik denk er letterlijk elke dag aan.. maar heb werkelijk nog geen idee wat ik ga doen!
     
    Caithy, cowgirl80 en mausi vinden dit leuk.
  2. Hobbelpaardje

    Hobbelpaardje Actief lid

    23 aug 2014
    189
    139
    43
    NULL
    NULL
    Ik weet het niet.. de eerste twee alleen gedaan, oudste is zorgintensief en dat kost me ontzettend veel energie, de tweede is nu 4 en slaapt eindelijk door. Dat was een krijsbaby en peuter. Tevens kreeg ik tijdens haar bevalling een insult door pre eclampsie en ben ik al blij dat we er beide ongeschonden uit zijn gekomen.
    Toch kriebeld het soms, en soms juist helemaal niet om met mijn nieuwe partner samen een kindje te krijgen. De tijd zal het zeggen.
     
  3. Larissa100

    Larissa100 Actief lid

    7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nooit een specifieke wens gehad voor aantal kinderen. Ik kom zelf uit een groot gezin en dat heb ik als waardevol en leuk ervaren. Als nr 4 er is dan is het klaar. Financieel wordt het dan echt niet te doen, ondanks dat we een goede baan hebben. En stiekem verlang ik ook wel naar wat meer tijd samen met m'n man.
    Tot nu toe zijn alle zwangerschappen en bevallingen prima verlopen en wederom gaat het nu ook goed.
     
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.476
    113
    Deze vraag drijft mij al bijna een jaar tot wanhoop, wij komen er niet uit. Wij hebben 2 heerlijke jongens van 7 en 4 en hebben met volle teugen genoten van iedere minuut dat ze in ons leven zijn. Het hebben van een baby vind ik heerlijk, knalroze wolken hier beide keren, en eigenlijk alle fases zijn super. Maar nu gaan ze allebei naar school, zijn ze wat zelfstandiger, makkelijker onder te brengen voor een logeerpartijtje, en daardoor hebben mijn man en ik ook weer wat meer tijd voor onszelf en elkaar. En heel eerlijk is dat toch ook wel heel fijn. We gaan af en toe een weekendje weg of een avondje uit en dan merk je pas dat je dat toch best gemist had.

    Mijn man heeft altijd 3 kinderen gewild. Ik had niet zo’n duidelijk aantal voor ogen. Volgend jaar gaan we verhuizen naar een groot nieuw huis, waar voldoende ruimte is voor een eventuele nieuwe baby. Maar willen we dat nog? Willen we die vrijheid weer opgeven, en dan voor een veel langere periode, want het onderbrengen van 3 kinderen wordt in onze situatie lastiger, dus dit zal betekenen dat wij een flink aantal jaar zullen moeten wachten hierop. Mijn zwangerschappen waren HG-zwangerschappen en dus loodzwaar, ik moet er echt niet aan denken om weer 9 maanden door die hel heen te gaan. En bevallen, ook niet echt super veel zin in. Daarbij zijn we allebei al 39. Financieel betekent het ook nogal wat, een derde. We zullen weer ouderschapsverlof moeten opnemen, opvang regelen, enzv.

    Maar ja, als ik dan babyfoto’s bekijk of vertederd raak door mijn kleuter die iets grappigs doet en me besef hoe snel ook deze fase weer voorbij gaat, dan twijfel ik weer: wil ik het niet nog 1 keertje meemaken, al die heerlijke eerste keren..?

    We hebben onszelf tot het einde van dit jaar gegeven om een beslissing te nemen. Maar ik weet het gewoon niet, is dit herkenbaar voor iemand?
     
    Lief en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    2 jongens van 4 en 8. Ik heb lang getwijfeld, te lang eigenlijk. Momenteel mag ik niet zwanger worden wegens schildklierproblemen. Maar ik ben al 38, dus de kans is heel klein dat we nog een biologisch kindje krijgen. Ik heb er ook wel vrede mee... het is druk zat zo. We hebben de mantelzorg voor mijn vader er nog bij, jongste heeft doktersbezoeken om in te plannen, ik zelf en opa dus ook... een baby past er niet bij in de agenda eigenlijk:(
    Ik heb altijd geroepen dat ik iets met pleegzorg wil doen, daar kunnen we nog naar kijken tzt.
    In ons hart is er nog heel veel ruimte, alleen in mijn hoofd nu even niet.
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja voor mij! Heel erg zelfs! Alles herkenbaar. Ergens voelt het dus als nee (maar ook heel vaak niet) maar die deur definitief sluiten kunnen we beide ook niet. Wij hebben ook geen idee wat te doen, gek word ik ervan! De ene keer hebben we het serieus over als de derde er ziu zijn dan....en de volgende keer besluiten we niet te verhuizen of verbouwen omdat dit prima is.

    Bij ons speelt mee dat wij perse in deze wijk willen wonen. Als er dan een derde komt moeten we wel verbouwen. Of toch verhuizen? Eerlijk gezegd twijfelen wij momenteel in alles haha.

    Het is wat jij zegt die vrijheid is heerlijk en fijn weer samen, ruimte voor nieuwe dingen. Ik krijg nu ook de kans stappen te zetten in mijn carrière. Ook weer tof.Maar mijn eenjarige is zo mega cute dan wil ik ook weer zon baby’tje.
     
  7. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Wij hebben 3 best wel voorbeeldige schatjes en dit voelt bijna altijd compleet. Heel af en toe twijfelen we nog voor een vierde...
     
  8. PeAn

    PeAn Niet meer actief

    #188 PeAn, 19 nov 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2020
    Ivm privacy verwijderd.
     
  9. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Hier zag ik mijzelf vroeger met 4 kinderen. Na de eerste die een hele moeilijke start had en nu ook de nodige extra zorg te hebben en onze 2e die ook niet helemaal ongeschonden uit de strijd van bevallen kwam kregen wij een dag na de geboorte van jongste te horen doe dit geintje geen 3e keer want dan raken we de baby kwijt, jouw kwijt of beide kwijt. Tja de wens was er toen nog wel voor een 3e!
    Nu bijna 4 jaar later en ook de jongste met de nodige extra zorg, mijn ziekte waardoor zwanger zijn sowieso uitgesloten is en mijn geestelijke gezondheid kan ik zeggen het is goed zo!
    Nummer 2 gaat bijna naar school en dan heb ik mijn handen wat meer vrij. Wat ook wel heel erg goed voelt!
     
  10. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ja en nee. Als het blijft zoals het nu is (2 kinderen) is het goed. Maar heb een andere relatie, en ik zou het ook wel heel erg leuk vinden om met hem nog 1 of 2 kinderen te krijgen. De toekomst zal het uitwijzen.
     
  11. roever

    roever Niet meer actief

    Haha tijdens eerste zwangerschap zei ik nooooooit geen tweede te willen. Heb echt een K zwangerschap gehad mentaal!

    10maand na geboorte oudste zwanger van jongste... hahaha
    En nu,jongste net 8 maand “begonnen” aan een derde! <3
    En als t ons gegunt word misschien ook nog wel een vierde! :)
     
  12. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Ik heb altijd graag een gezin met 2 kindjes gewild, helaas duurde het 2.5 jaar voordat ik eindelijk zwanger was en door zwangerschapsvergiftiging werd onze dochter na 29 weken geboren.
    Ondanks dat dit ruim 5.5 jaar geleden is zit de angst er nog altijd in en is de kans op herhaling gewoon te groot. (+50%) en heel stiekem ben ik soms ook gewoon jaloers gezinnen met meerdere kindjes omdat ik dit ook zo graag had gewild! Maar ons gezinnetje is compleet❤
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Na de geboorte van mn dochter was ik er wel he-le-maal klaar mee met heel dat zwanger zijn en vooral die bevalling. Doelbewust hebben we alle definitieve beslissingen en gesprekken laten wachten. Eerst tot ze 1 was, toen heroverweging als ze 2 zou worden.

    Nou dat is over 3 weken en gezien onderstaande banner...hoeven WIJ niet meer met elkaar om de tafel. Beetje overwacht, en misschien voor ons angsthazen ook maar goed ook.

    Schrok me wel even kapot hoor maar inmiddels wel ontzettend blij. Al hebben we wel gezegd, na deze is t klaar.

    't moet financieel ook haalbaar blijven en we willen de evt studies kunnen betalen zodat zij niet, net als mama nu nog, een studieschuld aan t afbetalen zijn als ze inmiddels zelf aan een gezin begonnen zijn.

    Bedoel, mijn oudste wordt 9 tegen de tijd dat ik er klaar mee ben...Man heeft gelukkig niks. Het is te doen en ik betaal al hoger dan ik zou moeten, maar het is niet echt prettig. (en ja hij was fors, en nee er was geen alternatief mogelijk) Dat leed wil ik mn kind(eren) graag besparen. En betalen zij hun studie zelf middels bijbaantjes oid of willen helemaal niet studeren (kan ook) dan is dat bedrag voor de aankoop van een woning. Tegen die tijd is huren namelijk helemaal kansloos.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  14. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.333
    843
    113
    Na de tweede riep ik wel dat we compleet waren maar na een paar jaar ging het toch weer kriebelen.
    Nu zwanger van de derde en het is goed hierna. Zowel lichamelijk (derde keer zwangerschapssuiker etc) als plek in ons huis. We zijn straks rijk met 3 kinderen <3
     
    MaLuc vindt dit leuk.
  15. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.692
    3.476
    113
    Nou, en zo sta je een week later opeens tot je eigen grote shock en volledig onverwacht met een positieve test in je handen.....

    Alle twijfels die ik hier vorige week nog beschreef zijn vertienvoudigd de afgelopen week de revue gepasseerd, iedere emotie die er bestaat ook. En nu is het dus zover, er komt toch een derde. De eerste dagen overheerste vooral bij mij een hell no-gevoel. Mijn man was vrij snel over de schok heen, ik had iets langer nodig. Maar nu begint het gelukkig te komen en voelen alle praktische bezwaren toch wat minder groot. En vind ik het stiekem ook wel iets heel moois hebben. Zo'n wondertje dat gewoon maar zelf heeft besloten toch te komen, dwars door alle voorzorgsmaatregelen heen. Morgen hebben we een echo, eerst maar eens zien of alles goed is. Spannende tijden weer.
     
    pietje1987, Tuttebelleke, Vero0504 en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    @EdN

    Ooh dat schrikken! Maar gefeliciteerd!
     
  17. Lilium

    Lilium Niet meer actief

    @EdN Gefeliciteerd!!!
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    @EdN ja dat schrik gevoel herken ik heeeeeeeeel goed. Zo stond ik paar weken geleden ook met een "zwanger" in een display. Vandaag eerste echo bij vk gehad, alles goed nu +- 8+1 volgende echo de echte termijn bepalen.
     
    Palmpje en Tuttebelleke vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina